.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: rj
Pon Kwi 29, 2013 8:09 pm
Port Lotniczy Radom - Sadków
Autor Wiadomość
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Paź 27, 2015 3:54 pm   

Mathevv napisał/a:
Tylko obserwując sytuację polityczną w regionie można stwierdzić, że sytuacja szybko zmianie nie ulegnie.


A na jakiej podstawie wnosisz? Za chwilę nie będzie rządu PO-PSL, co będzie miało bezpośrednie przełożenie na każde ministerstwo, województwo i urząd i współzależną od nich politykę na każdym szczeblu. Dodatkowo słuchy krążą o kwestiach wojewódzkich w jeszcze ciekawszym kontekście - że mazowieckie ma zniknąć z mapy nie tylko dla samej idei wyłączenia Warszawy, ale w dużej mierze po to, żeby PiS przejął władzę w województwach na fali zwycięstwa do Parlamentu.

Mathevv napisał/a:
Ale to że tam się dało nie oznacza że gdzie indziej też się uda. Uwarunkowania wbrew pozorom są diametralnie różne.


To, że tam się dało oznacza, że w innych przypadkach, z większą dostępnością da się tym bardziej. Głównymi czynnikami odróżniającymi Jasionkę od innych portów jest to, że z regionu nie miał kto i jak podbierać pasażerów, co zasadniczo świadczy właśnie o potencjale danego zasięgu, a nie jego braku, więc patrz niżej:

Mathevv napisał/a:

Tylko czy region radomski i świętokrzyski mają w sobie taki potencjał by zapełnić co drugi bądź trzeci dzień pełen samolot? Nawet na kierunku - jak to ładnie nazwałeś - pewniaku?


Jeśli podkarpackie zapełnia, to tym bardziej potencjał ma świętokrzyskie i radomskie z pograniczem.

Mathevv napisał/a:
Ale sytuacja w Modlinie może się nie zmienić jeszcze dwa, trzy lata? Dalej mamy czekać z nadzieją, że wówczas dostaniemy "w spadzie" trzy destynacje?


A to port lotniczy tworzysz na pół roku, że nie bierzesz pod uwagę, co się będzie działo w perspektywie dwuletniej na rynku? Podstawą planowania przy takich inwestycjach nie jest nawet 5 lat, a 20.

Mathevv napisał/a:
Nie no, rozmawiajmy poważnie. Sam doskonale wiesz, że sondaże sobie, wyniki wyborów sobie.


No właśnie nie wiem, bo na tyle się orientuję w polityce i socjologii, że doskonale wiem, że 5% różnicy może być, ale nie zmiana orientacji, no chyba, że Kaczyński by umarł (i nie, Komorowski to nie przykład). Specjalnie czekałem do dziś, bo wynik już znamy.

Mathevv napisał/a:
Realną, ale nieprędką. Wydzielić jako oddzielne województwo czy "obszar metropolitalny"? Sam obszar administracyjny Warszawy czy z przyległościami? A co z finansami? Można tak wymieniać i wymieniać.


Wszystko zależy od tego co się chce osiągnąć, a PiS sam na tym chce dużo ugrać i dla siebie, i dla swojego wizerunku. PiS nie jest partia prodemokratyczną, która milion razy konsultuje i zastanawia się w nieskończoność. PiS jest partia wodzowską - Kaczyński się konsultuje i wdraża, co za tym idzie - coś takiego można przeprowadzić szybko, a owe słuchy, o których mówiłem, dodatkowo to wzmacniają. Jeśli na szczeblu centralnym PiS proponuje tego typu reformę, to znaczy, że jej pomysł nie powstał przy kawie, ale, że już w jakiś sposób mają to obmyślone. AWS całą reformę administracyjną przeprowadził w ciągu jednej kadencji. Na każdym szczeblu, konsultując i tworząc wszystko od nowa, mając na głowie trzy identycznie wielkie reformy. Każdy rząd sobie swobodnie z tym poradzi.
Owszem, z dzisiejszej perspektywy to jest tylko nieskonkretyzowany projekt, ale znowu powiem - tak ważny czynnik, którego nie da się pominąć przy dyskusjach w tym temacie.

Mathevv napisał/a:

Poza tym co w sytuacji radomskiego lotniska zmieni wyłączenie Warszawy z województwa? Nie widzę żadnego związku.


Widać nie patrzysz za daleko :P Nowe województwo to nowy wojewoda, nowy marszałek, nowe priorytety. Nowe województwo to województwo bez swojego lotniska.

Mathevv napisał/a:
Prawda jest taka, że polityków z Sejmu i Senatu region radomski mało co obchodzi. Przypominają sobie o nim jak idą wybory i trzeba głosów nałapać. Gdyby było inaczej to do Warszawy pociągiem w mniej niż godzinę jechałbyś kilka albo kilkanaście lat temu.


W ten sposób, to 95% obszaru kraju nikogo nie obchodzi, ale na szczęście tak nie jest. Podział województwa to nie tylko cele polityczne nowego rządu, które są oczywiste z kilku przyczyn. Zaś co do Radomia z regionem - Radom jest w dość komfortowej sytuacji politycznej w tej chwili, tym bardziej, kiedy porównujemy się do reszty województwa. To stąd jest prawa ręka Kaczyńskiego, czyli Karczewski i stąd jego zausznik, czyli Suski. Ustanowienie stolicy województwa w konkretnym mieście powinno być podbudowane wieloma czynnikami, z których ten polityczny w zasadzie jest oczywisty - stąd są prominentni politycy PiSu i to "Radom należy odbić z rąk PO". W kontekście gospodarczym i społecznym to też Radom wymaga wsparcia w kontekście ideologicznym "zgniłej III RP", która "zniszczyła Polskę" i można tak mnożyć.
Przy czym zapaść kolei wskazuje na zapaść kolei, a nie to, czy ktoś ma Radom gdzieś. Czy tam Wrocław, Łódź, Lublin, czy Rzeszów.

Mathevv napisał/a:

Tutaj nasze zdania się rozmijają. Logicznym wydaje się przerzucenie się części destynacji na Okęcie. Chyba nie sądzisz, że nagle Michael O'Leary i jego współpracownicy stwierdzą "A... Gęsto w tym Modlinie, przerzućmy połowę lotów do Radomia".


Nikt nie mówi o żadnej połowie lotów, ale tworzenie 20 lotów tygodniowo na jednym kierunku na jednym lotnisku jest z wielu przyczyn mniej racjonalne, niż przerzucenie ich części tam, gdzie tych lotów jest mało, albo nie ma ich wcale tym bardziej, że nie chodzi w tym przypadku w ogóle o konkurowanie z kimkolwiek, a tworzenie własnej siatki połączeń. Chodzi przecież o jakieś wybrane kierunki. Bo O'Leary z pewnością nie stwierdzi "podoba mi się ten Modlin, zrobię tu 8 milionów pasażerów zamiast 3, ale będzie fajnie", albo "ale to prestiż być na Okęciu" o ile mu to nic nie zmieni finansowo i rozwojowo. Równomierny wzrost podaży jest pożądany z wielu przyczyn i nie mówię, że Radom na tym skorzysta, ale że należy to brać pod uwagę.
 
 
kgebczyk 

Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 106
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lis 12, 2015 10:24 am   

No to chyba kończymy imprezę...
http://www.cozadzien.pl/w...adom/30113.html
 
 
kgebczyk 

Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 106
Skąd: Radom
Wysłany: Nie Lis 15, 2015 11:19 pm   

^ Pożyjemy, zobaczymy. Ja akurat nie mam złudzeń co do sensu istnienia naszego "ejrportu" i boli mnie że dzieje się to co widać za tak ciężkie pieniądze.
 
 
maximus 

Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 692
Skąd: Radom
Wysłany: Pon Lis 16, 2015 11:28 pm   

TEraz p. Witkowski ma komfortową sytuację, bo przy pełnej władzy są inicjatorzy pomysłu, którzy nadal popierają port lotniczy. Pamiętam jak p. Skurkiewicz np. mówił o tym, że wojsko (w sensie pieniądze wojskowe) powinno rozbudować pas startowy a może i płytę. Czekamy na realizację. P. Kosztowniak też się nie wycofuje. Moim zdaniem ten temat powinien być ponad partyjny, gdyż w przypadku sukcesu ustawi Radom na dziesięciolecia. I przestańmy mierzyć zysk lotniska w sensie zysku samej spółki, bo w ten sposób podchodząc to liczmy biblioteki , muzea itp.
I jeszcze niedawno przeczytałem, ze jak się zamknie lotnisko w Radomiu to w ciągu 2-3 lat powstanie nowe w Kielcach i tam się będzie opłacać.
Nie mam złudzeń, że tutaj jest wiele lobbyingów (PPL także), ale też nie można ukrywac, że wiele błędów popełniono, bo PO jak rządziła też tego nie poparła prawidłowo. Dlatego do parlamentu trzeba wybierać tych którzy chodzą za sprawami radomskimi a nie jakiś spadochroniarzy jak kiedyś np. Nałęcz, czy Armand już nie pamiętam nazwiska.

LOTNISKO jest strategicznym punktem Radomia i musi zostać ponadpartyjne, kłóćcie się politycy o jakieś pierdoły a nie o strategiczne dla miasta rzeczy.
Wczoraj było spotkanie Hollanda z Sarkozym, po wydarzeniach w Paryżu, to są zaciekli wrogowie, a jednak cel strategiczny ich połączył.

"Piękne rzeczy się w bólach rodzą "
 
 
maximus 

Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 692
Skąd: Radom
Wysłany: Pon Lis 23, 2015 11:07 pm   

POZYTYWNIE O LOTNISKU
 
 
wieczor 
Junior Admin

Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 907
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lis 28, 2015 1:58 pm   

Od samego początku kibicuję idei lotniska w Radomiu. Ostatnio trochę latam samolotem po Europie i dostrzegam kilka istotnych problemów dla tego lotniska:

- za krótki pas startowy - co wiąże się z:
a) brakiem możliwości przyjmowania takich maszyn jak Boeing 737 czy Airbus A320
b) brakiem lotów cargo (a szkoda, bo jest sporo miejsca od Małęczyna, żeby zbudować dogodne centra logistyczne z istniejącym dostępem do DK12)
Nie rozumiem, dlaczego nikt nie prowadzi chociażby prac projektowych w kierunku wydłużenia pasa - miejsce jest, trzeba ogarnąć decyzję środowiskową, a potem sukcesywnie wykupować działki. Czy nikt nie zdaje sobie z tego sprawy?

- słabo rozwinięta infrastruktura lotniskowa - drogi kołowania, płyta postojowa - po kiego grzyba było robić ogromny parking, kiedy te inwestycje były dużo bardziej potrzebne? Na pokaz przed wyborcami?

- słaba siatka połączeń autobusowych i kolejowych - ilekroć nie leciałem z Katowic, Wrocławia czy Krakowa, zawsze ważne było dla mnie jak szybko mogę się dostać autobusem lub pociągiem do tych lotnisk - w Radomiu niestety są z tym OGROMNE problemy...
_________________
wieczór
A może samochód na gaz ziemny? CNG FORUM
Blog Bractwa Rowerowego
 
 
KY 
Moderator

Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1726
Skąd: Borki
Wysłany: Nie Lis 29, 2015 12:28 pm   

W Aberdeen jest nawet 1950 metrów, a B737 i A320 latają tam:
http://www.flightradar24.com/airport/abz/arrivals
 
 
maximus 

Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 692
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Gru 02, 2015 11:25 pm   

Tylko że u nas jest chyba taki problem że trochę za blisko lotniska są budynki i dlatego moment oderwania się musi być wcześniej, co de facto skraca realną długość pasa startowego.
 
 
KY 
Moderator

Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1726
Skąd: Borki
Wysłany: Czw Gru 03, 2015 12:31 pm   

W jedną stronę jest trochę krócej (1800m?), ale w drugą jest pełne 2000m.
 
 
kgebczyk 

Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 106
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Gru 03, 2015 9:44 pm   

SQ5IRZ, ^^ no nie za bardzo. To że sobie teoretycznie przeleci nic nie znaczy. Są na to odpowiednie procedury uwzględniające minimalne gradienty wznoszenia dla odpowiednich klas statków powietrznych. W oparciu o to tworzy się strefy zabezpieczone (lub chronione... zabijcie mnie, ale nazwy nie pamiętam) i mamy to co mamy. Na kierunku RWY07 LDA (landing distance available) = 1795m, na drugim - RWY25 - TODA (take off distance available) 1795m. I te długości brane są pod uwagę gdy przewoźnik planuje operacje z danego lotniska.
Ciągle nie jest to jakoś dramatycznie mało, ale nie ma też za bardzo czym się szczycić.
Reszta do poczytania w AIP Polska, AD2_EPRA.
 
 
SQ5IRZ 

Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Pon Sty 11, 2016 11:30 pm   

W związku z planami rozbudowy drogi startowej i protestem wójta gminy Jedlnia-Letnisko, nasuwa się pytanie:
Skoro dodatkowe 500 m mieści się w obrębie obecnego terenu lotniska, czy oświetlenie nawigacyjne nie może być zainstalowane i ogrodzone na sposób "warszawski"?
Tam światła podejścia zaczynają się 900 m przed progiem pasa 11 i sięgają aż na teren przeładunkowy ciężarówek po drugiej stronie Al. Krakowskich (na kratownicach między budynkami są też światła).
Tutaj to dobrze widać:
https://youtu.be/9bVN0LZGAJY?t=2m14s
_________________
Grzegorz Tomczyk

http://picasaweb.google.p...milijnyDomRadom
http://picasaweb.google.pl/sq5irz/DemontazZurawia
 
 
SQ5IRZ 

Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Czw Paź 19, 2017 8:28 pm   

Ze względów pogodowych czwartkowy rejs ze Lwowa i niedzielny z Gdańska przekierowano do Warszawy, a piątkowy do Gdańska i Pragi odleciał z ponad 4-godzinnym opóźnieniem.

29 października 2017 PL Radom zakończył współpracę z liniami lotniczymi SprintAir.
_________________
Grzegorz Tomczyk

http://picasaweb.google.p...milijnyDomRadom
http://picasaweb.google.pl/sq5irz/DemontazZurawia
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 11