.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: rj
Nie Sty 20, 2013 8:28 pm
Grudzień 2012
Autor Wiadomość
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Nie Gru 30, 2012 10:19 pm   Grudzień 2012



Podpowiadają kolei, jak przeprowadzić remont stacji Radom

Przedstawiciele Bractwa Rowerowego, Inicjatywy „Wózkiem po Radomiu”, klubu Miłośników Kolei, Stowarzyszenia Radomskie Inwestycje oraz Kocham Radom podpisali się pod wspólnym wystąpieniem do PKP Polskich Linii Kolejowych SA, w którym zawarli szereg uwag i wniosków dotyczących zakresu prac remontowych w związku z ogłoszeniem przez tę firmę przetargu na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót dla Lokalnego Centrum Sterowania Radom – Lot F.

Załóż darmowe konto
Pokaż, że masz coś do powiedzenia! Zostań dziennikarzem obywatelskim!


Podpowiadają kolei, jak przeprowadzić remont stacji RadomRadom on-line / 2012-12-27 12:44:00

Przedstawiciele Bractwa Rowerowego, Inicjatywy „Wózkiem po Radomiu”, klubu Miłośników Kolei, Stowarzyszenia Radomskie Inwestycje oraz Kocham Radom podpisali się pod wspólnym wystąpieniem do PKP Polskich Linii Kolejowych SA, w którym zawarli szereg uwag i wniosków dotyczących zakresu prac remontowych w związku z ogłoszeniem przez tę firmę przetargu na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót dla Lokalnego Centrum Sterowania Radom – Lot F.



Pismo publikujemy w całości:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa

Dotyczy remontu stacji Radom

W związku z ogłoszeniem przetargu na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót dla LCS Radom – Lot F wnosimy o rozpatrzenie następujących uwag dotyczących zakresu prac:

1. Wnosimy o montaż schodów ruchomych po południowej stronie stacji Radom przy wyjściu z tunelu w kierunku osiedla Ustronie. W tym samym miejscu wnosimy o montaż windy dla osób niepełnosprawnych (windy powinny zapewniać możliwość wjazdu elektrycznym wózkiem inwalidzkim oraz wprowadzania do nich rowerów). Obecnie zastosowane rozwiązanie - strome schody - jest niezmiernie uciążliwe dla kilkudziesięciu tysięcy ludzi przemieszczających się codziennie tunelem dworca. Niefunkcjonalne schody były niejednokrotnie opisywane w lokalnej prasie (…)

2. Wnosimy o montaż wind umożliwiających dostanie się osobom niepełnosprawnym na poszczególne perony z poziomu tunelu (windy powinny zapewniać możliwość wjazdu elektrycznym wózkiem inwalidzkim oraz wprowadzania do nich rowerów). Obecnie zastosowane rozwiązanie nie dość, że wydłuża drogę to w wielu przypadkach uniemożliwia dostanie się do pociągu - osoba niepełnosprawna może wjechać wózkiem jedynie drogą techniczną i tylko na peron 1. Proponujemy, aby windy był zlokalizowane po jednej stronie wejść na perony. Po stronie przeciwnej wnosimy o wykonanie podjazdów dla wózków dziecięcych, które jednocześnie pełniłyby funkcję prowadnic umożliwiających wprowadzenie na perony rowerów;

3. Wnosimy o zmianę wysokości peronów z niskich na wysokie (76 cm, 86 cm lub 96 cm nad PGS). Z uwagi na budynek dworca kolejowego wnosimy o rozważenie pomysłu, aby peron 1 był wykonany jak na poniższym zdjęciu (Grodzisk Mazowiecki). Część przy budynku wysokość peronu jak obecnie, część przy torze 7 peron wysoki;

4. Z uwagi na znaczne zawężenie przekroju tunelu (ponad 30%) wnosimy o likwidację znajdujących się tam punktów usługowych. Tunel jest częścią pieszego ciągu komunikacyjnego łączącego największe osiedle w Radomiu z centrum miasta. W przypadku przyjazdu do stacji Radom pociągów o wysokiej frekwencji podróżnych w tunelu panuje ścisk, który zagraża ogólnemu bezpieczeństwu. Komunikację pieszą dodatkowo utrudniają reklamy (potykacze) rozstawiane, mimo braku pozwolenia, przez wynajmujących lokale;

5. Wnosimy o wykonanie zadaszenia peronów wg poniżej koncepcji:
- peron 1 – zadaszenie na części długości peronu (od krańca wschodniego peronu do zachodniego wyjścia z tunel na peron włącznie)
- peron 2 – zadaszenie na całej długości peronu
- peron 3 – zadaszenie na całej długości peronu

Wnosimy o zaprojektowanie i wykonanie zadaszenie nawiązującego do architektury zabytkowego budynku dworca kolejowego. Z uwagi na liczbę podróżnych oraz estetykę nie do przyjęcia są wiaty, gdyż nie zapewniają ciągłego przykrycia peronu;

6. W związku z przygotowaniem terenu pod planowany przystanek osobowy pn. Radom ulica Żeromskiego, wnosimy o takie zaprojektowanie układu torowego, aby mogły się tam zatrzymywać pociągi osobowe jadące zarówno z/w kierunku Warki jak i Dęblina. Linia dęblińska obsługuje największe ramię aglomeracji radomskiej - po Pionki, skąd dojazdy do Radomia mają szczególnie duże znaczenie;

7. W związku z przebudową i modernizacją peronów wnosimy o dostosowanie ich długości do długości wszystkich składów dalekobieżnych;

8. Wnosimy o wybudowanie na peronach poczekalni peronowych wraz z zapleczem komercyjnym (prasa, przekąski, automaty biletowe);

9. Wnosimy o udrożnienie bezpośredniego dojścia przedłużeniem peronu 1 do parkingu przydworcowego a dalej do dworca autobusowego;

10. Prosimy o dostosowanie przestrzeni stacji do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących: oznaczenia poziome, oznaczenia krawędzi peronów, listwy prowadzące, grzybki ostrzegawcze, pinezki ostrzegawcze oraz powierzchnie ostrzegawcze;

11. Wnosimy o montaż nowoczesnych nośników dynamicznej informacji pasażerskiej w tunelu przy wejściach na perony oraz na peronach. Z uwagi na fakt, że z jednej krawędzi peronowej odjeżdżają w zbliżonym czasie dwa pociągi w przeciwnych kierunkach, postuluje się wyposażenie każdego z peronów w cztery pary elektronicznych tablic informacyjnych. Obecnie są to tylko dwie pary tablic, co powoduje zamieszanie informacyjne w sytuacjach wyżej opisanych.

Prosimy o pisemną odpowiedź zgodnie z art. 244 § 1 w zw. z art. 237 § 1 KPA.

Pod pismem podpisali się:

Sebastian Pawłowski (Bractwo Rowerowe), Wojciech Matłacki (Inicjatywa Wózkiem po Radomiu), Andrzej Lewandowski (Klub Miłośników Kolei w Radomiu), Radomir Jasiński (Radomskie Inwestycje), Jakub Kluziński (Stowarzyszenie Kocham Radom).

Źródło: Radom24.pl
_________________
Kolej na Radom !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10