.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Komunikacja miejska w Radomiu
Autor Wiadomość
PiotrSekula 
Ten od cyferek

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 772
Skąd: Piętnastolecie
Wysłany: Sob Gru 31, 2016 11:09 pm   

Następny rok tuż tuż dobiega końca - zostało ledwie parę godzin w momencie pisania niniejszego posta. Jest to więc dobra pora na streszczenie tegorocznych zmian i nowości w komunikacji miejskiej miasta Radomia :)

Jak i w poprzednim roku, tak i w tym zacznę podsumowanie od opisu zmian tras. Ten rok nie był zbyt w takowe owocny, ale jedziemy:
> w kwietniu nastąpiła zmiana na 13 - wszystkie kursy wydłużono do końcowego Wośniki / Szkoła, a wybrane ponadto do nowego końcowego Wośniki / Samorządowa. Zmiana poskutkowała dodaniem ósmej brygady w dni powszednie;
> w marcu wycofano spod terminala lotniska (po zawieszeniu któryśch tam lotów, bodajże CSA do Pragi) 14stkę, którą przywrócono tamże w kwietniu na rozpoczęcie lotów przez SprintAir. Różnica pomiędzy kursowaniem 14stki pod terminal od września '15 do marca '16, a tym od kwietnia jest jednak zauważalna - od kwietnia pod terminal wydłużono wszystkie kursy zamiast dotychczasowych wybranych w godzinach lotów - mimo niewykonywania lotów w wybrane dni tygodnia. Tym samym na Lubelskiej kończy obecnie tylko 5;
> skoro o 5 mowa - w październiku wydłużono wariantowy, podmiejski odcinek tejże linii do nowej pętli w Rożkach. Tym samym zlikwidowano starą pętlę w Młodocinie Mniejszym zaraz przy DK7, a przy okazji zmiany rozkładu - 5 stała się następną linią, na której z wariantowego końcowego podmiejskiego wykonywany jest kurs zjazdowy (dotychczas mieliśmy tylko 6 z Cerekiewskiej oraz 26 z Janiszewa);
> od zmiany rozkładu na wakacyjny skorygowano trasę 4, 9, 21 i 25 na Młodzianowie - przerzucono je na nowy przebieg ul. Młodzianowskiej po zaślepieniu starego.

Zakończył się objazd linii 6 przez Jana Pawła II - powróciła ona na swoją stałą trasę przez Młodzianowską, Czarną i PCK. Jednocześnie w tym roku jako stałą zdaje się ustalono trasę podstawową 26 przez Malczewskiego, Reja i Mireckiego.

Miał miejsce szereg zmian rozkładowych. W marcu, czerwcu oraz grudniu miały miejsce korekty pod rozkład kolejowy. Na lipiec i sierpień wprowadzono rozkład wakacyjny. Z dniem 1 marca obsługę linii 3, 8 i 13 przejęło od Michalczewskiego MPK, dopóki nie wyjedzie nowy operator...

Właśnie. 21 sierpnia rozpoczął kursowanie nowy Operator - konsorcjum firm DLA Wrocław, Meteor i Irex-4. To właśnie oni wygrali przetarg na obsługę linii 3, 8 i 13. Ulokowali oni dwie nowe bazy - w podradomskim Ślepowronie, skąd operuje Irex-4, oraz na Wincentowie, gdzie urzęduje DLA. Wraz z wejściem na linie nowych Operatorów zmieniono nazewnictwo zajezdni. Dotychczas odnoszono się do tychże baz po nazwach Operatorów (od 1994 do 2014 "zajezdnia MPK", "zajezdnia ITS", "zajezdnia PKS" i "zajezdnia ZTE", po czym od 2014 "Zajezdnia MPK" oraz "Zajezdnia ITS"). Teraz jednak poszczególne zajezdnie biorą swoje nazwy od osiedli, na których się znajdują - Zajezdnia Żakowice, Zajezdnia Borki, Zajezdnia Ślepowron oraz Zajezdnia Wincentów.
O ile nowy operator miał parę problemów pierwszego dnia (głównie z obeznaniem się z trasami), tak później rozkręciło się i na razie nie słychać o wielu problemach z nowym Operatorem... pominę to, że Irex ściągał kierowców z całej Polski...

Mieliśmy w tym roku ponownie dwie specjalne okazje - Światowe Dni Młodzieży oraz Wszystkich Świętych.
Ale chwila, co ma ŚDM do Radomia, przecież to problem krakowski? No właśnie nie do końca. O ile faktycznie Kraków wysłał na linie wszystko, co miał, to w weekend poprzedzający wydarzenia w Krakowie miały miejsce celebracje lokalne (diecezjalne) w Radomiu. Uruchomiono parę linii dowozowych z parkingów oraz specjalną ekspresową z centrum miasta do Muzeum Wsi Radomskiej i z powrotem. Wszystko przypadło MPK. Swoją drogą dodam, że miałem przyjemność wykonania tłumaczenia mapek MZDiK z j. polskiego na angielski.
Wszystkich Świętych przyniósł parę nowości. Po udanej próbie w Wielką Sobotę wprowadzono nowy układ tras wokół cmentarza na Firleju. Skończyły się dni końcowego na Barlickiego - wykorzystano maksymalnie nowy odcinek ul. Mieszka I. Linie kończące przy bramie południowej poprowadzono przez Mieszka I, Ofiar Firleja i Warszawską (4 pierw przez Aleksandrowicza w drodze na Firlej, 13 i CM wracały do miasta przez Aleksandrowicza), natomiast te kończące przy bramie północnej - Mieszka I, Witosa i Warszawską (ponownie - 12 i 21 pierw przez Aleksandrowicza, C21 wracało przez Aleksandrowicza). Obsługę C15 w tym roku zapewnił Irex-4, C9 standardowo przypadło Michalczewskiemu, a C21 i CM - MPK. Co ciekawe, linię 13 obsługiwało wszystkich czterech Operatorów - choć główne udziały miały DLA, tak drobne udziały przypadły również Irexowi, MPK i Michalczewskiemu.

Przez pewien czas MPK wystawiało całodziennego przegubowca na ogólnie borkowską 26, co jednak przetrwało tylko do momentu wydłużenia 13 na Samorządową. Problem tłumów na porannych kursach 26 z Myśliszewic załatwiono zagęszczeniem kursów (wciąż z ramienia MPK zresztą), co miało mieć miejsce już w grudniu 2015r., lecz wtedy nie przeszło z racji ograniczeń kontraktowych.

W zmianach przystankowych mogę wymienić:
> nowe przystanki: 112 Jana Pawła II / Młodzianowska 02, 319 Godowska / Wiejska NŻ, 344 Wośniki / Szkoła 08 NŻ, 345 Wośniki / Szkoła 07 NŻ, 346 Wośniki / Samorządowa 03, 347 Samorządowa / Kielecka 01 NŻ, 348 Młodzianowska / Jana Pawła II 04, 349 Młodzianowska / Armii Ludowej 03, 350 Armii Ludowej / Młodzianowska 02, 490 Rożki I 04, 496 Rożki I 03, 693 Główna / Klonowica 02 NŻ, 736 Sycyńska / Urszuli 02 NŻ, 737 Sycyńska / Urszuli 01 NŻ, 738 Żeromskiego / Sienna 07 NŻ, 910 Rożki, ;
> przywrócenie przystanków: 732 Sadków / Lotnisko 10, 733 Port Lotniczy 12;
> likwidację przystanków: 109 Młodzianowska / Cisowa 04, 111 Młodzianowska / Cisowa 03, 281 Młodocin Mniejszy, 834 Wiejska / Młodzianowska (kier. Godów), 863 Wiejska / Młodzianowska (kier. centrum).

Taryfa biletowa nie zmieniła się w roku 2016 - wszelakie zmiany przywidają nas dopiero po północy noworocznej.

A ogólnie mówiąc? 2016 zły dla radomskiej KM nie był... wbrew pozorom, bo rok sam w sobie był z grubsza do niczego na scenie światowej. Podsumowanie taborowe wykonam w odpowiednim wątku.
Co powinien przynieść 2017? Przetarg na obecny pakiet Michalczewskiego, który powinien być na dniach ogłoszony, żeby nie było problemów z rozpoczęciem obsługi od 1 marca 2018r. Postawionych zostanie parę udogodnień w ramach Budżetu Obywatelskiego na tenże rok - mieszkańcy Południa powinni się ucieszyć w szczególności. Wbrew pozorom ten rok nie pozostawia wiele do wyobrażenia sobie o nadchodzącym - wciąż czekamy na nowe-stare solówki MPK, przetarg to na dostawę których rozstrzygnięto w grudniu, a także na zakończenie wprowadzania powarszawskich MANów. Niemniej jednak - jeśli czegoś się mamy po nowym roku spodziewać, to wygląda na to, że dowiemy się o tym dopiero w 2017r.
_________________
W toku: nowa sieć komunikacji miejskiej - przedyskutuj już teraz! Mapa ogólna nowej sieci!
 
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 08, 2017 9:42 pm   

Rzkłbym, że 2016 rok był typowym rokiem stagnacji - ot, po prostu łatanie co się da (co w perspektywie daje negatywne konsekwencje, tj. postępujące oderwanie układu od potrzeb). Pozytywny był natomiast aspekt komunikacji cmentarnej.
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
pixel 

Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 53
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Mar 23, 2017 7:10 pm   

W sobotę rozpoczyna się liczenie pasażerów (przynajmniej na palcach) i potrwa do środy (5. kwietnia). Ponoć owe liczenie (automatyczne), rozpoczęło się kilka tygodni wcześniej. Widziano bowiem na "kozich" liniach SU18 CNG (#1046-1053). Ręczne liczenie dotyczy tylko linii d. ITS i MPK (i to tylko niektórych, ręczne liczenie nie dotyczy bowiem linii obsługiwanych przez pojazdy klasy mega, w całości lub kilkoma brygadami: m.in. 4, 7, 9, 12, 17, 23, 24). Stąd nasuwa się pytanie: które wozy (u wszystkich czterech operatorów) posiadają bramki liczące pasażerów?
 
 
pixel 

Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 53
Skąd: Radom
Wysłany: Pon Maj 22, 2017 11:54 am   Noc Muzeów

Z góry przepraszam za ten elaborat, ale... W sobotni wieczór (20. maja) odbyła się "Noc Muzeów". Jak wiadomo, MZDiK zorganizował dwie darmowe linie nocne (100 i 101) po 4 brygady każda. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie opóźnienia przekraczające 30 min., które miały miejsce tuż po g. 21. na ul. Stawowej. Jak co roku, mimo "darmobusów", do Muzeum Wsi Radomskiej sunęła spora liczba samochodów (wiadomo, wygoda i lenistwo), jak co roku przekraczająca ilość miejsc parkingowych. I jak co roku auta były parkowane wzdłuż ulicy Stawowej (po części na chodniku, po części na jezdni), uniemożliwiając tym samym ruch pieszy chodnikiem, jak i spore utrudnienia w ruchu autobusów.

O ile rozkład jazdy był tak skonstruowany, żeby nie dochodziło do mijania się w tym wąskim gardle pojazdów wielkopojemnych (interwał czasowy wynosił 15 min.), to już korek na zjeździe z Krychnowickiej w Stawową generował opóźnienia do tego stopnia, że doszło do spotkania naprzeciw siebie dwóch przegubowców (101 po ruszeniu z krańca z opóźnieniem ok. 2 min. skapitulowała po 100 m jazdy, z przeciwka nadjeżdżała 100). Nie było mowy o wyminięciu się nawzajem, ani o wycofaniu jednego z nich. Powstał permanentny zator. Po 15. minutach pojawiła się kolejna 101, nie została jednak wpuszczona w Stawową przez wezwaną Policję. Ludzie wysiadali na Krychnowickiej wprost na pobocze (z głębokim rowem) i podążali w ciemnościach do skansenu. Autobus stał ok. 10 min. zajmując pas drogowy w ul. Krychnowickiej. Brak widoczności (stojący przegub, noc, brak odpowiedniego oświetlenia ul. Stawowej), potok ludzi przechodzących w stronę Stalowej oraz masa aut z każdej strony - wystarczył moment nieuwagi, by doszło np. do potrącenia czy stłuczki.

W autobusach - od wprowadzenia funkcjonowania CG - nadal zamiast klimatyzacji działa w najlepsze ogrzewanie. Można było "zejść" w tłumie pasażerów. Zanim "z miasta" przyjechała kolejna "setka", 101 ruszyła za miasto, by zawrócić na skrzyżowaniu DP 3564W (przedłużenie Krychnowickiej) z DP 3558W w Kosowie! Po udrożnieniu Stawowej tłumy zebrała 101 (opóźnienie wg apki myBUS - 34 min., po chwili 100 (opóźnienie 19 min.), kolejna 100 (8 min.). 101 z Kosowa nie wjechała pod skansen! (opóźnienie na Stalowej - 11 min.). Jestem przekonany, że gdyby nie natychmiast wezwana Policja przez jednego z pasażerów, ten klops trwałby w najlepsze o wiele dłużej.

Bezpieczeństwo ruchu pieszych jak i pasażerów zostało wystawione na próbę (pomijam to, że w skansenie podczas tej imprezy niemal wszystko jest zamknięte dla zwiedzających). Kto za ten "burdel" odpowiada? Wystarczył znak drogowy (np. B-35) postawiony tymczasowo, dodatkowo kilka osób z nadzoru MZDiK. Czy w tym mieście wszystko musi być robione "na kolanie" (patrz prezentacje szkół ponadgimnazjalnych w skansenie, Noc Muzeów, Piknik Naukowy, Air Show)? Po prostu "Siła w precyzji".
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Maj 30, 2017 12:22 am   

Wystarczyłyby trzy patrole Straży Miejskiej i kilka lawet...

Umieścić znak nie jest tak prosto, trzeba się bawić w uzgodnienia, etc.
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
PiotrSekula 
Ten od cyferek

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 772
Skąd: Piętnastolecie
Wysłany: Śro Sie 23, 2017 10:46 pm   

AirShow 2017. Ogólny podział z tego co mi wiadomo wygląda tak:

> linie 1, 5, 11, 14, 17, 21, 26 - standardowi operatorzy codzienni (czyli Żakowice i Borki)
> linie Px co następuje:
. P1 - całkowicie Żakowice
. P2 - Żakowice z Wincentowem
. P3 - w sobotę po połowie Żakowice i Borki, w niedzielę całość Żakowice
. P4 - Żakowice z Ślepowronem i jednym (dwoma?) wozami z Wincentowa
. P5 - Żakowice z Ślepowronem

Z standardowych łączeń:
> sobotni maraton na 3 idzie na P2;
> wcześnie kończąca sobotnia 24+7 idzie na P2 (nie będzie sobotniego kursu 17.19B z Michałowa);
> maratony na 4 idą na P5 lub 17 (nie będzie kursów: sob 16.12B, 16.42B, 17.12B, nie 15.55B, 16.40B, 17.22B z Prędocinka);
> wcześnie kończąca sobotnia 9 idzie na 17 (nie będzie sobotniego kursu 18.14B z Gołębiowa I).

Czy jest coś więcej? Pewnie tak, jak na razie mam tak trochę strzępkowate informacje.
_________________
W toku: nowa sieć komunikacji miejskiej - przedyskutuj już teraz! Mapa ogólna nowej sieci!
 
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lis 15, 2017 10:22 pm   

:arrow: Ponad 2 miesiące temu zmieniono nazwy ulic w Radomiu, tymczasem wg MZDiK nadal istnieją ulice typu Zubrzyckiego czy Armii Ludowej... :thd
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
PiotrSekula 
Ten od cyferek

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 772
Skąd: Piętnastolecie
Wysłany: Pią Lis 17, 2017 2:45 pm   

Nie wiem, czy nie trzeba czasem dokonać zmiany nazw tych przystanków też w uchwale RM. Choć faktycznie, to jest jakiś żart.
_________________
W toku: nowa sieć komunikacji miejskiej - przedyskutuj już teraz! Mapa ogólna nowej sieci!
 
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lis 17, 2017 4:54 pm   

Byłoby to dziwne - w każdym razie w Warszawie takich cyrków nie ma, żeby potrzeba było uchwały rady miasta.
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
PiotrSekula 
Ten od cyferek

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 772
Skąd: Piętnastolecie
Wysłany: Pon Sty 01, 2018 3:22 pm   

Pod względem całokształtu komunikacji miejskiej, rok 2017 nie był tak bogaty w zmiany, jak poprzedzający 2016.

Praktycznie jedyną długoterminową zmianą było wydłużenie linii 26 z tymczasowego końcowego na Wernera do nowego na Wacynie nieopodal Radomskiego Centrum Onkologii, co pociągnęło za sobą całkowitą przebudowę rozkładu. Nowa trasa poprowadzona Czarnieckiego, Malczewskiej, Przytycką i Uniwersytecką z samego początku zdawała być się kontrowersyjna, jako poprowadzona niejako bokiem. Efektem zmiany trasy było wprowadzenie na stałe brygady szczytowej wystawianej przez MPK. Oczywiście muszę teraz ugryźć się ja, napisawszy w zeszłorocznym podsumowaniu: "[j]ednocześnie w tym roku jako stałą zdaje się ustalono trasę podstawową 26 przez Malczewskiego, Reja i Mireckiego."

Miało miejsce również parę objazdów. Na wiosnę skrócono 13 do starej pętli Os. Wośniki z powodu remontu ul. Wośnickiej - w późniejszym etapie wróciła ona na pętlę Wośniki / Szkoła, choć bez kursów na Samorządową. Oczywiście remont dawno już zakończono.
W lecie w Małęczynie ponownie były prowadzone prace, które wymusiły objazd 24 przez ulicę Szkolną.

Standardowy zestaw korekt rozkładowych miał miejsce w marcu i grudniu, natomiast po raz kolejny w wakacje wprowadzono standardową parodię rozkładową. Negatywną nowością tego roku był przydział taboru standardowego na 4 w weekendy wakacyjne.

Nie możemy zapomnieć o najnowszej funkcji, jaką jest ciepły guzik. Wprowadzony 11 marca, spotkał się ze wstępnymi problemami, ale z czasem publika się do niego przyzwyczajała. Niestety, nie wszystkie pojazdy MPK tenże mechanizm mają zamontowany - brakuje go w wozach 865-889 czy 1033-1044, między innymi.

Po raz drugi AirShow zostało obsłużone całkowicie za pomocą taboru dostępnego pod ręką u wszystkich czterech radomskich Operatorów. Z wyjątkiem braku linii P6 siatka połączeń tego weekendu była taka sama, jak w 2015 r. Ciekawostką było pierwsze od lat zachowanie taktu 15 min na linii 4 (wozy kończące koło 16-17 potem pojechały na linie lotniskowe). Po raz kolejny wspomogłem i ja tłumaczeniami wybranych treści na mapkach MZDiK.
Tegoroczny Znicz przyniósł parę nowości. Z zabójczo mocnej czwórki wycięto 5 wozów, które użyto do stworzenia nowej linii C4 relacji Żeromskiego / Traugutta - Firlej / Cmentarz, której celem było wzmocnienie podaży na odcinku północnym.

Drugą, równie ważną nowością 1 listopada było wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej. Wprowadzenie nowej taryfy od 1 stycznia 2017 roku to również wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej 22 września oraz 1 listopada każdego roku. Tego samego dnia wprowadzono również (enigmatyczny mam wrażenie, i nieprzyjemnie dla oka pokolorowany) bilet godzinny w cenie 3,80 / 1,90 zł. Wprowadzono również bilet szkolny (od 1.09. do 30.06.) za 300 zł oraz semestralny (ważny 1.09.-31.01 i 1.02-30.06. lub 1.10.-28.02. i 1.03-31.07.) za 160 zł - wraz z odpowiednikami z kartą Rodzina Plus za odpowiednio 240 i 130 zł. Posiadacze Radomskiej Karty Seniora mogą kupić bilet na 12 miesięcy kalendarzowych za 100 zł. Podniesiona została kara za brak ważnego biletu - z 50- do 60-krotności jednorazowego normalnego, czyli z 150 do 180 zł.

Zmiany przystankowe... wiele nowych przystanków, wbrew pozorom, do sieci nie doszło...:
> 372 Uniwersytecka / Przytycka 02, 373 Uniwersytecka / Szpital 04, 374 Uniwersytecka / Szpital 01, 375 Wacyn / Uniwersytecka 03
Spotkaliśmy się natomiast ze zdecydowanie większą ilością zmian nazw. Post-wakacyjna seria Uchwał RM w ramach tzw. ustawy dekomunizacyjnej poczyniła swoje i przyczyniła się do wymiany szeregu rozkładów i tablic, choć oczywiście nie był to jedyny powód:
> Armii Ludowej / Młodzianowska na Brata Alberta / Młodzianowska (350)
> Armii Ludowej / Ostrowiecka na Brata Alberta / Ostrowiecka (110, 148)
> Gołębiów / Rodziny Ziętalów na Gołębiów / Holszańskiej (282)
> Gołebiów / Zubrzyckiego na Gołębiów / Fołtyn (142, 144, 601)
> Kosowska / Krasickiego na Kosowska / Stasieckiego (449, 450)
> Kozienicka / Zubrzyckiego na Kozienicka / Fołtyn (464, 486)
> Młodzianowska / Armii Ludowej na Młodzianowska / Brata Alberta (349)
> Wacyn na Wacyn / Osiowa (137)
> Zubrzyckiego (NŻ) na Fołtyn I (NŻ) (143, 581)
Jeśli mnie pamięć nie myli, w 2017 nie zlikwidowano żadnego słupka.

W ramach Budżetu Obywatelskiego na Południu postawiono 4 nowe tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. W podobnym okresie czasu postawiono również 11 nowych wiat przystankowych. Dziesięć z nich postawiono w centrum miasta, i są to wiaty podświetlone w nocy, natomiast 11. sztuka została postawiona na Witosa na przeciwko bramy północnej cmentarza. Duża część tychże wiat zastąpiła istniejące konstrukcje, które zostały zezłomowane lub przeniesione w inne miejsca.

Na sam koniec warto wspomnieć o przetargu przeprowadzonym w II. połowie roku. Obecny pakiet Michalczewskiego kończy się 31 lipca 2018 r., więc należało przeprowadzić przetarg na nowego Operatora. Przetarg miał miejsce bez większych komplikacji, i mimo kilku nowych wymogów (np. dość szczegółowy opis zajezdni czy wymóg zatrudnienia pracowników i dyspozytorów o umowę o pracę, co bez zastanowienia jest odpowiedzią na działania konsorcjum) przyciągnął aż siedmiu zainteresowanych. Wygrał Michalczewski. Umowa została już podpisana, więc od 1 sierpnia jedyne co się zmieni na 1, 2, 5, 6 i 26 to tabor.

Ostatnie co dodam to czysto informacyjny dodatek - w październiku na emeryturę odszedł kierownik Działu Przewozów Pasażerskich, Pan Bogusław Kacprzak - osoba związana z radomską komunikacją jeszcze sprzed ZTMu. Na jego miejsce wstąpił Pan Krzysztof Dębiński, natomiast rolę głównego rozkładowca (dotychczas w rękach P. Dębińskiego) zastąpi... Pan Karol Chojnacki.

Co może przynieść 2018 rok? Czekamy na wyjazd nowych pojazdów Michalczewskiego... i tak naprawdę na nic więcej. Czy przetasowanie ludzi w DPP MZDiK coś zmieni? Czy zobaczymy nowe, ciekawe projekty we wnioskach do Budżetu Obywatelskiego na 2019 rok? Zobaczymy :)
_________________
W toku: nowa sieć komunikacji miejskiej - przedyskutuj już teraz! Mapa ogólna nowej sieci!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10