.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: rj
Śro Lip 18, 2012 12:48 pm
Luty 2012
Autor Wiadomość
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 9:21 pm   Luty 2012



Radomskie Inwestycje mają rok. Aktywni w sprawach miasta

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje obchodzi właśnie pierwszą rocznicę swojego powstania. Przez te dwanaście miesięcy organizacja złożyła do różnych instytucji ponad 20 petycji, zapytań, protestów i propozycji.

Rok stuknął stowarzyszeniu 1 lutego. Z tej okazji jego członkowie postanowili podsumować ten etap działalności.

- Bacznym okiem przyglądaliśmy się poczynaniom władzy na różnych szczeblach, począwszy od poziomu samorządowego na europejskim kończąc. Stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje” przez rok swojego funkcjonowania wielokrotnie interweniowało w kwestiach ważnych dla Radomia i regionu. Świadczy o tym chociażby ponad 20 petycji, zapytań, protestów czy propozycji złożonych przez naszą organizację – mówi prezes radomskich Inwestycji Radomir Jasiński.

W 2011 roku Stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje”:
1) zapoczątkowało akcję „S12 pod lupą” – cykliczne zapytania adresowane
do Ministerstwa Infrastruktury dotyczące zaawansowania realizacji drogi ekspresowej S12 (luty, czerwiec, listopad 2011);
2) wnioskowało o zmianę trasy linii autobusowej nr 7 (marzec 2011);
3) wzięło udział w konsultacjach dotyczących „Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych 2010-2013” (marzec 2011);
4) wystosowało skargę do Komisji Europejskiej dotyczącą działalności polskiego rządu w sferze polityki regionalnej (kwiecień, listopad 2011);
5) zaopiniowało pomysł budowy pomnika Józefa Grzecznarowskiego
(kwiecień 2011);
6) we wspólnej akcji z Bractwem Rowerowym wnioskowało o przywrócenie zlikwidowanych przejść dla pieszych w okolicach Galerii Słonecznej
(czerwiec 2011);
7) zaproponowało instalację zespołu urządzeń fitness w parku „Południe”
(czerwiec 2011);
8) przeprowadziło konkurs dot. „Air Show” (lipiec 2011);
9) wnioskowało o wykorzystanie nowych szynobusów Kolei Mazowieckich
w relacji Radom – Drzewica (sierpień 2011);
10) wystosowało apel do Ministerstwa Infrastruktury o przesunięcie środków
na rewitalizację magistrali kolejowych nr 22 i 25 (wrzesień 2011);
11) wystosowało opinię w ramach konsultacji społecznych dot. wprowadzenia
w Radomiu strefy Tempo 30 i Tempo 70 (wrzesień 2011);
12) wystąpiło z zapytaniem dotyczącym stanu zaawansowania realizacji pomysłu budowy filharmonii w Radomiu (listopad 2011);
13) zaproponowało zmianę projektu przebudowy dworca PKP o dobudowę zadaszenia nad peronami (listopad 2011);
14) wnioskowało o zmiany miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych
na parkingu „Park&Ride” w okolicach dworca PKP (grudzień 2011);
15) wystosowało zapytanie dotyczące odbudowy stacji kolejowej w Sandomierzu (grudzień 2011);
16) wyraziło pomysł udziału Kielc w budowie lotniska Radom – Sadków
(grudzień 2011);
17) wystosowało protest przeciwko planom likwidacji dyrekcji Poczty Polskiej
w Radomiu (grudzień 2011).

Członkowie stowarzyszenia wyrażają nadzieję, że działania podjęte przez Radomskie Inwestycje zaowocują zauważaniem i rozwiązaniem problemów naszego miasta oraz regionu. Jednocześnie, jako członkowie Stowarzyszenia zobowiązują się do kontynuowania pracy na rzecz Radomia.

Źródło: Radom 24.pl
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Nie Lut 05, 2012 6:30 pm   



„Radomskie Inwestycje" podsumowują rok

1 lutego minął równy rok od dnia oficjalnego zarejestrowania stowarzyszenia pod nazwą „Radomskie Inwestycje”. Organizacja skupia osoby bardzo mocno zaangażowane w to, co dzieje się w Radomiu i regionie pod względem inwestycyjno-gospodarczym.

Z okazji pierwszej rocznicy oficjalnej działalności członkowie stowarzyszenia postanowili podsumować ten etap swojej działalności na rzecz naszego miasta i regionu. Przez ostatnie dwanaście miesięcy wysłali w sumie do różnych instytucji ponad 20 petycji, zapytań, protestów i propozycji.

- Pierwszy rok działalności minął pod znakiem wzmożonej pracy, zarówno budowania marki organizacji, jak również wypełniania statutowych celów. Bacznym okiem przyglądaliśmy się poczynaniom władzy na różnych szczeblach, począwszy od poziomu samorządowego na europejskim kończąc - mówi Radomir Jasiński, szef stowarzyszenia „Radomskie Inwestycje”.

Co dokładnie zrobiło przez rok swojej działalności stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje”?

1) Zapoczątkowało akcję „S12 pod lupą” – cykliczne zapytania adresowane do Ministerstwa Infrastruktury, dotyczące zaawansowania realizacji drogi ekspresowej S12 (luty, czerwiec, listopad 2011);
2) Wnioskowało o zmianę trasy linii autobusowej nr 7 (marzec 2011);
3) Wzięło udział w konsultacjach dotyczących „Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych 2010-2013” (marzec 2011);
4)wystosowało skargę do Komisji Europejskiej, dotyczącą działalności polskiego rządu w sferze polityki regionalnej (kwiecień, listopad 2011);
5) Zaopiniowało pomysł budowy pomnika Józefa Grzecznarowskiego (kwiecień 2011);
6) We wspólnej akcji z Bractwem Rowerowym wnioskowało o przywrócenie zlikwidowanych przejść dla pieszych w okolicach Galerii Słonecznej (czerwiec 2011);
7) Zaproponowało instalację zespołu urządzeń fitness w parku „Południe” (czerwiec 2011);
8) Przeprowadziło konkurs dotyczący „Air Show” (lipiec 2011);
9) Wnioskowało o wykorzystanie nowych szynobusów Kolei Mazowieckich w relacji Radom – Drzewica (sierpień 2011);
10) Wystosowało apel do Ministerstwa Infrastruktury o przesunięcie środków na rewitalizację magistrali kolejowych nr 22 i 25 (wrzesień 2011);
11) Wystosowało opinię w ramach konsultacji społecznych, dotyczącą wprowadzenia w Radomiu strefy Tempo 30 i Tempo 70 (wrzesień 2011);
12) Wystąpiło z zapytaniem dotyczącym stanu zaawansowania realizacji pomysłu budowy filharmonii w Radomiu (listopad 2011);
13) Zaproponowało zmianę projektu przebudowy dworca PKP o dobudowę zadaszenia nad peronami (listopad 2011);
14) Wnioskowało o zmiany lokalizacji miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych na parkingu „Park&Ride” w okolicach dworca PKP (grudzień 2011);
15) Wystosowało zapytanie dotyczące odbudowy stacji kolejowej w Sandomierzu (grudzień 2011);
16) Wyraziło pomysł udziału Kielc w budowie lotniska Radom – Sadków (grudzień 2011);
17) Wystosowało protest przeciwko planom likwidacji dyrekcji Poczty Polskiej w Radomiu (grudzień 2011).

Źródło: Co za dzień
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pią Lut 10, 2012 6:32 pm   



Rok aktywności

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje ma rok. Przez ten czas jego członkowie wysłali ponad 20 petycji i zapytań

Organizacja powstała 1 lutego 2011 roku. – Pierwszy rok działalności minął pod znakiem wzmożonej pracy: zarówno budowania marki, jak również wypełniania statutowych celów – zapewnia Radomir Jasiński, prezes Radomskich Inwestycji. O wielu interwencjach tej organizacji pisaliśmy w tygodniku „7 Dni”.

Szukanie rozwiązań
Od 2011 roku stowarzyszenie m.in. zapoczątkowało akcję „S12 pod lupą” (dotyczącą przebudowy drogi ekspresowej S12), wnioskowało o zmianę trasy linii nr 7, zaopiniowało pomysł budowy pomnika Józefa Grzecznarowskiego, razem z Bractwem Rowerowym wnioskowało o przywrócenie przejść dla pieszych w okolicach Galerii Słonecznej, zaproponowało instalację zespołu urządzeń fitness w parku „Południe” oraz zmianę projektu przebudowy dworca PKP o dobudowę zadaszenia nad peronami, wnioskowało również o przeniesienie miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych na parkingu „Parkuj i jedź”.

Piszą do komisji
Jedną z ważniejszych interwencji była jednak skarga do Komisji Europejskiej dotycząca działalności polskiego rządu w zakresie realizacji polityki regionalnej. W tej sprawie stowarzyszenie Radomskie Inwestycje interweniowało jesienią ubiegłego roku. Pod koniec stycznia organizacja kolejny raz postanowiła napisać do komisji. We wniosku pojawiło się m.in. pytanie, jaki rodzaj nowych instrumentów, umożliwiających poprawę realizacji polityki regionalnej, planuje wprowadzić Komisja Europejska, a także o to, czy brak możliwości włączenia części regionów NUTS2 (województw) wynika z przepisów prawa polskiego, czy też prawa wspólnotowego. „Ponadto prosimy o wydanie opinii na temat zapisów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 dotyczących wspierania najsłabiej rozwiniętych obszarów województwa oraz ocenę ich dotychczasowej realizacji” – czytamy w liście.

Podali instrumenty
Odpowiedź z Komisji Europejskiej już przyszła. Podpisał się pod nią (w imieniu komisarza europejskiego ds. polityki regionalnej Johannesa Hanha – Patrick Amblard odpowiadający za unijne programy dla Polski). „Wymóg przygotowania programów operacyjnych w okresie programowania 2007-13 na poziomie NUTS2 lub wyższym wynika z przepisów prawa Unii Europejskiej” – to początek odpowiedzi. Jeśli chodzi zaś o instrumenty, które umożliwią poprawę realizacji polityki regionalnej na poziomie lokalnym, w liście pojawia się możliwość przygotowania programów operacyjnych na poziomie innym (m.in. niższym) niż poziom NUTS2, tworzenie tzw. zintegrowanych inwestycji terytorialnych, strategie rozwoju lokalnego, lokalne grupy działania oraz rozwój kierowany przez lokalną społeczność.

Znowu zainterweniują
„Chciałbym jednak zwrócić uwagę na fakt – czytamy dalej w odpowiedzi – iż projekty rozporządzeń dotyczących funduszy strukturalnych na lata 2014-20 podlegają jeszcze negocjacjom z Parlamentem Europejskim i Radą Ministrów, w związku z czym ich zapisy mogą ulec zmianie”. Patrick Amblard odsyła członków stowarzyszenia do ministerstwa rozwoju regionalnego. Natomiast w przypadku prośby o wydanie opinii na temat zapisów RPO WM oraz o ocenę ich dotychczasowej realizacji, odpowiedź jest następująca: „(…) Poziom zaawansowania we wdrażaniu poszczególnych osi priorytetowych, dużych projektów oraz instrumentów finansowych jest bardzo zróżnicowany. Niemniej jednak na obecnym etapie komisja nie widzi zagrożenia niewykorzystania środków dostępnych w ramach regionalnego programu operacyjnego”.
Członkowie stowarzyszenia wkrótce zamierzają wysłać kolejną interpelację w tej sprawie do Komisji Europejskiej.

Źródło: Tygodnik 7 Dni
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pią Lut 17, 2012 9:31 am   



RI: termy w Gostyninie nie wypaliły - niech pieniądze pójdą na inwestycje radomskie!

Głos w sprawie wydatkowania pieniędzy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zabrali członkowie stowarzyszenia Radomskie Inwestycje. Postulują do marszałka województwa, aby w niewykorzystane środki przeznaczyć na duże inwestycje infrastrukturalne w podregionie radomskim, który z uwagi na ciężką sytuację społeczno-gospodarczą wymaga strategicznej interwencji.

W specjalnie skierowanym do marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika liście przedstawiciele Radomskich Inwestycji - prezes Radomir Jasiński oraz sekretarz Damian Maciąg piszą:

"Jak donoszą media (np. ‘Rzeczpospolita’ 14.02.2012r) nie będzie mogła dojść do skutku budowa term w Gostyninie. Inwestycja ta miała być wsparta kwotą 50 mln euro w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego jako tzw. projekt kluczowy dla rozwoju regionu".

Dlatego też autorzy listu postulują, aby w zaistniałej sytuacji środki te przeznaczyć na duże inwestycje infrastrukturalne w podregionie radomskim, który z uwagi na ciężką sytuację społeczno-gospodarczą wymaga strategicznej interwencji. W szczególności postulują dofinansowanie innych zadań w ramach działań 6.1 i 6.2. dotyczących:

- modernizacji amfiteatru radomskiego
- budowy ośrodka tenisowego w dzielnicy Borki.

R. Jasiński i D. Maciąg zwracają w liście uwagę, na fakt, że projekty te są przygotowane przez radomski samorząd do natychmiastowego uruchomienia i tym samym dają gwarancję wykorzystania środków unijnych w aktualnej perspektywie budżetowej.

Źródło: Radom24.pl
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 8:29 pm   



Radomskie Inwestycje o lokalizacji filharmonii

Standardem światowym jest lokowanie inwestycji o zasięgu regionalnym - takich jak filharmonia - w centrach miast - czytamy w piśmie w sprawie wybudowania filharmonii w Radomiu skierowanym do prezydenta Andrzeja Kosztowniaka przez Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje

Na początku listopada 2011 roku stowarzyszenie Radomskie Inwestycje przypomniało prezydentowi o planowanej w Radomiu budowie filharmonii. Członkowie RI chcieli wiedzieć, jakie lokalizacje są dla inwestycji rozważane i jaki jest stan własnościowy działek, na których filharmonia ma stanąć; pytali także, czy wybrano już lokalizację.

Z odpowiedzi prezydenta Kosztowniaka wynikało, że dokładnej lokalizacji jeszcze nie ma. Wcześniej rozważano możliwość kupienia od prywatnych właścicieli nieruchomości przy ul. Limanowskiego albo przy ul. Mariackiej. "Realizacja nowej inwestycji dot. budowy filharmonii będzie uzależniona od możliwości uzyskania środków zewnętrznych, w tym szczególnie środków unijnych" - pisał prezydent do RI.

Stowarzyszenie wystosowało kolejne pismo do Andrzeja Kosztowniaka, którego treść zamieszczamy w całości.

"Niestety zaniepokoiła nas zawarta w tej odpowiedzi informacja o lokalizacji tak ważnej dla rozwoju Radomia instytucji. Przywołane w treści pisma działki zlokalizowaliśmy na podstawie katastru nieruchomości ze strony internetowej geoportal.gov.pl. Okazało się, że są one położone przy rondzie Kisielewskiego, pomiędzy ulicami Bolesława Limanowskiego i Mariacką.

Ta lokalizacja, dla tak prestiżowej inwestycji jaką jest filharmonia, wydaje się nam nie do przyjęcia ze względu na: niski poziom obsługi komunikacyjnej, podrożenie kosztów inwestycji, niską jakość okolicznej zabudowy.

Standardem światowym jest lokowanie inwestycji o zasięgu regionalnym - takich jak filharmonia - w centrach miast. Przywołaną w Państwa piśmie lokalizację można zaliczyć do szeroko rozumianego śródmieścia, jednakże znajduje się ona za obwodnicą śródmiejską, która "odcina" przyszłą filharmonię od ścisłego centrum miasta. Skutkiem tego w znaczący sposób obniża się poziom obsługi komunikacyjnej - zwłaszcza pieszej - bo to centrum jest najgęściej zaludnionym obszarem, a obwodnica śródmiejska stanowi dla ruchu pieszego poważną barierę. Podana lokalizacja jest również słabo obsłużona komunikacją publiczną. Pozostaje nam więc samochód i problem gdzie go zaparkować. Budowa olbrzymiego parkingu naziemnego jest niecelowa: zmarnowanie przestrzeni, konieczność nabycia większej działki, a przede wszystkim filharmonia to nie hipermarket. Duży parking podziemny (być może wielopoziomowy) znacząco podraża koszty inwestycji.

Otoczenie planowanej lokalizacji jest mało reprezentacyjne i nie licuje z inwestycją typu filharmonia. Na omawianym obszarze znajdują się głównie wyrwy w zabudowie, niskie budynki, bloki mieszkalne – zagospodarowanie typowe raczej dla przedmieść.

Wróćmy jednak do sprawy nadzwyczaj istotnej – do kosztów. Jak słusznie pisze Pan Prezydent, mamy okres, w którym należy dwa razy oglądać każdy wydawany złoty polski – zwłaszcza pochodzący od podatników. Dziwi więc, że proponuje się lokalizacje, które powodują konieczność wykupu działek, ponieważ nie są własnością miasta.

W odpowiedzi Pana Prezydenta znajdujemy zdanie: "Jednakże na obecnym etapie nie określono konkretnej lokalizacji terenowej budowy filharmonii w Radomiu." Mamy więc nadzieję, że zaproponowane lokalizacje nie będą jedynymi branymi pod uwagę.

Możemy również przeczytać w Pańskiej odpowiedzi, że najważniejsze inwestycje dla miasta to drogi. Nie negujemy sensu ich budowania – zwłaszcza trasy N-S. Proszę jednak zwrócić uwagę, że takie miasta jak Warszawa, Kraków, Wrocław czy Poznań są znacznie bardziej zakorkowane niż Radom, a jednak to do nich wyjeżdża – często na stałe – znaczna część młodych Radomian. Konkurencja między miastami nie odbywa się bowiem na poziomie standardowej infrastruktury technicznej, do której zalicza się drogi, tylko na poziomie infrastruktury społecznej o zasięgu co najmniej regionalnym, do której zalicza się m.in. filharmonie.

Prosimy o podjęcie przez Pana Prezydenta działań, które przyspieszą budowę w naszym mieście filharmonii, a w szczególności: wyznaczenie miejskiej działki jako lokalizacji dla tej inwestycji, przygotowanie i ogłoszenie konkursu na koncepcję architektoniczno-urbanistyczną filharmonii radomskiej, wystąpienie do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego o dofinansowanie projektu budowlanego, wystąpienie do Marszałka Województwa Mazowieckiego z wnioskiem o wpisanie budowy filharmonii w Radomiu do aktualizowanych właśnie dokumentów strategicznych: Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego oraz Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego jako instytucji finansowanej przez województwo.

Powyższe działania są praktycznie bezkosztowe. Z tego względu nie należy czekać na kształt przyszłego budżetu unijnego na lata 2014-2020, z którego – miejmy nadzieję – w znacznym stopniu będzie finansowana budowa filharmonii w Radomiu. Warto przypomnieć, że Szkoła Muzyczna była w budowie, zanim podjęto decyzję o dofinansowaniu tej inwestycji ze środków unijnych. Z dużym wyprzedzeniem przygotowano też lokalizację oraz dokumentację budowlaną. Jak słusznie Pan zauważył w swoich wypowiedziach na antenie TV ‘Dami’ – w przypadku Filharmonii powinniśmy podążać podobną ścieżką jak w przypadku szkoły muzycznej.

Nawiązując do powyższego, chcielibyśmy przedstawić nasze propozycje lokalizacji filharmonii w Radomiu wraz z krótką charakterystyką ich podstawowych atutów:

Wariant 1: plac między ulicami Traugutta i Beliny-Prażmowskiego (bliskość dworca, własność miasta, pow. ok. 6 tys. m2)

Wariant 2i: plac Jagielloński (własność miasta, pow. ok. 6 tys. m2)

Wariant 3: placac przy ulicy Bernardyńskiej (bliskość Miasta Kazimierzowskiego, własność miasta, pow. ok. 6 tys. m2)

Wariant 4: teren między ulicami Bolesława Limanowskiego a Wałową (bliskość Miasta Kazimierzowskiego, pow. ok. 7 tys. m2)

Mamy nadzieję, że zawarte w niniejszym piśmie informacje okażą się pomocne w przygotowaniach do budowy radomskiej filharmonii. Pragniemy również dodać, że ponad 300-osobowa grupa zarejestrowanych i wielotysięczna rzesza niezarejestrowanych użytkowników forum radomskich inwestycji z najwyższą uwagą śledzi postępy prac zmierzających do powstania Filharmonii Radomskiej oczekując odważnych, zdecydowanych rozstrzygnięć."

Źródło: Radom24.pl
_________________
Kolej na Radom !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11