.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: rj
Pią Gru 02, 2011 11:58 am
Listopad 2011
Autor Wiadomość
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 11:51 am   Listopad 2011



Kiedy naprawdę budowa drogi S12? Radomskie stowarzyszenie wytyka bałagan Ministerstwu Infrastruktury!

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje ponownie wystąpiło do Ministerstwa Infrastruktury o udzielenie informacji nt. stanu prac przygotowawczych do budowy drogi ekspresowej S12 Piotrków – Radom – Lublin. Członkowie stowarzyszenia w odpowiedzi na poprzednie zapytanie dopatrzyli się niezgodności z materiałami zamieszczonymi na oficjalnej stronie ministerstwa.

Jak poinformował nas prezes stowarzyszenia Radomir Jasiński, uzyskana wcześniej odpowiedź zupełnie nie koresponduje z mapą zamieszczoną na stronie ministerstwa infrastruktury.

Chodzi o stwierdzenie: „Aktualny stan prac przygotowawczych oraz przewidywania co do możliwości sfinansowania drogi S-12 wskazują, że realizacja będzie możliwa w latach 2014-2020”. Tymczasem z mapy zamieszczonej na stronie Ministerstwa Infrastruktury wynika, że budowa większej części drogi będzie odbywała się etapami w latach 2035-2041. Dlatego też stowarzyszenie wystąpiło z prośbą o uściślenie informacji na ten temat.

- Nie trzeba być specjalnie spostrzegawczym, żeby zauważyć, że wymagający pilnych inwestycji w infrastrukturę region radomski doczeka się równoleżnikowej drogi ekspresowej dokładnie w ostatniej kolejności. Po tym jak zbudowane zostaną już drogi priorytetowe, te mniej ważne, jak również zupełnie mało znaczące łączniki. Mamy nadzieję, że ta mapa to tylko pomyłka, a budowa S12 ruszy - zgodnie z niedawnymi deklaracjami polityków PO - za około 2 lata – mówi nam inny z członków stowarzyszenia.

Z kolei Damian Maciąg, radny rady miejskiej w Radomiu, będący również członkiem stowarzyszenia Radomskie Inwestycje, powiedział nam:- Ta mapa to jakaś kosmiczna bzdura. Mam nadzieję, że jest tylko wynikiem omyłki jakiegoś niedbałego urzędnika z GDDKiA lub z ministerstwa. Skądinąd ciekaw jestem konsekwencji, jakie poniesie osoba odpowiedzialna za lansowanie takich historii w oficjalnych dokumentach rządowych.

Źródło: Radom24.pl
_________________
Kolej na Radom !
 
 
gałson 

Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 233
Skąd: Halinów/Glinice
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 10:34 pm   

Wg mnie nikt nie poniesie konsekwencji. Zakres prac planowanych na najbliższe lata jest zmienny a to wszystko zależy od finansowania. Jest w miarę określone to co będzie się działo przez najbliższe kilka lat(max do 2016) dalej to czyste spekulacje.
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Nie Lis 13, 2011 11:20 am   



Pytają o filharmonię

Co z filharmonią panie prezydencie? - pyta stowarzyszenie Radomskie inwestycje. Ten temat przewija się przy różnych okazjach od dawna, ale do tej pory niewiele udało się zrobić. Wiadomo, że władze rozważają kilka lokalizacji dla radomskiej filharmonii, wiadomo, że koszty budowy pochłoną setki milionów złotych, wiadomo od kogo miasto będzie chciało uzyskać dofinansowanie do budowy. Nie wiadomo czy uzyska.

Interpelację w sprawie filharmonii stowarzyszenie Radomskie Inwestycje wysłało do prezydenta Radomia kilka dni temu. Stowarzyszenie pyta o filharmonię radomską, a konkretnie o to, czy zdecydowano gdzie filharmonia powstanie i kiedy powstanie...koncepcja budynku. O potrzebie budowy filharmonii niemal przy każdej okazji mówi dyrektor Radomskiej Orkiestry Kameralnej. Sali, w której teraz gra orkiestra można wiele zarzucić – to sala wybudowana lata temu, z niezbyt dobrą akustyką. Maciej Żółtowski wierzy, że filharmonia w Radomiu prędzej lub później powstanie. - Nie wyobrażam sobie miasta tej wielkości z ambicjami rozwojowymi. Trzeba rozwijać się także na polu kulturalnym, dostarczać tę kulturę mieszkańcom i gościom. Nie można stanąć w miejscu. Miasto, które się nie rozwija może upaść – mówi Maciej Żółtowski, dyrektor radomskiej orkiestry.
Prezydent upadać nie chce. – Pomysł budowy filharmonii to pomysł dobry – mówi prezydent, ale też zaraz studzi emocje i dodaje, że takich, dobrych pomysłów jest wiele, szybko rodzą się w głowach, ale nie można ich równie szybko zrealizować. Teraz władze miasta są na etapie szukania działki pod budowę radomskiej filharmonii. Zdaniem dyrektora orkiestry budynek powinien powstać w centrum miasta. Magistrat bierze pod uwagę kilka miejsc. - Jest kilka ewentualnych lokalizacji. Skłaniamy się ku jednej z nich – mówi prezydent. Dopytujemy zatem, ku której? - Nie odpowiem teraz na to pytanie. Jak wybiorę, to uzasadnię. Muszę najpierw uzgodnić to z inspektorami, urbanistami, inżynierami ruchu – tłumaczy A. Kosztowniak.
Trudniejsze niż wybór lokalizacji wydaje się być pozyskanie funduszy na budowę filharmonii. Dyrektor orkiestry chce, aby w Radomiu powstała sala, na której będzie można grywać nie tylko koncerty, ale także wystawiać opery. - Myślę, że najrozsądniejsze byłoby wybudowanie sali koncertowo-widowiskowej z zapleczem dla teatru muzycznego, czyli zaproszonych zespołów operowych. Bo nie mówimy tu o tworzeniu własnego zespołu. Jeszcze nie teraz – mówi Maciej Żółtowski.
Budowa takiej sali kosztuje. Około 250, może nawet 300 milionów złotych. Przygotowanie dokumentacji to także niemały wydatek. Zbyt duży dla samego miasta. Dlatego prezydent liczy na finansową pomoc z zewnątrz. - Będziemy też poszukiwać pieniędzy z Ministerstwa Kultury. Tak samo było ze szkołą muzyczną. Ministerstwo dało środki na projekt. Myślę, że tą samą drogą będę szedł w odniesieniu do filharmonii – mówi prezydent Radomia.
Natomiast część kwoty potrzebnej na budowę filharmonii Andrzej Kosztowniak chce pozyskać z Unii Europejskiej. Miasto – jak mówi prezydent – złoży wniosek o unijne dofinansowanie. Ale to za kilka lat, bo prezydent liczy na unijne wsparcie w następnej perspektywie finansowej, czyli w perspektywie na lata 2014-2020.

Materiał filmowy:
http://www.youtube.com/watch?v=J6tOlkYFHy8

Źródło: TV Dami
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pią Lis 18, 2011 7:32 pm   



Sprawdzają resort

Trzecią interpelację w sprawie budowy drogi S12 na trasie Piotrków Trybunalski – Radom – Lublin wysłało do Ministerstwa Infrastruktury stowarzyszenie Radomskie Inwestycje

Pierwsze pismo do resortu – w ramach akcji „S12 pod lupą” – zostało wysłane w marcu. Członkowie stowarzyszenia chcieli wiedzieć m.in. na jakim etapie jest kompletowanie dokumentów niezbędnych do wydania pozwolenia na budowę, a także jakie prace związane z budową „dwunastki” zaplanowano na ten rok. W drugim piśmie padły pytania o stopień zaawansowania przygotowań do budowy drogi S12 – zwłaszcza o konkretne terminy.

Zgodnie z zapowiedzią Radomira Jasińskiego, prezesa stowarzyszenia, że co trzy miesiące będzie słać pismo do Ministerstwa Infrastruktury w tej sprawie, na początku listopada organizacja skierowała kolejną interpelację do resortu. „Chcielibyśmy prosić o udzielenie informacji na temat stanu prac przygotowawczych do budowy drogi ekspresowej S12 Piotrków Trybunalski – Radom – Lublin”.

W odpowiedzi na poprzednie pismo resort poinformował, że „aktualny stan prac przygotowawczych oraz przewidywania co do możliwości sfinansowania budowy drogi S12 wskazują, że realizacja będzie możliwa w latach 2014-2020”. Tymczasem członkowie stowarzyszenia na stronie internetowej resortu odnaleźli mapkę, z której wynika, że przebudowa tej trasy mogłaby ruszyć dopiero po... 2021 roku.

– Chcemy wyjaśnić rozbieżności w publikowanych danych dotyczących terminu realizacji prac budowlanych na trasie S12 – informuje Damian Maciąg, sekretarz zarządu Radomskich Inwestycji.

Z pisma przesłanego stowarzyszeniu w czerwcu wynika, że obecnie Biuro Projektów Arcadis przygotowuje dokumentację projektową dla potrzeb uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia na odcinku Piotrków Trybunalski – Opoczno. Aktualnie realizowany jest pierwszy, najwcześniejszy etap projektowania – tzw. studium korytarzowe. Opracowywane jest także studium techniczno ekonomiczno-środowiskowe i studium wykonalności dla trasy S12 na odcinku od granicy województwa łódzkiego do węzła „Bronowice” w województwie lubelskim. Zajmuje się tym polski oddział spółki Ove Arup & Partners Internetional Ltd.

Źródło: Tygodnik 7 Dni
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Sob Lis 19, 2011 9:58 am   



Walczą o zadaszenia peronów

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje wystosowało do Polskich Linii Kolejowych S.A. propozycję uzupełnienia projektu modernizacji węzła kolejowego w Radomiu. Stowarzyszenie m.in. postuluje uwzględnienie w projekcie modernizacji peronów dworca Radom zadaszeń przykrywających perony. Jako przykład podają wizualizację wykonaną przez Daymon Studio dla innego dworca PKP.

List stowarzyszenia do PLK S.A. publikujemy w całości:

Polskie Linie Kolejowe S.A.
Biuro Przygotowania Inwestycji
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa

Szanowni Państwo,
W nawiązaniu do planów przebudowy linii kolejowej 8 Warszawa-Radom proponujemy uzupełnienie projektu modernizacji węzła kolejowego w Radomiu. W szczególności postulujemy uwzględnienie w projekcie modernizacji peronów dworca Radom zadaszeń przykrywających perony #2, #3 i częściowo #1 oraz przestrzeń między tymi peronami (w około połowie projektowanej długości peronów tak, aby nie przysłonić od frontu zabytkowego budynku dworca). Efekt wykonania takiego zadaszenia prezentowałby się mniej więcej tak, jak pokazuje poniższa wizualizacja (dotycząca innego dworca w sieci PKP, a wykonana przez firmę Daymon Studio).

Zrealizowanie takiego zadaszenia poprawi radykalnie komfort obsługi podróżnych na jednym z największych już dziś dworców w naszym kraju pod kątem wymiany pasażerów (po modernizacji magistrali nr 8 w kierunku Warszawy ten potencjał znacznie wzrośnie), a z drugiej strony wg naszych szacunków lekka konstrukcja prefabrykowana stanowiłoby znikomy koszt w skali całego przedsięwzięcia modernizacji magistrali nr 8.

Jednocześnie zwracamy się z prośbą o uwzględnienie podczas modernizacji zmiany nazwy dworca „Radom” na „Radom Główny”. Taka nazwa będzie odpowiadać stanowi faktycznemu, ułatwi znacząco orientację pasażerów kiedy powstaną nowe projektowane przystanki osobowe, a także będzie zgodna z dotychczasową praktyką nazywania dworców głównych, nawet w o wiele mniejszych ośrodkach od Radomia.

Źródło: Radom 24.pl
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Sob Lis 19, 2011 11:05 am   



S12 pod lupą c.d.

S12 wciąż pod lupą Stowarzyszenia Radomskie Inwestycje. Stowarzyszenie wysłało do Ministerstwa Infrastruktury trzecią już interpelację dotyczącą budowy drogi ekspresowej S12 Piotrków-Radom-Lublin. Tym razem chodzi o rozbieżności w publikowanych terminach realizacji tej inwestycji.

:idea: komentarz: Damian Maciąg - sekretarz Stowarzyszenia

Stowarzyszenie w piśmie prosi o wyjaśnienie, która wersja jest prawdziwa. Budowa drogi ma ogromne znaczenie dla rozwoju Radomia i regionu, m.in. takich miejscowości jak Puławy, czy Zwoleń.

Źródło: Radio Plus
_________________
Kolej na Radom !
 
 
staropolanin 


Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 120
Skąd: okolice Radomia
Wysłany: Pon Lis 21, 2011 8:02 am   



Radomskie Inwestycje w sprawie dworca

W nawiązaniu do planów przebudowy linii kolejowej 8 Warszawa-Radom, Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje wystosowało do Polskich Linii Kolejowych propozycje uzupełnienia projektu modernizacji węzła kolejowego w Radomiu. Zwrócili się też z prośbą o uwzględnienie zmiany nazwy dworca z "Radom" na "Radom Główny"

W szczególności postuluje uwzględnienie w projekcie modernizacji peronów dworca Radom zadaszeń przykrywających perony #2, #3 i częściowo #1 oraz przestrzeń między tymi peronami.

Zrealizowanie wspomnianego zadaszenia poprawi radykalnie komfort obsługi podróżnych na jednym z największych dworców w naszym kraju pod kątem wymiany. Z drugiej strony - wg naszych szacunków lekka konstrukcja prefabrykowana stanowiłoby znikomy koszt w skali całego przedsięwzięcia modernizacji magistrali nr 8 - przekonuje Radomir Jasiński, prezes Stowarzyszenia.

Jednocześnie jego członkowie zwrócili się z prośbą o uwzględnienie podczas modernizacji zmiany nazwy dworca „Radom” na „Radom Główny”. - Taka nazwa będzie odpowiadać stanowi faktycznemu, ułatwi znacząco orientację pasażerów kiedy powstaną nowe projektowane przystanki osobowe, a także będzie zgodna z dotychczasową praktyką nazywania dworców głównych, nawet w o wiele mniejszych ośrodkach od Radomia.

Źródło: RadomNews
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10