.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: rj
Pon Kwi 29, 2013 9:09 pm
Port Lotniczy Radom - Sadków
Autor Wiadomość
architekcik 

Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 155
Skąd: Radom/MK
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 6:54 pm   

Mi się wydaje ,że spółka postawi jakiś barak jako terminal i rozpocznie działalnośc port lotniczy Radom . Warunek zostanie spełniony :)
 
 
milenijny79 

Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 142
Skąd: Radom/warszawa
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 6:58 pm   

czyli już jesteśmy tak blisko?
_________________
Radomiak
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 8:03 pm   

coraz bliżej :)
jeśli tylko nie odrzucą nam badań do decyzji środowiskowej to na moje oko - mamy z górki :)
_________________
Kolej na Radom !
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 11:32 pm   

Odrzucić nie odrzucą, bo i na jakiej podstawie (nie będzie innych/konkurencyjnych badań)? Najwyżej stwierdzą, że czegoś będzie brakować.
 
 
pch 

Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Gru 02, 2011 3:22 pm   

Ciekaw jestem, jak interpretuje się stwierdzenie "uruchomienie cywilnej działalności lotniczej". Czy chodzi tutaj po prostu o wpis do rejestru lotnisk cywilnych, czy de facto uruchomienie działalności operacyjnej?
 
 
PePe 


Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 825
Skąd: Radom
Wysłany: Pią Gru 02, 2011 9:01 pm   



Lotnisko powoli startuje
2011-12-02 09:35:23
Choć nie jest to start spektakularny to powoli na lotnisku na Sadkowie zaczyna się coś dziać.



Od kilku dni w pobliżu przyszłego Cywilnego Portu Lotniczego trwa wycinka drzew, które mogłyby być zagrożeniem w ruchu lotniczym. Wbrew pozorom nie jest to proces łatwy. Do wycinki przeznaczono ponad 550 topoli [jakby mnie ktoś zapytał to powiedziałbym, że koło 50:nuts:], które rosły przy ulicy Lotniczej. Do Świąt Bożego Narodzenie wszystkie drzewa mają być usunięte razem z korzeniami. Dzięki wycince powiększy się obszar przeznaczony do budowy przyszłej infrastruktury lotniczej. Na początku przyszłego roku rusza z kolei renowacja istniejącego już ogrodzenia wokół lotniska oraz budowa zupełnie nowego odcinka, które oddzieli płytę lotniska od pobliskiego lasu.

Cały czas trwa również proces usuwania przeszkód lotniczych. Głównie chodzi o montowanie na wieżach kościelnych specjalnego oświetlenia. „Wcześniej myśleliśmy, że będzie problem z masztem jednej z telefonii komórkowej. Mieliśmy informacje, że maszt może być za wysoki i będzie zagrażał samolotom. W tej chwili po przeprowadzeniu specjalistycznych pomiarów okazało się, że maszt ma odpowiednią wysokość i nie jest przeszkodą w ruchu lotniczym” - tłumaczy rzecznik Portu Lotniczego Radom S.A. - Kajetan Orzeł.

W lutym powinny być gotowe badania środowiskowe, bez których dalsza rozbudowa lotniska nie będzie możliwa. W I kwartale przyszłego roku zostanie opracowania strategia zbycia akcji spółki Portu Lotniczego. „Ten krok pozwoli nam na pozyskanie strategicznego inwestora biznesowego. Odpowiedzialny za proces sprzedaży akcji będzie Pan Prezydent – Andrzej Kosztowniak, którego Rada Miejska kilka miesięcy temu upoważniła do jednoosobowego podejmowania decyzji” - dodaje Kajetan Orzeł.

Oprócz tych działań, cały czas biuro Portu Lotniczego stara się o pozyskanie wszystkich niezbędnych zezwoleń na prowadzenie lotniska. Im więcej uda się ich pozyskać, tym większa będzie wartość całej spółki. Przypomnijmy, pierwsze samoloty mają wylądować na lotnisku w Radomiu we wrześniu 2013 roku.

Mariusz Skopek

www.cozadzien.com.pl
 
 
milenijny79 

Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 142
Skąd: Radom/warszawa
Wysłany: Sob Gru 03, 2011 6:31 am   

PePe napisał/a:
Obrazek

Przypomnijmy, pierwsze samoloty mają wylądować na lotnisku w Radomiu we wrześniu 2013 roku.

Mariusz Skopek

www.cozadzien.com.pl


:juppi
kiedyś w połowie lat 90-tych jak był szum wokól tego tematu to często rozmawialiśmy o lotnisku, że może kiedyś bedzie to lotnisko ciwilne itp. później nadzieja wróciła w 2006 gdy Radom z Nowym Dworem rywalizował o lotnisko zapasowe dla Okęcia i znów po kilku latach wśród znajomych słychać temat "lotnisko w Radomiu". do 3 razy sztuka
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Gru 08, 2011 4:59 pm   

pch napisał/a:
Czy chodzi tutaj po prostu o wpis do rejestru lotnisk cywilnych, czy de facto uruchomienie działalności operacyjnej?
Zdaje się, że chodzi o gotowość przyjęcia samolotów cywilnych, tj. wpis do rejestru, obsadę kontroli lotów, etc. Przecież nie będzie się specjalnie zamawiać samolotu, żeby sobie po prostu przyleciał ;)
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
maximus 

Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 692
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Gru 08, 2011 9:38 pm   

Wolfchen napisał/a:
Przecież nie będzie się specjalnie zamawiać samolotu, żeby sobie po prostu przyleciał ;)


To chyba by było i tak najprostsze w tym przedsięwzięciu.
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Nie Sty 08, 2012 4:20 pm   

Jesienią wystartuje lotnisko w Świdniku. Jeszcze przed Euro 2012 samoloty przyjmie Modlin

Koszt budowy lotnisk przekroczy 700 mln zł. Oba porty będą w stanie obsłużyć nawet 3 mln pasażerów rocznie.

W tym roku działalność rozpoczną lotniska w Modlinie i Świdniku. Modlin to zmodernizowane dawne lotnisko wojskowe, ale Świdnik będzie pierwszym od zakończenia II wojny światowej portem lotniczym zbudowanym w Polsce od podstaw.

– Startujemy w październiku 2012 r. – zapowiada Piotr Jankowski, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Lublin. Dodaje, że inwestycja pochłonie w sumie 400 mln zł, a wydane w ten sposób środki stworzą infrastrukturę, która będzie w stanie obsłużyć nawet milion pasażerów rocznie.

Przepustowość Modlina, który będzie kosztował ponad 300 mln zł i ma wystartować jeszcze przed Euro 2012, obliczono zaś na ok. 2 mln pasażerów. Piotr Okienczyc, szef Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin, uważa, że w pierwszym pełnym roku działalności port obsłuży aż 1,5 mln osób. Taką liczbę pasażerów mają zapewnić głównie tanie linie lotnicze, takie jak Ryanair, ale też linie czarterowe. Wabikiem mają być niższe od pobieranych przez port na warszawskim Okęciu opłaty.

Nowe projekty budzą mieszane uczucia w gronie ekspertów. – Dobrym pomysłem jest na pewno Modlin, ale co do Świdnika jestem sceptyczny – mówi Sebastian Gościniarek, partner zarządzający firmy konsultingowej BBSG. Według niego zlokalizowanie w tym miejscu portu nie gwarantuje wystarczającej liczby pasażerów, aby projekt był rentowny. Innego zdania są zarządcy lotniska.

Modlin kusi przewoźników niższymi opłatami niż Okęcie

– Przekroczenie progu opłacalności przedsięwzięcia gwarantuje nam obsłużenie 300 tys. pasażerów rocznie i taką liczbę osób chcemy obsłużyć już w pierwszym roku działalności – mówi Jankowski. W jaki sposób? – Wystarczy, że przejmiemy pasażerów z Lubelszczyzny, którzy teraz podróżują przez warszawski port – dodaje Jankowski.

Założenia podparte są dokładnymi wyliczeniami trzech firm – Millward Brown SMG/KRC, Airport Strategy & Marketing – oraz analizą ruchu właśnie z warszawskiego lotniska.

Przejęcie pasażerów ma zagwarantować lubelskiej spółce dogodna siatka połączeń, która będzie zaprezentowana w maju tego roku. – Obecnie rozmawiamy w tej sprawie zarówno z tradycyjnymi, jak i z tanimi liniami – ujawnia Jankowski.

Nowe projekty lotnicze popierają też resort transportu i Urząd Lotnictwa Cywilnego, nadzorujący rynek lotniczy w naszym kraju. – Rynek transportu lotniczego na przestrzeni najbliższych lat będzie się rozwijał w tempie 5 – 6 proc. rocznie – mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przyznaje jednak, że obecnie w urzędzie rozpatrywany jest tylko jeden projekt – port lotniczy chcą zbudować władze Gdyni.

Według Gościniaka lotnisko w tym miejscu ma sens, podobnie budowa portu w Białymstoku. Pozostałe samorządy – jego zdaniem – powinny raczej o tym zapomnieć. Sieć lotniskowa w Polsce – która po uruchomieniu Modlina i Świdnika liczyć będzie 13 portów – z powodzeniem wystarczy do obsługi ruchu lotniczego przez najbliższe lata

Jak wybudować lotnisko

Niezbędne są:
+ wypis z miejscowego i wojewódzkiego planu zagospodarowania przestrzennego;
+ zatwierdzony przez ministra transportu plan generalny lotniska;
+ program wykorzystania lotniska;
+ prognozy i plan organizacji ruchu lotniczego;
+ projekt zagospodarowania terenu lotniska;
+ prawo dysponowania nieruchomością na cele budowy lotniska;
+ mapy z naniesionymi ograniczeniami wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu;
+ decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych.

Źródło: Gazeta Prawna
_________________
Kolej na Radom !
 
 
milenijny79 

Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 142
Skąd: Radom/warszawa
Wysłany: Nie Sty 08, 2012 4:55 pm   

rj napisał/a:

Według Gościniaka lotnisko w tym miejscu ma sens, podobnie budowa portu w Białymstoku. Pozostałe samorządy – jego zdaniem – powinny raczej o tym zapomnieć. Sieć lotniskowa w Polsce – która po uruchomieniu Modlina i Świdnika liczyć będzie 13 portów – z powodzeniem wystarczy do obsługi ruchu lotniczego przez najbliższe lata


zapomniał wspomnieć o naszym mieście. Niech zapomnie o większej liczbie pasażerów w Lublinie niż będzie to w Radomiu.
 
 
PiotrSekula 
Ten od cyferek

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 777
Skąd: Piętnastolecie
Wysłany: Nie Sty 08, 2012 7:40 pm   

Jeśli lotnisko ma promień obsługi 100km, to nie ma jak, żeby Świdnik, ani Modlin, obsłużyły Kielce. Najkrótsza droga z Kielc to 187km wg. Googli. Przez Radom - 202. Natomiast do samego Radomia jest 127 - też drogą. O nie, panowie, Świdnik i Modlin nie wystarczą... (choć jeździłem spod Myślenic do Pyrzowic - 132 km...)
_________________
W toku: nowa sieć komunikacji miejskiej - przedyskutuj już teraz! Mapa ogólna nowej sieci!
 
 
 
milenijny79 

Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 142
Skąd: Radom/warszawa
Wysłany: Nie Sty 08, 2012 8:10 pm   

z Kielc do Balic jest 128km
_________________
Radomiak
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Nie Sty 08, 2012 9:09 pm   

PiotrSekula napisał/a:
Świdnik i Modlin nie wystarczą... (choć jeździłem spod Myślenic do Pyrzowic - 132 km...)


Oczywiście, że nie.
Ktoś kto pisze o tym, że taki a nie inny start przesięwzięć w Modlinie i Świdniku w jakikolwiek sposób podważa szanse istnienia portu cywilnego w Radomiu, kompletnie nie wie co pisze.

Zacznijmy od lotniska Modlin. Położony dalej i mniej korzystniej niż istniejące już Okęcie. Okęcie, które od poczatku zarania prac nad lotniskiem Sadków uwzględniano w kalkulacjach. No i kompletnie nie pokrywa "dziury" w obsłudze lotniskowej w widłach Wisły i Pilicy, a to przecież jest obszar dedykowany dla PLR S.A. Popatrzmy na poniższą mapkę:

A jeśli chodzi o klienta "okołowarszawskiego", to Sadków ma z grubsza podobne szanse jak Modlin. Wygra ten kto da lepszą ofertę. Ta zreszta w tandemie Sadków/Modlin najprawdopodobniej okaże się komplementarna. Różnica między Sadkowem i Modlinem polega jeszcze tylko na tym, że dla Modlina subregion warszawski jest jedynym źródłem paxów, podczas gdy dla Sadkowa jednym z kilku.

Lotnisko Świdnik. Jeszcze bardziej oddalony tak od subregionu warszawskiego jak i woj. świętokrzyskiego. I wyraźniej gorzej skomunikowany. Nawiasem mówiąc - w mojej opinii - budowa tego portu ma mimo wszystko sens. Pokrywa bowiem ogromną dziurę na tzw "ścianie wschodniej". Na ile a ściana jest w stanie zapewnić rentownośc to odrębny problem. Tyle, że akurat nie nasz.

Jaki podmiot mógłby być konkurencją dla nas?
Tak naprawdę port lotniczy zlokalizowany w rejonie Skarżyska-Kamiennej. Najlepiej pokrywający "dziurę" widłach Wisły i Pilicy, położony przy węźle drogowym i kolejowym, zlokalizowany w ciągu korytarza transportowego, którego elementem jest S7. Z dużą bliskością do dwu dużych ośrodków regionalnych, liczących razem prawie pół miliona mieszkańców. Tyle, że taki obiekt nie powstanie. We wstępnych, studialnych pracach nad lotniskiem dla woj. świętokrzyskiego padła taka propozycja, ale tamtejsi decydenci na serio się nią nie zajęli, wynierając lokalizację w podkieleckich Obicach. Co do tych ostatnich, to również w jakimś stopniu mogłyby być dla nas konkurencją, pozostaje wszak małe "ale". Port ten musi najpierw powstać, czego być może doczekają moje wnuki. Najpierw trzeba zakończyć tam eksplotację złoża minerałów, która potrwa 20-30 lat a póki co jeszcze się nie zaczęła. Ba! Nawet jeszcze nie ma koncesji na wydobycie. A potem wcale nie łatwiej. Trzeba znaleźć (po dzisiejszych cenach) jakieś dwa miliardy złotych. Zanim te wszystkie uwarunkowania uda się spełnić minie paredziesiąt. Zatem wyrokowanie na temat tego w jaki sposób i czy wogóle kiedykolwiek powstanie tam jakieś lotnisko coraz bardziej przypomina wróżenie z fusów albo mętną beletrystykę z gatunku science-fiction.
_________________
Kolej na Radom !
 
 
adam89p 

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 169
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: Nie Sty 08, 2012 9:53 pm   

Na stronie PL Radom S.A. jest opisana infrastruktura lotniska (http://www.lotnisko-radom.eu/indexm.php?r=6) . Czy ktoś zorientowany w tym temacie mógłby napisać co oprócz terminala trzeba wybudować do września 2013 roku, żeby spełnić minimum, które spowoduje nie odebranie ziemi pod Port?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 10