.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ułatwienia rowerowe
Autor Wiadomość
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Śro Lip 02, 2014 12:25 pm   

Gdyby bezpieczeństwo grało rolę to poprawiono by je na obu skrzyżowaniach.

Liczba zdarzeń:

Podwalna / Narutowicza
2007 - 5 zdarzeń
2008 - 11 zdarzeń
2009 - 3 zdarzenia
2010 - 3 zdarzenia
2011 - 4 zdarzenia
2012 - 1 zdarzenie
2013 - 2 zdarzenia
Razem: 29

Sedlaka / Narutowicza
2007 - 3 zdarzenia
2008 - 3 zdarzenia
2009 - 7 zdarzeń
2010 - 10 zdarzeń
2011 - 2 zdarzenia
2012 - 0 zdarzeń
2013 - 2 zdarzenia
Razem: 27

redoxygene napisał/a:
zmiany wprowadzono właśnie przy okazji objazdu, a nie po kolejnej stłuczce.

Nakaz skrętu w prawo obowiązuje od dawna, co najmniej od 2006 roku.
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Lip 02, 2014 4:57 pm   

pitagor napisał/a:

Nakaz skrętu w prawo obowiązuje od dawna, co najmniej od 2006 roku.


A ni pierona :P Za dobrze pamiętam wprowadzenie tego, bo to koło mnie, że to było minimum w 2006. Aż pogrzebałem: http://www.echodnia.eu/ap...T0206/123456568 - przełom 2008/9 :P A to pogrzebanie już jednoznacznie pokazuje dlaczego tę zmianę wprowadzono :P
 
 
black00day 

Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 273
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lip 03, 2014 5:51 pm   

16 zdarzeń w ciągu dwóch lat przed wprowadzeniem zakazu skrętu w lewo to całkiem sporo.

I z tego:

Cytat:
Zresztą MZDiK pozytywnie zaopiniował pomysł.


i

Cytat:
widać, że im dość nieźle zwisają takie rzeczy - rozjeżdżani piesi na przejściach, czy rozwalone samochody.


można wywnioskować, że to, że MZDiK coś akceptuje to nie znaczy, że to jest bezpieczne :mrgreen: Ale po przemyśleniu faktycznie, takie ułatwienie, koniecznie z azylem, w tym miejscu się przyda :razz:
_________________
https://www.facebook.com/kultura.radom

Kultura Radom - oficjalna strona radomskiej kultury ;)
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Pon Lip 14, 2014 11:52 pm   

W 2000 roku powstały, w 2014 zostały zlikwidowane. Na wniosek BR >>> MZDiK obniża krawężniki na początku deptaka od strony Łaźni.

_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 804
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Sob Lip 19, 2014 12:39 pm   

Stan obecny, jednak nadal wystają:

_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Nie Lis 16, 2014 10:54 am   

Już działa łącznik rowerowy na ślepej dla aut ul. Broni Miały być jeszcze słupki uniemożliwiające blokowanie i wjazd samochodów jednak MZDiK z nich zrezygnował. Jak na razie decyzja wydaje się słuszna.

FILM: https://www.youtube.com/watch?v=zF4gMHwGi5A
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Wto Gru 23, 2014 9:27 pm   

MZDiK oddał do użytku łącznik Waryńskiego - Prusa. W przyszłym roku, wraz z wyniesionym przejściem na ul. Sienkiewicza przy katedrze, powstanie również przejazd rowerowy z krótkimi odcinkami pasów w jezdni.





Ulica Struga, droga rowerowa wzdłuż Potoku Północnego. Skrzyżowanie drogi rowerowej z jezdnią.

_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 804
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Wto Cze 02, 2015 11:09 am   

Ruszyły konsultacje dotyczące zmian na ulicach Traugutta, Narutowicza i Moniuszki (szczegóły >>> ). Według urzędników korekty mają na celu przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu (w tym szczególnie pieszych i rowerzystów), ograniczenie występowania punktów kolizyjnych oraz likwidację występujących dotychczas w tym rejonie barier architektonicznych. Zgadzamy się z tymi założeniami lecz jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach. Dlatego przygotowaliśmy uwagi do koncepcji i chcemy Was zachęcić do ich wysłania. W tym celu przygotowaliśmy już wypełniony formularz, który - jeśli zgadzacie się z naszymi propozycjami - wystarczy pobrać i wysłać na adres: konsultacje@umradom.pl

>>> WNIOSEK DO POBRANIA >>> (pdf, 1,92 MB)

Pamiętajcie: konsultacje potrwają do 12 czerwca 2015 roku!

Zapraszamy też do uczestnictwa i zapraszania znajomych do wydarzenia na Facebooku:

https://www.facebook.com/events/687811708020599/

Poniżej przedstawiamy treść wniosku:

1. Rozwiązania dla ruchu rowerowego można zrealizować mniejszymi nakładami i z większymi korzyściami. Z uwagi na skomplikowanie układu proponowanych przez MZDiK przejazdów projekt należy uprościć wraz ze zmniejszeniem liczby punktów kolizji o co najmniej 1 dla każdej relacji. Unikniemy przez to zbędnych konfliktów z kierowcami i pieszymi oraz skrócimy czas pokonania skrzyżowania. Ponadto moja propozycja uwzględnia istotną kwestię jazdy rowerzystów w prawo z ul. Moniuszki w ul. Narutowicza, jak również włączenie się do ruchu rowerzystów, którzy chcą skręcić z ul. Traugutta w lewo na skrzyżowaniu z ul. Narutowicza. Wpisuje się również w główną trasę łączącą Ustronie z centrum zgodnie ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Radom”. Ponadto jest zgodne z pierwotnymi planami przebudowy skrzyżowania Narutowicza - Traugutta - Piłsudskiego - Kościuszki. Wnoszę również o wyznaczenie krótkiego pasa rowerowego, który umożliwi rowerzystom jadącym od strony MOSiRu i skręcającym w kierunku ul. Traugutta zmianę pasa na zewnętrzny na ul. Traugutta tuż za skrzyżowaniem.

2. Lokalizacja proponowanego przystanku w kierunku śródmieścia jest optymalna, jednak w kierunku dworca kolejowego powinna ulec korekcie. Wyznaczenie go przed wjazdem na parking BGŻ oraz w sąsiedztwie drogi dla rowerów komplikuje sytuację ruchową w tym rejonie dla wszystkich uczestników ruchu – pieszych, rowerzystów, samochodów i samych autobusów linii 5, zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego. Jednocześnie z przyczyn dostępności nie mogą zatrzymać się na nim autobusy linii jadących od katedry w kierunku dworca kolejowego - 3, 10, 14 i 19. Dlatego proszę o przesunięcie przystanku tuż za skrzyżowanie Traugutta - Mickiewicza - Waryńskiego (w miejsce obecnych kilku miejsc parkingowych). Moja propozycja jest zgodna zarówno z zasadami dotyczącymi lokowania przystanków za skrzyżowaniami jak i z zasadą odległości międzyprzystankowej w śródmieściach (przystanek Sienkiewicz / katedra oddalony jest o 400 metrów od ww. skrzyżowania). W zasadniczy sposób polepszy się również dostępność ulicy Waryńskiego, jak i zwiększy liczbę linii zatrzymujących się w tym rejonie, co również wpłynie na stworzenie nowych możliwości wyboru linii dla mieszkańców. Takie umiejscowienie przystanków jest zgodne z wieloletnimi postulatami społecznymi, jest również najbardziej optymalne pod kątem ruchowym i dostępności komunikacji.

3. Jako komplementarne z projektem poprawy sytuacji wszystkich uczestników ruchu postuluję wyznaczenie przejścia dla pieszych na kierunku Planty – Śródmieście w zamian za likwidowane przejście, co znacząco skróci drogę pieszym w kierunku śródmieścia z rejonu osi komunikacyjnej Plant i w przeciwieństwie do likwidowanego przejścia, stworzy znaczące ułatwienia dla mieszkańców. Na połączeniu chodnika biegnącego wzdłuż budynku Traugutta 31/33 z ul. Jaracza/Solskiego proponuję stworzenie łagodnej pochylni zamiast schodów na całej szerokości. Już dziś, większość pieszych korzysta z istniejącej pochylni zamiast schodów. Tym samym niepotrzebne będzie odgięcie drogi rowerowej na wysokości salonu PZU.

4. W ramach tego zadania zwracam uwagę na stan schodów i podjazdu dla wózków przy przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu Narutowicza / Kościuszki. Wnoszę o likwidację w tym miejscu schodów na rzecz łagodnego spadku. Na przejściu wzdłuż ulicy Narutowicza proszę o obniżenie krawężników do wymaganej w Radomiu wysokości równej 0 cm. Z uwagi na charakter zabudowy śródmiejskiej proponuję zastosować czarne, stylizowane słupki zamiast ocynkowanych barierek, czy słupków biało-czerwonych.

W związku z powyższym wnioskuję o przyjęcie do prac projektowych wariantu przedstawionego na rysunku poniżej. Skrzyżowanie jest dużo czytelniejsze dla wszystkich użytkowników, zwiększa się też bezpieczeństwo, zwłaszcza niechronionych uczestników ruchu.

_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
BB 

Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: XV - lecie
Wysłany: Sob Cze 06, 2015 3:25 pm   

pitagor napisał/a:
norek napisał/a:
Może pomyślicie coś o połączeniu Ścieżki od Chrobrego/11 Listopada ze ścieżką przy oś.Słonecznym.

MZDiK zlecił prace projektowe. Infrastruktura niestety miałaby powstać tylko po stronie Arki / Tęczy.

Tak widzimy trasę wzdłuż Potoku ma wysokości PSP 34 i GS. Oczywiście jest to wersja minimum. Lepiej byłoby, żeby DDR szła cały czas po jednej (północnej stronie) potoku. Jest tam jednak duży problem z rurami na wysokości LO Konopnickiej.

Obrazek



Minął rok - coś wiadomo na temat którejś z tych inwestycji? Chrobrego nawet nie było w planach do 2018 r :/
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Nie Cze 07, 2015 10:07 am   

Niestety na razie brak konkretów. W planach do 2018 nie ma, bo MZDiK zaproponował na trasie Michałów - śródmieście dość kuriozalny przebieg przez ul. 11 Listopada oraz Żwirki i Wigury.
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
BB 

Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: XV - lecie
Wysłany: Pon Cze 08, 2015 11:11 am   

pitagor napisał/a:
Niestety na razie brak konkretów. W planach do 2018 nie ma, bo MZDiK zaproponował na trasie Michałów - śródmieście dość kuriozalny przebieg przez ul. 11 Listopada oraz Żwirki i Wigury.


Taa i urywać ma się na Struga... Ech, proponują nie tam, gdzie najbardziej ma sens, a tam, gdzie najłatwiej zbudować... :/

Na trasie Michałów/Gołębiów II/Akademickie - Śródmieście chociaż przydałby się łącznik między istniejącą DDR na Chrobrego a Sowińskiego - dalej do centrum można wygodnie dojechać Miłą.
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Pią Cze 12, 2015 6:39 am   

Ulicą Miłą i skrótem pod blokiem przy ulicy Staszica jedzie się wygodnie. Jednak dużym generatorem ruchu jest również GS czy VaV. Tam potrzeba normalnej obustronnej drogi rowerowej aż do pl. Jagiellońskiego.

Ewentualnie uspokojenie ruchu od 11 Listopada - na to jednak bym w najbliższym czasie nie liczył.
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Czw Lip 16, 2015 8:03 pm   

MZDiK zakończył realizację Budżetu Obywatelskiego 2014 dodając tabliczki T-22 (Nie dotyczy rowerów) na skrzyżowaniu Kościelna / Przelotna.



Obecnie mamy w Radomiu 51 ulic z kontraruchem:
Bema
Bławatna
Bogusławskiego
Bóźnicza
Brandta
Brudna
Chałubińskiego
Chełmońskiego
Chłodna
Dzika
Focha
Górna
Grodzka
Jaracza
Jasińskiego
Kaszubska
Kelles-Krauza
Koszarowa
Kościelna
Kośna
Krótka
Lubońskiego
Ludwikowska
Mała
Metalowa
Miła
Nowogrodzka
Październikowa
Plac Stare Miasto
Planty (strona północna)
Planty (strona południowa)
Prądzyńskiego
Przelotna
Pusta
Rwańska
Rynek
Sierpniowa
Słowackiego
Solskiego
Sowińskiego
Struga
Strzelecka
Szewska
Traugutta
Unii Wileńsko-Radomskiej
Urodzajna
Wąska
Wierzbicka
Zakręt
Żeromskiego (odc. przy 25 Czerwca)
Żeromskiego (odc. przy Rwańska)
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
Damian Maciąg 
Junior Admin
idealista?

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1620
Skąd: Radom - Obozisko
Wysłany: Śro Sie 19, 2015 10:13 am   

Czy wiadomo kiedy będą ogłoszone wyniki konsultacji w sprawie skrzyżowania Narutowicza/Traugutta/Moniuszki?
_________________
Blog Damiana Maciąga
Radom - miasto wojewódzkie!
 
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 6:44 am   

Zostały ogłoszone wyniki w sprawie propozycji zmian w ruchu w rejonie ulic Traugutta i Narutowicza w Radomiu. Okazuje się, że większość mieszkańców nie chce pokręconego przebiegu drogi dla rowerów wg propozycji MZDiK!(zobacz >>>)

7. Wyznaczenie ciągu rowerowego pomiędzy ulicą S. Jaracza a ulicą G. Narutowicza:
a) Zdecydowanie tak - wypowiedziało się 183 osoby
b) Raczej tak - wypowiedziało się 34 osoby

c) Nie mam zdania - wypowiedziało się 14 osób
d) Raczej nie - wypowiedziało się 5 osób
e) Zdecydowanie nie - wypowiedziało się 50 osób

8. Rozgałęzienie dróg dla rowerów - na trójkątnej wyspie pomiędzy ulicami Traugutta i Narutowicza:
a) Zdecydowanie tak - wypowiedziało się 86 osób
b) Raczej tak - wypowiedziało się 26 osób
c) Nie mam zdania - wypowiedziało się 11 osób
d) Raczej nie - wypowiedziało się 8 osób
e) Zdecydowanie nie - wypowiedziało się 155 osób
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9