.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: rj
Pią Sty 06, 2012 12:22 pm
Grudzień 2011
Autor Wiadomość
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pią Gru 02, 2011 12:36 pm   Grudzień 2011



Pytanie o stację Sandomierz

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje niepokoją informacje o braku pieniędzy na remont generalny zniszczonej przez ubiegłoroczną powódź stacji Sandomierz. Z pytaniami w tej sprawie zwróciło się do resortu infrastruktury.

Woda zalała stację kolejową w Sandomierzu w maju i czerwcu ubiegłego roku. Całkowitemu zniszczeniu uległa cała infrastruktura elektryczna; ucierpiała przekaźnikownia i urządzenia sterowania ruchem. Do tej pory pociągi towarowe jeżdżą tamtędy na sygnalizację zastępczą, a kolej twierdzi, że nie ma pieniędzy na remont, chociaż jeszcze jesienią ubiegłego roku miało być na ten cel przeznaczone 70 mln zł.

„Stacja Sandomierz jest obecnie jednym z ostatnich wąskich gardeł na magistrali łączącej Warszawę via Radom, Skarżysko-Kamienną i Ostrowiec Św. Z Podkarpaciem i jej modernizacja (niezwykle ważna w perspektywie zbliżających się mistrzostw Euro 2012) – w naszym odczuciu – powinna być jednym z priorytetów w zakresie remontów infrastruktury kolejowej” - czytamy w piśmie RI do Ministerstwa Infrastruktury.

Stowarzyszenie prosi resort o podanie terminu generalnego remontu stacji Sandomierz z „wyszczególnieniem zakresu rzeczowego oraz szacowanej wartości prac”. Chce też wiedzieć, jakie prędkości będą obowiązywały na odcinku Sandomierz – Skarżysko po zakończeniu realizowanych i planowanych remontów.

Źródło: Radom 24.pl
_________________
Kolej na Radom !
Ostatnio zmieniony przez rj Pią Sty 06, 2012 12:22 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pon Gru 05, 2011 10:18 pm   



Radomskie Inwestycje o Sandomierzu

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje zwróciło się do Ministerstwa Infrastruktury z zapytaniem na temat remontu infrastruktury stacji kolejowej Sandomierz w ciągu magistrali kolejowej nr 25.

W szczególności szefowie Stowarzyszenia prosili o podanie terminu wykonania generalnego remontu stacji Sandomierz z wyszczególnieniem zakresu rzeczowego oraz szacowanej wartości prac.

- Prosilibyśmy też o wykaz maksymalnych prędkości jakie będą obowiązywały na odcinku Sandomierz - Skarżysko dla torów nr 1 i 2 po zakończeniu realizowanych i planowanych remontów - czytamy w piśmie.

- Pragniemy dodać, że stacja Sandomierz jest obecnie jednym z ostatnich „wąskich gardeł” na magistrali łączącej Warszawę via Radom, Skarżysko-Kamienną i Ostrowiec Św. z podkarpaciem i jej modernizacja (niezwykle ważna w perspektywie zbliżających się mistrzostw Euro-2012) – w naszym odczuciu – powinna być jednym z priorytetów w zakresie remontów infrastruktury kolejowej - dodaje prezes stowarzyszenia, Radomir Jasiński.

Źródło: RadomNews
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pią Gru 30, 2011 2:14 pm   



Proponują przeniesienie dyrekcji Poczty do Radomia

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje zwróciło się do prezesa spółki Poczta Polska S.A. Jerzego Jóźwiaka z propozycją, aby jedna z dwóch mazowieckich dyrekcji Poczty mieściła się w Radomiu. - Z ekonomicznego punktu widzenia funkcjonowanie dyrekcji Poczty w Radomiu byłoby zdecydowanie tańsze niż w Warszawie oraz zapobiegłoby ujemnym zmianom społecznym w Radomiu i jego okolicach - piszą w liście przedstawiciele radomskich inwestycji.

A oto pełna treść listu, jaki stowarzyszenie wysłało do prezesa spółki Poczta Polska S.A.

Szanowny Pan
Jerzy Jóźwiak
Prezes spółki Poczta Polska S.A.

Szanowny Panie Prezesie,

Coraz liczniejsze doniesienia prasowe i telewizyjne wskazują, że Poczta Polska S.A. zamierza ograniczyć liczbę dyrekcji rejonowych do 17. Mają mieć one swoje siedziby w miastach wojewódzkich. Wyjątkiem będzie Warszawa, gdzie swoje siedziby znajdą dwie dyrekcje. Jedna z nich będzie właściwa dla Warszawy oraz jej okolic, druga dla pozostałego terenu województwa mazowieckiego.

Postulujemy, by dyrekcję Poczty właściwej dla województwa mazowieckiego, z wyłączeniem obszaru aglomeracyjnego Warszawy mieścić się w Radomiu – drugim co do wielkości ośrodku województwa. Za takim rozwiązaniem przemawiają poważne argumenty ekonomiczne i funkcjonalne. W szczególności:

[1] Poczta jest właścicielem dużego obiektu biurowego w Radomiu wraz z zapleczem technicznym, który położony jest w centrum miasta przy dworcu kolejowym z dogodnym dojazdem.

[2] Po drugie, koszty funkcjonowania dyrekcji rejonowej w Radomiu będą zdecydowanie niższe niż w Warszawie. Dotyczy to zarówno kosztów osobowych jak również kosztów związanych z bieżącym funkcjonowaniem oddziału.

[3] Z informacji uzyskanych od pracowników Poczty w Radomiu wynika, że radomski oddział plasował się dotychczas w czołówce wśród pozostałych oddziałów rejonowych zarówno z terenu województwa mazowieckiego, jak również spoza niego.

[4] Koszty społeczne: większe koszty społeczne poniosą pracownicy Poczty w Radomiu, którzy wskutek prowadzonej restrukturyzacji stracą pracę lub zostaną przesunięci do pracy w innej miejscowości. Poczta Polska S.A. w obecnej sytuacji gospodarczej Radomia i Ziemi Radomskiej pozostaje kluczowym pracodawcą. Likwidacja oddziału rejonowego Poczty w Radomiu spowoduje wzrost stopy bezrobocia, które już w tej chwili przekracza 21% i jest najwyższe wśród miast powyżej 100 tys. mieszkańców w Polsce.

Powyższe argumenty uzasadniają w stopniu wystarczającym możliwość ulokowania w Radomiu siedziby jednej z dwóch mazowieckich dyrekcji Poczty. Jednocześnie z ekonomicznego punktu widzenia funkcjonowanie dyrekcji Poczty w Radomiu byłoby zdecydowanie tańsze niż w Warszawie oraz zapobiegłoby ujemnym zmianom społecznym w Radomiu i jego okolicach.

Odrębnego wyartykułowania wymaga fakt, że Radom posiada dogodne położenie, na skrzyżowaniu najważniejszych szlaków komunikacyjnych Polski (drogi ekspresowe S7 i S12 oraz międzynarodowa trasa E371; magistrale kolejowe nr8 (Warszawa-Radom-Kraków), nr22 Radom-Tomaszów Maz. (w kierunku Łodzi) i nr26 Radom-Dęblin (w kierunku Lublina)), zaawansowane jest tworzenie cywilnego portu lotniczego. Ponadto miasto wraz z obszarem aglomeracyjnym posiada duży potencjał demograficzny przekraczający 320 tys. mieszkańców. W przyszłości może to zostać z powodzeniem wykorzystane przez Pocztę przy rozbudowie infrastruktury operacyjnej.

Reasumując, zarysowane przesłanki aż nadto uzasadniają podjęcie decyzji o ulokowaniu w Radomiu dyrekcji Poczty właściwej dla województwa mazowieckiego, z wyłączeniem obszaru aglomeracyjnego Warszawy. Jesteśmy głęboko przekonani, że właśnie taka decyzja zostanie podjęta.

Źródło: Radom24.pl
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pią Gru 30, 2011 2:17 pm   



Radom pomoże Kielcom przy Euro?

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje materiał przedłożyło Prezydentowi
Miasta Kielce, Wojciechowi Lubawskiemu, w którym podpowiada szefom stolicy Świętokrzyskiego, jak mogą uratować jedną z planowanych imprez. Oczywiście z udziałem Radomia...


Oto treść listu: Z zainteresowaniem przeczytaliśmy notatkę prasową na łamach ‘Gazety Wyborczej’ z dnia 21.12.2011 zatytułowaną ‘Ratuje nas lobbing. Euro 2016 bez Kielc?’. Z analizy stanu infrastruktury w Kielcach wynika, że dwa z trzech absolutnie koniecznych warunków miasto Kielce jest w stanie spełnić. Nie do spełnienia jest natomiast – siłami li tylko wyłącznie siłami kieleckiego magistratu - warunek uruchomienia cywilnego portu lotniczego o odpowiednich parametrach.

Wychodząc naprzeciw ambitnym zamiarom kieleckiego samorządu pragniemy podpowiedzieć rozwiązanie, które może uczynić realnym zamysł współorganizowania mistrzostw sportowych w 2016 r. Jak Państwu doskonale wiadomo, w położonym blisko mieście Radomiu istnieje lotnisko posiadające już dziś status lotniska wojskowo-cywilnego. Na ukończeniu są prace zmierzające do uruchomienia regularnej cywilnej komunikacji lotniczej. Lokalizacja portu sprawia, że z powodzeniem może obsługiwać on cały obszar województwa świętokrzyskiego.
Kapitałowe wejście samorządu kieleckiego do spółki operatorskiej ‘Port Lotniczy Radom’ S.A. z pewnością pomogłoby uruchomić wyższy standard usług lotniczych na omawianym obiekcie. To zaś dawałoby Kielcom poważny atut w staraniach o współorganizację wspomnianej imprezy sportowej.

Źródło: RadomNews
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pią Gru 30, 2011 2:25 pm   



Radomskie inwestycje. List do prezesa Poczty Polskiej

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje napisało list do Jerzego Jóźwiaka, prezesa spółki Poczta Polska. Postulują, by dyrekcja Poczty właściwa dla województwa mazowieckiego mieściła się w Radomiu.

Stowarzyszenie podaje kilka argumentów uzasadniających postulat. Ich zdaniem Poczta, jako właściciel dużego obiektu biurowego w centrum Radomia z bardzo dobrą komunikacją, ma najlepsze warunki, by właśnie tu mieściła się dyrekcja. To może obniżyć koszty funkcjonowania oddziału. "Z informacji uzyskanych od pracowników Poczty w Radomiu wynika, że radomski oddział plasował się dotychczas w czołówce wśród pozostałych oddziałów rejonowych zarówno z terenu województwa mazowieckiego, jak również spoza niego. Koszty społeczne: większe koszty społeczne poniosą pracownicy Poczty w Radomiu, którzy wskutek prowadzonej restrukturyzacji stracą pracę lub zostaną przesunięci do pracy w innej miejscowości. Poczta Polska S.A. w obecnej sytuacji gospodarczej Radomia i Ziemi Radomskiej pozostaje kluczowym pracodawcą. Likwidacja oddziału rejonowego Poczty w Radomiu spowoduje wzrost stopy bezrobocia, które już w tej chwili przekracza 21% i jest najwyższe wśród miast powyżej 100 tys. mieszkańców w Polsce" - czytamy w liście.

Źródło: Gazeta w Radomiu
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pią Gru 30, 2011 2:54 pm   



Nie ma pieniędzy na stację Sandomierz

Radomscy społecznicy nie ścierpieli braku remontu infrastruktury stacji kolejowej Sandomierz w ciągu linii kolejowej nr 25. Wysłali list do Ministerstwa Transportu i otrzymali odpowiedź: Nie ma na to pieniędzy.


Urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji Sandomierz zostały zniszczone podczas powodzi w 2010 roku. Łącznie z podmytymi torami, zalanymi zwrotnicami, i uszkodzoną elektroniką i stacją przekaźnikową, straty sięgnęły 50 milionów złotych. Jesienią ubiegłego roku przywrócono ruch pociągów towarowych na szlaku Sandomierz – Sobów i Furmany (województwo podkarpackie). Teraz przejazd pociągów przez Sandomierz odbywa się dwoma torami zasadniczymi. Pociągi towarowe jeżdżą na sygnalizację zastępczą, a sterowanie ruchem jest prowizoryczne i nie zapewnia dostatecznego bezpieczeństwa - informowało "Echo Dnia". W efekcie pociągi jeżdżą z prędkością 20 km/h.

- Stacja Sandomierz jest obecnie jednym z ostatnich „wąskich gardeł” na magistrali łączącej Warszawę via Radom, Skarżysko-Kamienną i Ostrowiec Św. z podkarpaciem i jej modernizacja (niezwykle ważna w perspektywie zbliżających się mistrzostw Euro-2012) – w naszym odczuciu – powinna być jednym z priorytetów w zakresie remontów infrastruktury kolejowej - napisało w liście stowarzyszenie "Radomskie Inwestycje". Otrzymało już odpowiedź z resortu:

W ramach zadania inwestycyjnego pn. „Odbudowa infrastruktury kolejowej na stacji Sandomierz oraz linii nr 25 w związku z usuwaniem skutków powodzi, która wystąpiła w 2010 r.” zaplanowano wykonanie następującego zakresu prac:

•Opracowanie dokumentacji stanu technicznego obiektów inżynieryjnych na odcinku Zalesie Gorzyckie – Sobów;
•Opracowanie dokumentacji i wykonanie na jej podstawie przebudowy obiektów inżynieryjnych na odcinku Zalesie Gorzyckie – Sobów;
•Odbudowanie popowodziowej infrastruktury kolejowej na stacji Sandomierz i linii nr 25;
•Odbudowanie popowodziowe stacyjnych i liniowych urządzeń srk (sterowania ruchem kolejowym) wraz z urządzeniami towarzyszącymi na stacji Sandomierz i linii nr 25;
•Odbudowanie popowodziowe budynku nastawni dysponującej na stacji Sandomierz.
Ze względu na ograniczone w porównaniu z potrzebami środki finansowe, powyższy zakres robót rewitalizacyjnych nie został dotąd zrealizowany - odpowiada Ministerstwo Transportu. Nie podano terminu remontu. Na zniszczonej stacji modernizowane będą za to tory.

- Zgodnie z przyjętym przez Radę Ministrów dokumentem „Wieloletni Programem Inwestycji Kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku 2015”, planowany jest do realizacji projekt pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Ocice”. W ramach realizacji tego projektu, w latach 2014 – 2015 planowana jest, m.in. modernizacja torów nr 1 i 2 na stacji Sandomierz wraz z robotami okołotorowymi i wymianą rozjazdów. Planuje się, że zadanie sfinansowane zostanie ze środków budżetu państwa oraz środków Funduszu Kolejowego - informuje rzecznik ministerstwa Mikołaj Karpiński.

Źródło: Rynek Kolejowy
_________________
Kolej na Radom !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 11