.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: rj
Pon Kwi 29, 2013 9:09 pm
Port Lotniczy Radom - Sadków
Autor Wiadomość
maximus 

Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 692
Skąd: Radom
Wysłany: Pon Wrz 17, 2012 5:22 pm   

Dzisiaj przejeżdżałem od strony Lubelskiej i już są zmiany. Strażnicy już nie ma, płotu od strony ul Porannej też nie ma, a na lotnisku walczą koparki i dźwigi.






 
 
Miro 

Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 1582
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 7:53 pm   

To ja dodam „historyczne” już zdjęcie tego miejsca:



I dzisiejszy artykuł:

Otworzą dwa nowe lotniska w Polsce. Tylko nie wiadomo po co...
2012-09-18 | Ostatnia aktualizacja: 12:48

Druga połowa listopada ma być przełomowa dla Polski wschodniej. W tym czasie lokalni samorządowcy uruchomią pierwszy w tej części kraju port lotniczy - w podlubelskim Świdniku. We wrześniu 2013 roku podwoje otworzy port lotniczy w Radomiu.

W ciągu roku od startu osiągniemy próg rentowności, który wyznacza 300 tys. odprawianych co roku pasażerów – zapewnia Piotr Jankowski, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Lublin.
Według ekspertów nie będzie tak łatwo. Jankowski pomija to, że ów próg stosuje się do sytuacji, w której na lotnisku lądują regularne linie, a nie tani przewoźnicy. Ci bowiem targują się z lotniskiem o każdą złotówkę. Na dodatek na razie nie ma zbyt wielu chętnych do lotów spod Lublina. Jak do tej pory ze Świdnika chce korzystać tylko linia WizzAir, która oferuje dwie trasy – do Oslo i Luton. Jankowski odpowiada, że będzie więcej tras, bo port prowadzi negocjacje z kolejnymi przewoźnikami. Nie precyzuje jednak z kim.
Według Sebastiana Gościniarka z firmy doradczej BBSG jeśli podlubelskie lotnisko będzie współpracować tylko z tanimi liniami, to próg rentowności należy podnieść do ok. 800 – 900 tys. pasażerów rocznie. Tymczasem sam Lublin ma niewiele ponad 300 tys. mieszkańców. Na ścianie wschodniej oczywiście brakuje portu lotniczego, ale musimy powiedzieć wprost, że ta inwestycja będzie deficytowa przez długie lata, a samorządy muszą liczyć się z koniecznością dopłacania do portu co roku – mówi ekspert.
Podobne wątpliwości dotyczą lotniska w Radomiu. Tamtejszy magistrat też chce mieć lotnisko – kupił już od portu w Łodzi blaszany terminal i chce go zainstalować przy dawnym lotnisku wojskowym do końca września 2013 r.
Projekt będzie opłacalny – zapewnia Kajetan Orzeł, rzecznik prasowy portu. Nie chce zdradzić szczegółów, dopóki nie zostaną one ogłoszone oficjalnie.
Innego zdania jest jednak Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Portów Lotniczych. Trasa ekspresowa sprawia, że w ciągu godziny możemy być na lotnisku w Warszawie. Poza tym ten rejon nie jest w stanie przyciągnąć żadnego turysty ani biznesmena – mówi Sałek.
Od komentowania wydatków lotniczych samorządów odżegnuje się natomiast regulator rynku, którym jest Urząd Lotnictwa Cywilnego. To nie nasza sprawa. Jest strategia rządowa – twierdzi Karina Lisowska z biura prasowego urzędu.
Z dokumentu, który powstał w 2006 r., wynika, że w najbliższym czasie możemy być świadkami narodzin kolejnych podobnych projektów. Tylko na Mazowszu plan dopuszcza otwarcie dodatkowych lotnisk – w Sochaczewie i Mińsku. Łącznie więc ten jeden region miałby pięć lotnisk.

Cezary Pytlos

Źródło: Dziennik
_________________________________________________________________________

W dniu dzisiejszym odbyło się na lotnisku spotkanie, na którym przedstawiono dziennikarzom plan rozwoju portu lotniczego. Ciekawe czy dowiemy się coś więcej?
 
 
maximus 

Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 692
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 8:07 pm   

Lubię Lublin, ale Radom ma wielokrotnie lepsze położenie dla lotniska, niestety startuje później, ale ważne, że już wiadomo (przewoźnicy wiedzą) , że startuje. A pseudoeksperci z tego artykułu są raczej z lobby "status quo" niż mają pojęcie o czym mówią.
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 9:00 pm   

To są "experci" z tej samej szajki, która niegdyś krzyczała, że status stolicy wojeództwa nie będzie miał wpływu na rozwój miasta. Olać ich.
_________________
Kolej na Radom !
 
 
Miro 

Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 1582
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 9:59 pm   

Odniosę się do ostatnich zdań:
Cytat:
Tylko na Mazowszu plan dopuszcza otwarcie dodatkowych lotnisk – w Sochaczewie i Mińsku. Łącznie więc ten jeden region miałby pięć lotnisk.

Gdzie:
- w Sochaczewie na terenie koszar i części lotniska właśnie instalują się jednostki rakietowe obrony przeciwlotniczej. Pas startowy, nadaje się od razu do "skucia", więc koszty uruchomienia praktycznie takie jak w Lublinie (od zera).
- w Mińsku Mazowieckim, MON od razu wykluczył powstanie cywilnego portu.

Rzetelność autora artykułu, czy autora jakiegoś planu jak widać żadna.
 
 
maximus 

Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 692
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 11:06 pm   

No ale poszło w świat, może Port Lotniczy by to sprostował albo ktoś z miasta.
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 11:18 pm   

No i przymioty w rodzaju "blaszany terminal" mają od razu ustawić czytelnika pod tezę, że w Radomiu robią jakies dziadostwo psu na budę potrzebne ...
_________________
Kolej na Radom !
 
 
maximus 

Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 692
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 11:32 pm   

A może ktoś sfinansował ten artykuł :idea:
 
 
BB 

Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: XV - lecie
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 12:09 am   

Miro napisał/a:
Trasa ekspresowa sprawia, że w ciągu godziny możemy być na lotnisku w Warszawie.

To akurat chyba działa na plus Radomia? Myślę, że to właśnie ludzie m.in. z Warszawy będą stanowić sporą grupę klientów, a to, że będą mogli oni w godzinę dostać się do Radomia to tylko wielka zaleta.

Poza tym uważam, że artykuł niepoważny, nie ma co się nim zbytnio przejmować.
 
 
mantra3 

Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 1:42 am   

Pan ekspert z artykułu mówi o trasie ekspresowej do Warszawy że można szybko tam dotrzeć chyba nie wie co mówi, trasy ekspresowej jest 50 km a większość tanich linii które były na Okęciu przeniesiono do Modlina do którego jedzie się kawał drogi w korkach na Płońsk. Wielu pasażerów z naszego regionu lata tanimi liniami więc po przenosinach do Modlina, z naszego regionu mają kilka godzin jazdy, będzie sporo chętnych na odloty z Sadkowa:)
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 5:41 am   

Bo to jest taki ekspert jak ze mnie ksiądz. Coś tam słyszał, że auta rozdają, ale okazało się że nie auta tylko rowery i nie rozdają tylko kradną.
_________________
Kolej na Radom !
 
 
AM 

Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 74
Skąd: RDM
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 1:45 pm   

zakres odziaływania naszego lotniska: głównie region radomski + woj. świetokrzyskie (na pewno wybiora Sadkow jak beda rozsadne ceny biletow), plus minus 100 km w kazdym kierunku na pewno znajda sie pasazerowie, wiec szansa na rentownosc po jakims czasie jest. Pytanie jakie TLL i jakie kierunki... Ja obstawiam na pewno Londyn, i byc moze: Oslo, Dublin, Manchester? Tak zastanawiam sie teraz nad Rzeszowem, zobaczcie otwieraja LBN- bardzo duzo ludzi z tego regionu latalo z Jasionki, za rok Radom- ktory przejmie wiekszosc pasazerow ze świetokrzyskiego,, czy oni nie powinni sie obawiac konkurencji??
 
 
Miro 

Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 1582
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 2:58 pm   

Pasażerów nie przybywa wraz z budową lotnisk. Trzeba ich będzie (na początek) zabrać innym.
 
 
Tom 

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 27
Skąd: Garwolin/Radom
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 3:37 pm   

Całe szczęście w prasie ogólnopolskiej ukazują się również inne artykuły o lotnisku w Radomiu. Co prawda o charakterze czysto informacyjnym ale przynajmniej nie dające negatywnego wydźwięku.

http://www.rp.pl/artykul/...-w-Radomiu.html
 
 
PePe 


Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 825
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 7:53 pm   

Ten artykuł jest pozytywny dla Radomia, bo instaluje w świadomości ludzi, że tu lotnisko cywilne powstaje (to nie pierwsza wzmianka w DGP o Radomiu, wiem bo czytam codziennie). Będzie świadomość alternatywy, połączenia i atrakcyjne ceny, będzie i sukces finansowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 10