.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: rj
Czw Sty 03, 2013 8:04 pm
Miejsca nieprzyjazne i niebezpieczne dla pieszych i pojazdów
Autor Wiadomość
mikielm 

Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 484
Skąd: Radom/Gołębiów II
Wysłany: Pon Lip 01, 2013 8:02 pm   

firebwoy napisał/a:
To nie są sygnalizatory ale jakieś migające świecidełka - amulety.

ok wzięte w cudzysłów ;)
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 804
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 5:38 pm   

Na wniosek Bractwa Rowerowego w dniu 18 września 2013 roku o godzinie 16 w sali obrad Rady Miejskiej na ul. Moniuszki 9 odbędzie się otwarte dla mieszkańców posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa. Tematem obrad będzie problem likwidacji przejść dla pieszych w rejonie Galerii Słonecznej. Przypomnijmy, że podczas przebudowy skrzyżowania Chrobrego / Struga / Kelles-Krauza zlikwidowano trzy przejścia znacznie utrudniając przemieszczanie się pieszych w tym rejonie miasta.

Bractwo Rowerowe zebrało 400 podpisów popierających następujące postulaty:

Przywrócenia przejścia dla pieszych w poziomie terenu przez ul. Struga na skrzyżowaniu z ulicami Chrobrego i Pileckiego;
Przywrócenia przejścia dla pieszych w poziomie terenu na ważnym ciągu komunikacyjnym pieszym przez ulicę Kelles-Krauza przy skrzyżowaniu z ulicą Struga;
Utworzenie przejścia przez ulicę Pileckiego w ciągu ulicy Kelles-Krauza w miejscu zlikwidowanego chodnika.

Przy każdym z wymienionych miejsc pieszy musi nadkładać ponad 300 metrów tylko, aby dostać się na drugą stronę ulicy.

Na spotkanie zostali zaproszeni radni, przedstawiciele policji, straży miejskiej, MZDiK oraz Centrum Słonecznego.

Źródło: blog BR
_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 6:02 pm   

Inicjatywa oczywiście bardzo cenna, a od siebie dodam, że powinno powstać jeszcze przejście przez Chrobrego na wysokości wejścia do GS, a przystanek zamienić miejscami z postojem taksówek (o co swoją drogą wnioskowaliśmy na etapie projektu).
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 6:06 pm   

Organizacja ruchu pieszego w tamtym rejonie działa na niekorzyść GS



_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
Miro 

Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 1582
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 8:28 pm   

^^ Co ciekawego znajduje się w miejscu posadowienia kropki na drugim "planiku"?
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 9:21 pm   

Według projektu to jest główne wejście do GS :)
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 804
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 10:26 pm   

W końcu jest jakiś pozytywny przykład poprawy bezpieczeństwa pieszych :-)



Nowe przejście dla pieszych na ulicy Czachowskiego w Radomiu

Rozpoczęły się prace nad wyznaczeniem nowej "zebry” w niebezpiecznym miejscu przy targowisku. Do tej pory piesi przechodzili tam "na dziko” i aż prosiło się o wypadek.

Wszystko zaczęło się po przeniesieniu części targowiska położonego między ulicami Nowogrodzką a Czachowskiego. Część kupców przeniosła się na plac położony po przeciwnej stronie tej drugiej ulicy. Ich klienci zaczęli masowo przechodzić przez jezdnię poza przejściem. Najbliższe znajdowało się do tej pory kilkadziesiąt metrów dalej. W dni targowe tłumy pieszych wchodziły na jezdnię, nie zawsze zwracając uwagę na jadące samochody.

Wniosek o wyznaczenie dodatkowego przejścia złożyła w Miejskim Zarządzie Dróg i Komunikacji Straż Miejska, o przejście przy targu wnioskowali też kupcy. - Kupcy z bazaru funkcjonującego przy Czachowskiego proponowali nam zlikwidowanie przejścia dla pieszych z azylem na wysokości pobliskiego wieżowca i przeniesienie go bliżej ulicy Dzierzkowskiej – informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy MZDiK. Dodaje, że drogowcy uznali, że bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie wyznaczenie dodatkowego przejścia.

- Dzięki temu poprawimy bezpieczeństwo pieszych nie tylko w rejonie bazaru, ale na znacznie dłuższym odcinku tej ulicy. Nowe przejście również będzie z azylem, po obu stronach ulicy pieszych będą chroniły bariery, przy zebrze obniżymy krawężniki. Prace przy nowym przejściu zakończymy prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu – zapewnia rzecznik.

Źródło: echodnia.eu
_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
Jimoch 

Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 181
Skąd: Młodzianów
Wysłany: Sob Wrz 28, 2013 5:57 pm   

W jakim ja byłem szoku, kiedy zobaczyłem niedokończone nowe przejście. Wymalowana zebra, a od chodnika po zachodniej stronie ulicy do przejścia brak jakiegokolwiek dojścia... No chyba, że po skopanej niedawno ziemi. Robotnicy zaczęli wszystko od d..y strony...
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Pią Lis 08, 2013 6:36 pm   

E.Leclerc przebudowuje parking przed marketem na ul. Toruńskiej - powstaje chodnik i wyniesione przejścia. Brawo!

_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Pon Lis 11, 2013 2:45 pm   

Obwodnica południowa, wiadukt na ul. Wyścigowej. Brak chodnika na odcinku 200 metrów już daje się we znaki pieszym. Projektant zaprojektował, policja zaopiniowała a MZDiK przyklepał. Ci sami "bezpieczniacy", którzy zmuszają pieszych do dwukrotnego przekraczania jezdni w celu dojścia np. do Spółdzielni Ustronie lub chodzenia po jezdni kilka metrów dalej ustawiają barierki odgradzające rowerzystów od niebezpieczeństw czyhających na nich na pustym polu. Siła w precyzji!

_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lis 11, 2013 3:52 pm   

pitagor napisał/a:
Projektant zaprojektował, policja zaopiniowała a MZDiK przyklepał.
Pewnie wyszli z błędnego założenia, że jak nie było tam chodnika, to taki jest niepotrzebny. Wydeptana ścieżka natomiast tam istniała od lat, a to chyba najlepiej świadczy o potrzebie istnienia tam chodnika.
pitagor napisał/a:
...ustawiają barierki odgradzające rowerzystów od niebezpieczeństw czyhających na nich na pustym polu
Nie od dzisiaj wiadomo, że ludzie to bydło i trzeba je między płotami przeganiać..

A mówiąc poważnie, to tam nie ma skarpy, która wymaga barier?
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Pon Lis 11, 2013 7:01 pm   

Skarpa jest niewielka



Ponadto pkt 5.1 zał. 4 Rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach mówi wprost, że "urządzenia zabezpieczające ruch pieszych i rowerzystów można zastąpić urządzeniami naturalnymi, np. gęstymi żywopłotami". Przepisu o konieczności stosowania barierek przy skarpach także jakoś nigdy nie mogłem znaleźć...

W Olsztynie poradzono sobie tak jak radzi Czeka
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 804
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Pią Sty 17, 2014 10:20 pm   

Mając wolną chwilę postanowiłem pokazać jak można poprawić sytuację na skrzyżowaniu Wernera/Mireckiego.

Otóż mieści się tam rondo dwupasowe:
- średnica wyspy 20m
- średnica zewnętrzna 29m
- pasy na skrzyżowaniu po 4,5m.
Na każdym wlocie po dwa pasy ruchu 3,5m, na wylocie jeden 4m rozdzielone wyspą kanalizującą szerokości 6m. Niestety obecne przepisy uniemożliwiają stworzenie takich rozwiązań ale prawdopodobnie na wiosnę możemy się spodziewać ich nowelizacji.

Zastosowanie jednego pasa na wylocie ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych oraz uniemożliwiać nielegalny skręt w prawo z lewego pasa (co zdarza się dosyć często wśród naszych kierowców).

Całość można wprowadzić niezbyt dużym kosztem - w porównaniu np. z nową sygnalizacją - przy pomocy prefabrykatów gdyż nie ingeruje to zbyt mocno w stan obecny. Jeśli jednak przebudowa wchodziłaby w grę to moim zdaniem warto zmniejszyć azyle do 3-4m co pozwoli na zmniejszenie prędkości pojazdów na wylocie, szczególnie tych zjeżdżających pierwszym.

_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 10:25 am   

Obawiam się, że jeden kolizyjny pas na wprost to za mało na obwodnicy śródmieścia.
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
Miro 

Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 1582
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 6:32 pm   

Średnica wyspy 20 m ? To raczej rozmiar osiedlowego ronda o jednym pasie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 11