.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Taryfa, bilety, ulgi i opłaty w komunikacji miejskiej
Autor Wiadomość
PiotrSekula 
Ten od cyferek

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 777
Skąd: Piętnastolecie
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 7:19 pm   

Oficjalne podsumowanie roku przez MZDiK twierdzi:
- przychód z biletów na rok 2012 sięga prawie 33m PLN (dokładniej 32.752.147,30 PLN), z czego:
> jednorazówki to 28,73%
> karnety to 34,79%
> okresowe ogółem to równe 35%
> inne to 1,48%
- przychód roczny z biletów komórkowych prawie prawie sięgnął 16k PLN (15.993,10 PLN), ale mój 32-bitowy Win7 nie chce mi powiedzieć, ile to jest % tamtych kilkudziesięciu milionów, więc zostawiam ten element komuś innemu. Osobiście jednak twierdzę, że to będzie jakieś pół procenta albo coś takiego, bez główkowania głową :D

Dla odmiany, strefa parkowania przyniosła w tym roku naszemu Zarządowi 2.478.349,51 PLN.
_________________
W toku: nowa sieć komunikacji miejskiej - przedyskutuj już teraz! Mapa ogólna nowej sieci!
 
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 9:34 pm   

PiotrSekula napisał/a:
ale mój 32-bitowy Win7 nie chce mi powiedzieć, ile to jest % tamtych kilkudziesięciu milionów, więc zostawiam ten element komuś innemu

0,0488% :)
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 10:35 pm   

Ale przychód jest miernym wskaźnikiem, gdyż na biletach jednorazowych jest większy zarobek, niż na okresowych... ;)
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Śro Lut 13, 2013 11:34 pm   

Przeniesione z wątku ogólnego o komunikacji miejskiej:

Damian napisał/a:
Obnizka cen biletow komunikacji miejskiej?

Czyzby SLD rozpoczelo kampanie wyborcza? Sam nie wiem co o tym myslec ale przy obecnym skladzie rady miasta i tak zwanym ''kryzysie'' na obnizki cen biletow nie ma co liczyc niestety.

Szczerze powiem ze 2.40 to uczciwa cena za przejazd przy obecnym stanie radomskiego zbiorkomu. Za 3 zlote to ja oczekuje nowego przegubowego autobusu a nie 22 letniego MAN-a.

< Jezeli modzi uznaja ze zly temat - przeniesc poprosze ;) >


Wolfchen napisał/a:
Owszem, obecne ceny są zbyt wysokie, jeśli patrzeć na stan taboru wielkopojemnego - solówki są OK...

Ale ten wniosek to czysty populizm.


Damian napisał/a:
Alez oczywiscie ze chodzi mi tylko o stan wielkopojemnych - bo solówki faktycznie sa OK :)

Mimo wszystko 3.00 bylo zbyt radykalne, tak jakby na zapas. Dlaczego nie stanelo na 30 groszach, tylko od razu 60.






I na koniec moje trzy grosze :P

Ciekawi mnie ile realnie wynoszą wpływy netto ze sprzedaży biletów tj. wpływ ze sprzedaży biletów. Z tego co pamiętam to koszt KM to 50 mln zł. Jeśli ponad 30 mln zł idzie z budżetu to mniej niż 20 mln pochodzi z biletów.
I teraz tak: 20 mln to przychód z biletów, należy jeszcze odliczyć koszty w postaci produkcji, dystrybucji, kontroli etc. Może się okazać, że koszty przerzucane na mieszkańców to kilkanaście mln zł. Czy utopijne się wydaje by zlikwidować opłaty za przejazdy? :P
Matko, co by się w busach działo gdyby tak się stało. Ludzie pewnie by się na nie rzucili, a 7 czy 9 znów musiałaby jeździć co 6/7 minut :P
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
PiotrSekula 
Ten od cyferek

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 777
Skąd: Piętnastolecie
Wysłany: Czw Lut 14, 2013 6:17 pm   

Modereeta, dwa-trzy posty wyżej masz dokładne dane na 2012 - prawie 33 miliony złotych z biletów przyszło ;) Odwrotne porównanie - 3:2, ale 3 przychód 2 dopłata, nie 3 dopłata 2 przychód ;)
_________________
W toku: nowa sieć komunikacji miejskiej - przedyskutuj już teraz! Mapa ogólna nowej sieci!
 
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 14, 2013 6:59 pm   

Psycho_Mantis napisał/a:
Ludzie pewnie by się na nie rzucili, a 7 czy 9 znów musiałaby jeździć co 6/7 minut
Obecnie w szczycie też powinny jeździć co 7 minut - albo dać zakaz wysyłania na nie deskorolek.
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
Damian 
Precyzja w sile

Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 225
Skąd: Radom/Slough
Wysłany: Czw Lut 14, 2013 10:41 pm   

Wolfchen napisał/a:
albo dać zakaz wysyłania na nie deskorolek.


Ciekawe skąd załatwisz przeguby jak to co jest to ledwo jeździ :D
 
 
 
echorad 

Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 142
Skąd: Radom
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 8:58 am   

Dla mnie kpiną jest max częstotliwość -10 min, na liniach 7 i 9. Najśmieszniejsze są kursy zjazdowe 7 z Michałowa- zamiast jechać stałą trasą, to ona sobie przez Reja i Limanowskiego-chore rządy. Kto to w ogóle wymyślił? jakieś głupie oszczędności wielce, żeby główna linia w mieście na kursie zjazdowym nie jechała przez Dworzec...
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 10:52 pm   

Damian napisał/a:
Ciekawe skąd załatwisz przeguby jak to co jest to ledwo jeździ
Dlatego jedyne realne działanie to przywrócenie częstotliwości 7-8/10//15
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Pon Lut 25, 2013 5:07 pm   

Cytaty z http://radom24.pl/artykul/czytaj/10494

[...]Kamil Tkaczyk, szef Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji: Jeżeli zmniejszymy cenę biletów, dochód nam spadnie o 2,8 mln zł.[...]

Olaboga! Przypomnę zatem, że w styczniu, gdzie było maksymalnie 5 dni akcji zima miasto wydało na odśnieżanie ulic 1,5 mln zł...

Nawiasem, według SLD obniżka cen biletów kosztowałaby miasto "tylko" 1,7 mln zł.

Jedyny merytoryczny głos:

[...]Damian Maciąg (Radomianie Razem-Kocham Radom). Ten projekt popieram, bo nie można go nie popierać. Odchodząc od kwestii rachunku ekonomicznego - cenami biletów regulujemy życie miasta. Wysokie ceny biletów proponują odchodzenie od komunikacji miejskiej. Także zubożenie społeczeństwa ma tu znaczny wpływ na zachowywanie mieszkańców naszego miasta. To promowanie pozytywnych zachowań, Stolica Estonii wprowadziła darmową komunikację miejską - wskaźnik dopłat był większy niż w Radomiu, a dzięki temu zmniejszą korki na ulicach i zanieczyszczenie miasta, to kolejny dowód na kształtowanie korzystnych postaw. Mamy szansę stać się liderem zmian w całym kraju, obniżając ceny biletów.[...]
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 25, 2013 7:04 pm   

Cytat:
Stolica Estonii wprowadziła darmową komunikację miejską - wskaźnik dopłat był większy niż w Radomiu, a dzięki temu zmniejszą korki na ulicach i zanieczyszczenie miasta, to kolejny dowód na kształtowanie korzystnych postaw.
Takie działanie spowodowałoby niewydolność komunikacji miejskiej...
Natomiast, jeśli realnie oceniać "wartość" komunikacji, to ja bym nawet zostawił te 3 złote za bilet jednorazowy, ale miesięczny powinien kosztować max. 70 złotych, kwartalny max 100 zł, półroczny (w miejsce 150-dniowego) 150-160 zł...
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Pon Lut 25, 2013 7:59 pm   

pitagor napisał/a:
Stolica Estonii wprowadziła darmową komunikację miejską - wskaźnik dopłat był większy niż w Radomiu, a dzięki temu zmniejszą korki na ulicach i zanieczyszczenie miasta
Szczerze mówiąc nasz tabor oraz aktualna częstotliwość by nie podołały - komunikacja byłaby wtedy niewydolna bo wzrost popytu pewnie by wyniósł 30 a może i więcej %.


Jest lepszy cytat dzięki któremu wiemy ile miasto "dokłada" (a czemu nie "inwestuje" tak jak w obwodnicę czy inne budowy bądź remonty dróg???)

Cytat:
Miasto dokłada do komunikacji około 17-18 milionów.


Wolfchen napisał/a:
to ja bym nawet zostawił te 3 złote za bilet jednorazowy

Nie, nie. Warto zachęcać do korzystania z KM także w przypadkach epizodycznych. Miesięczny Ci się opłaca gdy jeździsz przynajmniej w teę i z powrotem przez 19 dni roboczych: 88 zł / 2,4 (cena w karnecie) = w przybl. 37 przejazdów
37 przejazdów / 2 (przejazd w dwie strony) = 18,5 ==> 19 dni
Wystarczy więc, że jesteś studentem i masz zajęcia 3-4 dni w tygodni i już Ci się miesięczny może nie opłacać :P
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 25, 2013 8:36 pm   

Psycho_Mantis napisał/a:
Warto zachęcać do korzystania z KM także w przypadkach epizodycznych.
Od tego byłyby karnety - bilet w karnecie kosztowałby np. 2 złote.
Psycho_Mantis napisał/a:
Wystarczy więc, że jesteś studentem i masz zajęcia 3-4 dni w tygodni i już Ci się miesięczny może nie opłacać
Tylko wtedy, jeśli masz bezpośredni autobus kursujący na tyle często, że przejazd z przesiadkami się nie opłaca czasowo. Mi przy 3 dniach w tygodniu miesieczny się nie opłaca (a w najlepszym wypadku wychodzi na zero), ale 90 i 150 - dniowy i owszem (choć oszczędności niewielkie, ale przynajmniej mogę np. podjechać do sklepu).
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
PiotrSekula 
Ten od cyferek

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 777
Skąd: Piętnastolecie
Wysłany: Pon Lut 25, 2013 9:19 pm   

Wolfchen napisał/a:
Od tego byłyby karnety - bilet w karnecie kosztowałby np. 2 złote.

Twoim rozumowaniem w naszej taryfie powinno być miejsca dla biletu jednorazowego - ewenement na skalę krajową, a i ludzie jednak będą przeciwko (względnie zagłosują nogami).
_________________
W toku: nowa sieć komunikacji miejskiej - przedyskutuj już teraz! Mapa ogólna nowej sieci!
 
 
 
Damian 
Precyzja w sile

Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 225
Skąd: Radom/Slough
Wysłany: Pon Lut 25, 2013 9:25 pm   

Marek Szary (PiS): napisał/a:
''Jak kogoś nie stać na bilet za 3 zł to nie będzie go stać za 2,4 zł.''


No to już uważam za przejaw wyjątkowego chamstwa. Moje zdanie jest odwrotne. Im tańsze bilety, tym więcej osób je kupi. Na dwóch przejazdach to jest oszczędność 1.20 co jest kwotą dość znaczną - i nikt mi nie wmówi że jednorazowe mają być horrendarnie drogie a okresowe tanie, bo dla większości mieszkańców kwota 10 złotych jest duża a argument o tym że ''se może uskładać'' można schować w buty.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10