.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: rj
Sob Mar 02, 2013 8:32 pm
Luty 2013
Autor Wiadomość
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Wto Lut 05, 2013 9:20 pm   Luty 2013



Autobusy zamiast pociagów? Radomskie Inwestycje chcą wyjaśnień

Koleje Mazowieckie w lutym br. na trasie Radom - Drzewica wprowadzą zastępcze autobusy zamiast pociągów. Stowarzszenie Radomskie Inwestycje domaga się szczegółowych wyjaśnień tej decyzji oraz podania terminu ponownego przywrócenia pociągów.

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje skierowało do Kolei Mazowieckich – KM pismo, w którym domaga się szczegółowych wyjaśnień na temat przyczyn wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej na trasie Radom - Drzewica oraz podania terminu ponownego wprowadzenia pociągów na linię 22. Na temat zmian w rozkładzie na tej linii pisaliśmy tutaj. „ Z praktyk, których byliśmy świadkami w przeszłości, wiemy, że takie działanie może być pierwszym krokiem do likwidacji połączeń w ogóle” czytamy w piśmie. Chodzi tu o zawieszenie tej samej linii na okres blisko 3 lat za czasów prezydentury Zdzisława Marcinkowskiego. - Powrót pasażerów do kolei wymaga czasu i ponownego zaufania, a to może przekładać się na lata – mówi Radomir Jasiński, prezes Stowarzyszenia Radomskie Inwestycje.

Stowarzyszenie domaga się także określenia, w jaki sposób w roku bieżącym oraz latach następnych na tym odcinku będzie funkcjonowała komunikacja. Aby podjąć decyzje na temat optmalizacji rozkładu jazdy zdaniem stowarzyszenia niezbędne są konsultacje społeczne, które pozwolą nakreślić realne potrzeby mieszkańców. Stowarzyszenie jest przekonane, że nikłe zainteresowanie przjazdami liniąy 22 wnika z braku dogodnej dla pasażera oferty przewozowej, dlatego należałoby podjąć rozmowy ze spółką PKP Przewozy Regionalne lub innymi przewoźnikami obsługującymi trasę Radom – Łódź, aby te stworzyły taki produkt.

Źródło: Radom24.pl
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Wto Lut 05, 2013 9:23 pm   



Likwidacja pociągów. Radomskie Inwestycje protestują

Członkowie stowarzyszenia Radomskie Inwestycje błyskawicznie odnieśli się do decyzji Kolei Mazowieckich o zawieszeniu kursów pociągów na trasie do Drzewicy. "Z praktyk, których byliśmy świadkami w przeszłości, wiemy, że takie działanie może być pierwszym krokiem do likwidacji połączeń w ogóle" - piszą w liście do KM i "Gazety".


List przesłany przez Radomira Jasińskiego, prezesa zarządu RI, dostaliśmy w ciągu godziny, od chwili gdy opublikowaliśmy w portalu "Gazety" informację o decyzji przewoźnika. Po zmianie, która ma wejść w życie w środę, dojazd z Radomia do Drzewicy będzie trwał ok. 130 minut. Trasa ma długość 53 km. Dziś pociągi osobowe pokonują ją w ciągu ok. 80 minut.

"Z najwyższym zdumieniem przeczytaliśmy prasowe doniesienia, z których wynika, że w lutym br. zawieszone zostanie kursowanie pociągów "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. na trasie Radom - Drzewica (linia nr 22), a zamiast tego wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Z praktyk, których byliśmy świadkami w przeszłości, wiemy, że takie działanie może być pierwszym krokiem do likwidacji połączeń w ogóle. Przypominamy, że przywrócenie lekkomyślnie zlikwidowanych na okres ponad 3 lat połączeń odbyło się na wniosek społeczeństwa Ziemi Radomskiej. Wiadomym jest, że proces powrotu pasażerów do kolei wymaga czasu. Sprzyja temu stopniowa optymalizacja rozkładu - w tym zwiększenie częstotliwości obsługi - oraz zastosowania adekwatnego do potoków podróżnych taboru.


Mając powyższe na uwadze, prosimy o:

a) szczegółowe wyjaśnienia na temat przyczyn wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej;

b) podanie terminu ponownego wprowadzenia pojazdów szynowych na linię 22;

c) informacji perspektywicznych (rok bieżący oraz lata następne) nt. organizowania komunikacji na tej linii.

W naszej opinii niezbędne są: głębokie konsultacje społeczne mające na celu optymalizację rozkładu i dostosowanie go do realnych potrzeb mieszkańców; wprowadzenie taboru adekwatnego ekonomicznie do istniejących potoków (na ten moment powinny to być autobusy szynowe w trakcji elektrycznej lub ostatecznie spalinowej); podjęcie rozmów ze spółką PKP Przewozy Regionalne, względnie innymi przewoźnikami w celu wprowadzenia całościowej oferty obsługi relacji Łódź - Radom, w tym bezpośrednich połączeń pociągami przyspieszonymi oraz skomunikowanych połączeń odcinkowych pociągami osobowymi.

Jesteśmy przekonani, iż obecny niski popyt na przejazdy kolejowe na linii 22 wynika wyłącznie z braku dogodnej dla pasażera całościowej oferty przewozowej" - pisze Jasiński.

Źródło: Gazeta w Radomiu
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Śro Lut 20, 2013 9:17 am   



Droga S7. Są problemy z inwestycją?

Władze Radomia mają wielu sojuszników w staraniach o realizację budowy drogi ekspresowej S12. Są to przede wszystkim miasta zrzeszone w Stowarzyszeniu Jednostek Samorządu Terytorialnego na Rzecz Budowy Drogi Ekspresowej S 12 z siedzibą w Radomiu, działającym od 2006 roku.

Docierają do nas wielce niepokojące sygnały o przestojach i wręcz o odłożeniu tej inwestycji na długie lata. Nieustannie domagamy się wyjaśnienia nam przez ministerstwo kluczowych w tym zakresie kwestii – mówi Prezydent Andrzej Kosztowniak, który jest także przewodniczącym Stowarzyszenia na Rzecz Budowy S12. Inicjatywę tę wspiera także Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje, które wystosowało właśnie pismo do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. W piśmie tym, w kontekście trwających obecnie intensywne prac projektowych nad strukturą unijnych wydatków dla kolejnej perspektywy budżetowej i przygotowywania przez czynniki decyzyjne listy projektów, przeznaczonych do realizacji w ramach portfela zamierzeń o znaczeniu ogólnokrajowym, stowarzyszenie domaga się z ministerstwa informacji, jaki jest aktualnie stan prac przygotowawczych do budowy drogi ekspresowej S12 Piotrków-Radom-Lublin (w przebiegu przewidzianym wg. rozp. RM z dn. 15.05.2004 /Dz.U. z 2004r nr.128, poz.1334/) oraz które z elementów tej arterii w najbliższej perspektywie unijnej znajdą się na podstawowej liście projektów infrastrukturalnych, a które na liście zapasowej. - Wciąż mamy do czynienia z mniej lub bardziej oficjalnymi zapowiedziami odstąpienia od szybkiej realizacji tej trasy.

W Koncepcji Zagospodarowania Przestrzennego Kraju 2030 przyjętym 13 grudnia 2011 r. przez Radę Ministrów wyraźnie rysują się plany przesunięcia realizacji inwestycji na drodze ekspresowej S12 nawet na lata po 2030 r. – mówi Andrzej Kosztowniak. - Jesteśmy wielce zaniepokojeni, że realizacja inwestycji tak kluczowej dla radomskiego i piotrkowskiego regionu może zostać przesunięta w czasie w przyszłość zdecydowanie odległą – dodaje. Samorządy zrzeszone w Stowarzyszeniu S12 podjęły już szereg działań, których efekty nie są dla nich satysfakcjonujące wobec oporu ministerstwa w kwestii kontynuacji prac nad przygotowaniem drogi krajowej do przekształcenia w drogę ekspresową. Blokada tejże inwestycji na wiele lat naprzód spowoduje rażące negatywne skutki dla mieszkańców z obszarów jej oddziaływania.

Stowarzyszenie Jednostek Samorządu Terytorialnego Na Rzecz Budowy Drogi Ekspresowej S 12 z siedzibą w Radomiu działa od 25 października 2006 roku. Stowarzyszenie powstało z inicjatywy Radomia. Stowarzyszenie zrzesza jednostki samorządu terytorialnego z województwa mazowieckiego i łódzkiego, tj.: Gminę Miasta Radomia, Powiat Radom, Miasto Piotrków Trybunalski, Miasto Pionki, Powiat Zwoleń, Powiat Przysuchę, Gminę Zwoleń, Gminę Opoczno, Gminę Przysucha, Gminę Wieniawa, Gminę Gózd, Gminę Gielniów i Gminę Wolanów. Jednym z określonych w Statucie głównych celów Stowarzyszenia jest realizacja przedsięwzięć promujących jak najszybszą budowę trasy ekspresowej S-12 na odcinku Piotrków Trybunalski do granic województwa mazowieckiego.

Źródłó: Radom24.pl
_________________
Kolej na Radom !
Ostatnio zmieniony przez rj Śro Lut 20, 2013 9:46 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Śro Lut 20, 2013 9:46 am   



Trasa S12 ma szanse w końcu powstać? Są nowe informacje

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje chce się dowiedzieć, czy z pieniędzy unijnych na lata 2014 – 2020 zostanie zbudowana trasa S12 z Piotrkowa Trybunalskiego przez Radom w kierunku Lublina.

Stowarzyszenie napisało do ministerstwa transportu, bo od 2014 roku będą dostępne pieniądze unijne na kolejne siedem lat. O budowie drogi ekspresowej numer 12 przez Radom mówi się od kilku lat, ale dotychczas niewiele ruszyło w tej sprawie.

STOWARZYSZENIE PYTA

W ubiegłym roku ta inwestycja spadła z listy projektów przeznaczonych do realizacji do 2013 roku. Teraz rozpocznie się planowanie inwestycji, także drogowych, które będą finansowane z pieniędzy unijnych. Radomskie Inwestycje domagają się od ministra jasnej odpowiedzi: czy znajdą się pieniądze na budowę ekspresówki przez Radom.

- Chcemy dowiedzieć się także, jaki jest aktualny stan prac przygotowawczych do budowy tej drogi – mówi Radomir Jasiński, prezes Radomskich Inwestycji.

PREZYDENT ZANIEPOKOJONY

Stanem przygotowań zaniepokojony jest także Andrzej Kosztowniak, prezydent Radomia, który jest także przewodniczącym Stowarzyszenia na Rzecz Budowy S12.

- Docierają do nas niepokojące sygnały o przestojach i wręcz o odłożeniu tej inwestycji na długie lata. Nieustannie domagamy się wyjaśnienia nam przez ministerstwo kluczowych w tym zakresie kwestii – mówi prezydent. - Jesteśmy wielce zaniepokojeni, że realizacja inwestycji tak kluczowej dla radomskiego i piotrkowskiego regionu może zostać przesunięta w czasie w przyszłość zdecydowanie odległą – dodaje.

Zdaniem Kosztowniaka można mówić o oporze ministerstwa w kwestii kontynuacji prac nad przygotowaniem przekształcenia trasy numer 12 w drogę ekspresową. Jak mówi, blokada tejże inwestycji na wiele lat naprzód spowoduje rażące negatywne skutki dla mieszkańców z obszarów jej oddziaływania.

NIE MA DECYZJI

- Nie widzę tych działań prezydenta w sprawie drogi S12 - twierdzi Radosław Witkowski, radomski poseł Platformy Obywatelskiej. Jak dodaje, jest zdecydowanie za wcześnie, żeby mówić o tym, czy trasa S12 zostanie wybudowana w najbliższych latach, czy nie.

– Podział pieniędzy unijnych na lata 2014- 2020 jeszcze się nie rozpoczął. Jeśli chodzi o inwestycje drogowe, to wiadomo tylko, że będą pieniądze na kontynuację budowy czterech tras w Polsce, między innymi trasy numer 7 na całej długości od Gdańska do Krakowa – tłumaczy Witkowski.

To oznacza, że będzie budowana zachodnia obwodnica Radomia i odcinek "siódemki” w stronę Kielc.

Źródło: Echo Dnia
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Sob Lut 23, 2013 8:50 pm   



Piszą w sprawie przebudowy drogi S12

Co dalej z modernizacją drogi S12? Kolejną interwencję w tej sprawie podjęło stowarzyszenie Radomskie Inwestycje. Stowarzyszenie widzi szansę na przebudowę trasy w nowej perspektywie unijnej i dlatego postanowiło zwrócić się do ministra transportu z pytaniem, czy którykolwiek z odcinków drogi znajdzie się na liście inwestycji kluczowych w ramach projektów infrastrukturalnych. Na odpowiedź na razie czeka.

O przebudowie drogi krajowej numer 12 do parametrów drogi ekspresowej mówi się od kilku lat. Inwestycja jednak nie miała dotychczas wystarczającego finansowego wsparcia. Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje widzi szansę na modernizację drogi w nowej perspektywie unijnej i dlatego postanowiło w tej sprawie napisać kolejny list do ministra transportu. Zaniepokojone brakiem działań ministerstwa w sprawie przebudowy trasy są także władze Radomia. Z informacji zawartych w przyjętej przez Radę Ministrów Koncepcji Zagospodarowania Przestrzennego Kraju 2030 wynika bowiem, że inwestycja zostanie zrealizowana dopiero po 2030 roku. Władze Radomia przypominają, że blokada inwestycji może mieć negatywne skutki dla rozwoju gmin położonych w pobliżu drogi. Zgodnie z założeniami droga S12 powinna zostać przebudowana do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od Piotrkowa Trybunalskiego do granic województwa mazowieckiego.

Źródło: TV Dami
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Nie Lut 24, 2013 4:54 pm   



Czy powstaną nowe place zabaw i kładki dla pieszych? Radomskie Inwestycje przedstawiają propozycje

W połowie lutego br. Urząd Miejski przedstawił ogólne zasady przeprowadzania konsultacji społecznych ws. budżetu obywatelskiego i zaprosił do dyskusji oraz opiniowania przedstawionych propozycji. Magistrat dał także możliwość zgłaszania kandydatur do gremium oceniającego zgłaszane wnioski. Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje ma propozycje na inwestycje oraz swojego kandydata do Komisji Opiniującej. Stowarzyszenie wnioskuje m.in. o budowę parku kultury i wypoczynku, kładek dla pieszych oraz trzech nowych placów zabaw.

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje postanowiło aktywnie włączyć się w proces tworzenia budżetu obywatelskiego i przedtawia swoje propozycje inwestycji. Jako pierwszą zgłasza zagospodarowanie terenów od Al. Grzecznarowskiego do ul. Orzechowej pod kątem utworzenia parku kultury i wypoczynku. Dodatkowo, na odcinku od Al. Grzecznarowskiego do ul. Jana Pawła stowarzyszenie widzi miejsce na budowę wyłącznie asfaltowego ciągu dla pieszych i rowerzystów, a na pozostałej części utworzenie parku.

Drugą propozycją jest odtworzenie przejścia dla pieszych na osi ul. Szpitalnej i Okulickiego tak, by przywrócić do życia naturalny ciąg pieszy, stymulujący rozwój Miasta Kazimierzowskiego. „Proponujemy, aby wykorzystać w tym miejscu ukształtowanie terenu i wybudować kładkę dla pieszych. Wnosimy, aby kładka była bezstopniowa z łagodnym podejściem, tak aby mogła być wykorzystywana zarówno przez pieszych, rowerzystów jak i osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich” czytamy w piśmie skierowanym do Wydziału Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i Konsultacji Społecznych.

Stowarzyszenie wnioskuje także o budowę trzech nowych placów zabaw dla dzieci: w śródmieściu, w pobliżu Inspekcji Transportu Drogowego przy ul. Limanowskiego, na skwerze Unii Radomsko-Wileńskiej oraz w parku przy Domu Towarowym Senior. Ostatnią propozycją jest budowa kładki dla pieszych przez ul. Szarych Szeregów na ciągu ul. Radosnej i ul. Żwirowej. Stowarzyszenie przypomina, że miasto ma gotową koncepcję oraz projekt budowalny dla tej inwestycji. „Tego typu dokumenty mają określoną ważność niegospodarnością byłoby dalsze powstrzymywanie się od budowy obiektu” argumentują członkowie Radomskich Inwestycji.

Jako kandydata do Komisji Opiniującej Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje rekomenduje Sebastiana Pawłowskiego, absolwenta Wydziału Transportu Politechniki Radomskiej. Sebastian Pawłowski zawodowo zajmuje się zagadnieniami planowania przestrzennego. W opinii stowarzyszenia jego przygotowanie merytoryczne i bogate doświadczenie w zakresie urbanistyki i transportu miejskiego pomogą w pracy zespołu sterującego budżetem obywatelskim.

Źródło: Radom24.pl
_________________
Kolej na Radom !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10