Miało być o ul. Głównej |
Autor |
Wiadomość |
Miro
Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 1582 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro Wrz 01, 2010 8:27 pm
|
|
|
KY napisał/a: | Rozmawiamy o sytuacji, czy lepiej nadkładać drogi, czy stać w korku, ... |
Rozważanie która trasa będzie lepsza nie ma najmniejszego sensu. Wszystko zależy od tego z którego kierunku się poruszamy i o której godzinie.
Jakby nie patrzył, każdy kto często lub bardzo często pokonuje ten rejon miasta zawsze będzie poszukiwał trasy, której pokonanie zajmie najmniej czasu. Osobiście wolę przejechać kilka dodatkowych kilometrów żeby dojechać szybciej. |
|
|
|
 |
ddiieesseell
eksplorator miasta

Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 334 Skąd: 52°10' N, 18°51' E
|
Wysłany: Śro Wrz 01, 2010 8:37 pm
|
|
|
KY napisał/a: | Rozmawiamy o sytuacji, czy lepiej nadkładać drogi, czy stać w korku, jeśli przejazd ma zająć tyle samo czasu, nie o czym innym. |
i owóż pobieżne wyliczenie spalonego paliwa/km dowodzi że lepiej dla miasta (mniej spalin) i dla portfela kierowcy (mniej spalonej ben$yny) gdy się podnosi prędkość przejazdu ograniczając postój w korkach.
Dwa argumenty za szybszym przejazdem. A czy będzie szybciej czy nie i tak argument przegra na ilość.
tolahq napisał/a: | No i widzisz tu się mylisz.... bo takie ustawienie świateł wymusza jazdę na "późnym" żółtym!
co automatycznie generuje większe zagrożenie... |
Niezależnie jak długie dasz zielone na skrzyżowaniu, jak będzie korek to na bank znajdą się tacy że wjadą na skrzyżowanie na żółtym mimo że np stoją tylko 1 cykl. To nie jest wina projektanta skrzyżowania czy mundurowych tylko wychowania i szeroko pojętej kultury osobistej. |
_________________ Nie wszystko co tanie jest złe, ale nie wszystko co droższe jest lepsze. |
|
|
|
 |
KY
Moderator
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 1726 Skąd: Borki
|
Wysłany: Śro Wrz 01, 2010 11:02 pm
|
|
|
tolahq napisał/a: |
Łatwiej postawić mundurowych, niech kasę miastu łapią, zamiast porządnie zaprojektować remontowany odcinek |
Wiesz przepisy nie są tylko bzdurami i po coś istnieją, a czerwone światło zawsze będzie dla kogoś świecić. Nawet na najszerszej ulicy.
ddiieesseell napisał/a: |
i owóż pobieżne wyliczenie spalonego paliwa/km dowodzi że lepiej dla miasta (mniej spalin) i dla portfela kierowcy (mniej spalonej ben$yny) gdy się podnosi prędkość przejazdu ograniczając postój w korkach. |
Nie da się tego robić w nieskończoność, a korki są niejako zaprogramowane wszędzie tam gdzie są samochody. |
|
|
|
 |
Szymek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 10:22 am
|
|
|
No są te korki ale przed włączeniem świateł ich nie było w tym miejscu. Wszyscy mają żal że są wywoływane sztucznie. Przez to mamy smród w mieście. |
|
|
|
 |
KY
Moderator
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 1726 Skąd: Borki
|
Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 10:35 am
|
|
|
Ale nie mamy wypadków, a to jest wartość wyższa niż korki. |
|
|
|
 |
Szymek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 10:43 am
|
|
|
Po włączeniu świateł chyba nie było zdarzenia w tym miejscu. W ogóle nic nie słyszałem to fakt. Ale nie zapominajmy ze to trasa tranzytowa i nie udało sie wyprowadzic ruchu z centrum. Ruch z centrum i do centrum miesza sie z tranzytem. Wiekszośc jadąc np Warszawską nie zjeżdża w Szarych Szeregów a jedzie Malczewskiego bo jest szybciej. I to jest klęska |
|
|
|
 |
ddiieesseell
eksplorator miasta

Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 334 Skąd: 52°10' N, 18°51' E
|
Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 12:28 pm
|
|
|
Szymek napisał/a: | Wiekszośc jadąc np Warszawską nie zjeżdża w Szarych Szeregów a jedzie Malczewskiego bo jest szybciej. |
Sądzę że mylisz tranzyt z dojazdem.
Osobiście nie widziałem tirów o tablicach międzynarodowych, o krajowych zresztą też, na Malczewskiego.
Przede wszystkim drogi są dla ludzi. A ludzie to podmiot zbiorowy któremu nie dogodzisz, bo zawsze znajdzie się "ktoś" komu np cykl strzałki zielonej w prawo za 3 sekundy za krótki. Zarządca drogi ma obowiązek zapewnienia przede wszystkim bezpieczeństwa ruchu. A że zarządcy drogi nie stać na wybudowanie wiaduktu/estakady/tunelu to nie podlega dyskusji, a że brak środków na te rozwiązania powoduje degradację środowiska, portfeli i nerwów mieszkańców to "trudno".
Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
Widocznie takie jest optymalne rozwiązanie w tym miejscu pod względem bezpieczeństwa. Optymalne nie znaczy najlepsze. Zresztą nie każde rozwiązanie ma same zalety.
Korwin-Mikke zasłynął w ostatnich (nie w tych tylko w poprzednich) wyborach samorządowych że kolejowy tunel średnicowy pod Warszawą zamieniłby na samochodowy. Pomysł szczytny, nie trzeba budować obwodnic, szybki, bezkolizyjny przejazd, cisza na powierzchni. Rozwiązanie doskonałe? |
_________________ Nie wszystko co tanie jest złe, ale nie wszystko co droższe jest lepsze. |
|
|
|
 |
Szymek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 1:05 pm
|
|
|
Korwin twierdzi że te światła i korki tym spowodowane to specjalnie robia bo wtedy samochody więcej spalaja i państwo na tym więcej zarabia z tytułu akcyzy. Patrząc na Radom mamy tu pionierów tej dziedzinie |
|
|
|
 |
KY
Moderator
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 1726 Skąd: Borki
|
Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 2:41 pm
|
|
|
ddiieesseell napisał/a: |
Korwin-Mikke zasłynął w ostatnich (nie w tych tylko w poprzednich) wyborach samorządowych że kolejowy tunel średnicowy pod Warszawą zamieniłby na samochodowy. Pomysł szczytny, nie trzeba budować obwodnic, szybki, bezkolizyjny przejazd, cisza na powierzchni. Rozwiązanie doskonałe? |
Wyj*bisty wręcz Przez takie wsteczne myślenie miasta amerykańskie przez ostatnie 60 lat zmieniły się w moto-wioski. Jeśli zlikwidujemy tory i ich obszar przekażemy samochodom, to korki na ulicach nie zmaleją, lecz wzrosną. Dlaczego? A dlatego, że ludzie, którzy wcześniej jeździli pociągami przesiądą się do samochodów. A jak łatwo się domyślić samochody mają o wiele mniejszą wydajność na tej samej powierzchni w porównaniu z transportem szynowym.
Cytat: | Korwin twierdzi że te światła i korki tym spowodowane to specjalnie robia bo wtedy samochody więcej spalaja i państwo na tym więcej zarabia z tytułu akcyzy. Patrząc na Radom mamy tu pionierów tej dziedzinie |
Korwin to jest człowiek bez bladego pojęcia w tej dziedzinie.. |
|
|
|
 |
Szymek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 3:20 pm
|
|
|
KY napisał/a: | Korwin to jest człowiek bez bladego pojęcia w tej dziedzinie.
|
To co można powiedzieć o naszych pionierach?? |
|
|
|
 |
redoxygene
Moderator

Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 2547 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 3:22 pm
|
|
|
Korwin pojęcia nie ma w wielu dziedzinach, ale to wszystko wynika wg mnie z jednego - on nie ma pojęcia co to jest społeczeństwo i interes społeczny i stąd bierze się brak pojęcia w innych dziedzinach, a w zasadzie to rozpatruje je po odsianiu czynnika społecznego. |
|
|
|
 |
Szymek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 4:55 pm
|
|
|
Po Radomsku. http://www.echodnia.eu/ap...T0206/605691262
Gorzej po niż przed remontem. Ale wygląda ładnie. Wystarczyło zrobić prawoskęt. Po to stało się w korkach aby się przyzwyczaić. |
|
|
|
 |
redoxygene
Moderator

Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 2547 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 5:31 pm
|
|
|
Co ma zamknięcie KK do Głównej? |
|
|
|
 |
Szymek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 6:09 pm
|
|
|
Miałem na myśli tylko działanie świateł i brak koniecznego prawoskrętu. Okazało się o czym wszyscy wiedzieli oprócz MZDiK że jest niezbędny |
|
|
|
 |
ddiieesseell
eksplorator miasta

Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 334 Skąd: 52°10' N, 18°51' E
|
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 6:13 pm
|
|
|
Szymek napisał/a: | wszyscy wiedzieli oprócz MZDiK |
To czemu Ci wszyscy nie zgłosili uwag do projektu? Nie była ta ulica budowana w trybie projektuj i buduj tylko rozdzielnie. Można było "wtedy" (przy przetargu na projekt) napisać choćby email z uzasadnieniem. Choćby jedna osoba z tych "wszystkich". Podpisy można by zebrać... etc.... |
_________________ Nie wszystko co tanie jest złe, ale nie wszystko co droższe jest lepsze. |
|
|
|
 |
|