.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Styczeń 2015
Autor Wiadomość
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Wto Sty 13, 2015 11:05 pm   Styczeń 2015

Społecznicy chcą podniesienia prędkości na linii 22

Pasażerowie korzystający z pociągów na linii 22 narzekają na wydłużającą się podróż składami Kolei Mazowieckich. Zdaniem Stowarzyszenia „Radomskie Inwestycje” remedium na to będzie wykonana niewielkim nakładem środków likwidacja miejscowych ograniczeń prędkości.

Stowarzyszenie w piśmie skierowanym do marszałka województwa mazowieckiego zwraca uwagę, że w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 kwota 135 mln. euro przeznaczona będzie na inwestycje kolejowe (78 mln na infrastrukturę, 57 mln na tabor). Radomianie chcą by z tej kwoty wyasygnowano pieniądze na najpilniejsze naprawy na linii 22, a w dalszej perspektywie, by linię poddać modernizacji.

Stowarzyszenia wylicza miejsca, gdzie pociągi zwalniają najbardziej. Tak dzieje się na stacji Radom-Krychnowice (ograniczenie prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni), na przejeździe kolejowy pomiędzy stacjami Radom-Krychnowice i Wolanów (ograniczenie prędkości do 20km/h spowodowane brakiem obsługi przejazdu kolejowego) i na odcinku między stacjami Wolanów i Przysucha (cztery miejscowe ograniczenia prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni).

– Likwidacja ograniczeń w istotny sposób poprawiłaby efektywność pracy przewozowej na linii nr 22 Przy minimalnych nakładach można by się tym zająć już w najbliższym roku. W dalszej kolejności należałoby podjąć prace zmierzające do całościowej wymiany szyn i podbicia torowiska oraz remontu newralgicznych rozjazdów na przedmiotowej trasie – pisze prezes stowarzyszenia Radomir Jasiński.

Linia nr 22 jest linią spinającą Radom z Tomaszowem Mazowieckim w województwie łódzkim. Na całej długości tej uruchomionej w 1948 roku linii kursuję jednak tylko jeden pociąg regio Przewozów Regionalnych relacji Radom – Koluszki. Pozostałe pociągi Kolei Mazowieckich, które korzystają z linii, kończą bieg w miejscowości Przysucha, lub w Drzewicy, na granicy województwa mazowieckiego i łódzkiego.

Źródło: Rynek Kolejowy
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Wto Sty 13, 2015 11:06 pm   

Apelują o remont linii Radom – Tomaszów Mazowiecki

Stowarzyszenie Inwestycje Radomskie zwróciło się do marszałka województwa mazowieckiego o zabezpieczenie w budżecie na lata 2014-2020 środków finansowych na rewitalizację linii kolejowej nr 22 łączącej Radom z Tomaszowem Mazowieckim.



– Stale pogarszający się stan infrastruktury kolejowej na linii nr 22 sprawia, że sukcesywnie pogarsza się standard obsługi podróżnych korzystających pociągów kursujących na tej trasie – wskazuje Radomir Jasiński, prezes Radomskich Inwestycji. – Mając powyższe na uwadze zwracamy się z wnioskiem o podjęcie pilnych i niezbędnych w naszej opinii prac remontowych. W szczególności dotyczy to likwidacji miejscowych ograniczeń prędkości – dodaje.

Według stowarzyszenia najbardziej newralgicznymi miejscami są: stacja Radom Krychnowice, gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h spowodowane złym stanem nawierzchni, przejazd kolejowy pomiędzy stacjami Radom Krychnowice i Wolanów, gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h spowodowane brakiem obsługi przejazdu kolejowego oraz odcinek między stacjami Wolanów i Przysucha – tam występują cztery miejscowe ograniczenia prędkości do 30 km/h także spowodowane złym stanem nawierzchni.

– Likwidacja wymienionych ograniczeń w istotny sposób poprawiłaby efektywność pracy przewozowej na linii nr 22 przy minimalnych (w skali możliwości budżetowych województwa) nakładach finansowych. Projekt można by zrealizować już w najbliższym roku – uważa prezes Radomskich Inwestycji. – W dalszej kolejności należałoby podjąć prace zmierzające do całościowej wymiany szyn i podbicia torowiska oraz remontu newralgicznych rozjazdów na przedmiotowej trasie.

Całość prac na linii z Radomia w kierunku Opoczna i Tomaszowa Mazowieckiego – w opinii stowarzyszenia - można stosunkowo niewielkimi kosztami zrealizować w najbliższej pespektywie finansowej UE odnosząc poważne korzyści w zakresie równoważenia rozwoju regionu.

– Linia nr 22, wraz z magistralą nr 26 Łuków – Radom jest bowiem niemal idealnie równoleżnikowym łącznikiem spinającym region lubelski, przez Pionki, Radom, Przysuchę z regionem łódzkim a tym samym stymulatorem pasa równoważenia rozwoju – podkreśla Radomir Jasiński.

Stowarzyszenie wskazuje, że do realizacji zadania można wykorzystać środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. W dokumencie zapisano 135 mln euro na inwestycje kolejowe, z czego 78 mln zostanie przeznaczone na infrastrukturę, a 57 mln na tabor.

Źródło: Kurier Kolejowy
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Wto Sty 13, 2015 11:07 pm   

Radomskie Inwestycje lobbują na rzecz rozwoju kolei i regionu

Członkowie Stowarzyszenia "Radomskie Inwestycje" skierowali do Marszałka Województwa Mazowieckiego pismo dotyczące inwestycji na magistrali kojejowej nr 22. Prace miałyby przynieść korzyści w zakresie zrównoważenia rozwoju regionu.

W piśmie, które parafowali prezes zarządu stowarzyszenia Radomir Jasiński oraz sekretarz Damian Maciąg, czytamy, że z najnowszych ustaleń wynika, że w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 (w skrócie RPO WM 2014-2020) dla województwa mazowieckiego kwota 135 mln euro przeznaczona będzie na inwestycje kolejowe (78 mln na infrastrukturę, 57 mln na tabor).

- Stale pogarszający się stan infrastruktury kolejowej na linii nr 22 sprawia, że sukcesywnie pogarsza się standard obsługi podróżnych korzystających z kursujących po niej pociągów. Mając powyższe na uwadze zwracamy się z wnioskiem o podjęcie w ramach RPO WM 2014-2020 pilnych i niezbędnych w naszej opinii prac remontowych. W szczególności dotyczy to likwidacji miejscowych ograniczeń prędkości - proszą inicjatorzy.

Najbardziej newralgicznymi miejscami są: Stacja Radom-Krychnowice – obowiązuje ograniczenie prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni; Przejazd kolejowy pomiędzy stacjami Radom-Krychnowice i Wolanów – obowiązuje ograniczenie prędkości do 20km/h spowodowane brakiem obsługi przejazdu kolejowego; Odcinek między stacjami Wolanów i Przysucha – obowiązują cztery miejscowe ograniczenia prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni.

- Likwidacja przywołanych ograniczeń w istotny sposób poprawiłaby efektywność pracy przewozowej na linii nr 22 przy minimalnych (w skali możliwości budżetowych województwa) nakładach finansowych. Projekt ten (który określamy roboczo jako KOL-22-01) można by zrealizować już w najbliższym roku. W dalszej kolejności należałoby podjąć prace zmierzające do całościowej wymiany szyn i podbicia torowiska oraz remontu newralgicznych rozjazdów na przedmiotowej trasie (projekt roboczo określamy jako KOL-22-02) - wyliczają członkowie stowarzyszenia.

- Całość prac na linii 22 można stosunkowo niewielkimi kosztami zrealizować w najbliższej pespektywie finansowej UE odnosząc poważne korzyści w zakresie równoważenia rozwoju regionu. Linia nr 22 (wraz z magistralą nr 26) jest bowiem niemal idealnie równoleżnikowym łącznikiem spinającym region lubelski, przez Pionki, Radom, Przysuchę z regionem łódzkim a tym samym stymulatorem pasa równoważenia rozwoju. Gorąco liczymy na pozytywne odniesienie się do naszych propozycji - zakończyli.

Źródło: RadomNews
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Wto Sty 13, 2015 11:09 pm   

Linia kolejowa Radom - Łódź pilnie do remontu!

Stowarzyszenie "Radomskie Inwestycje" skierowało wczoraj do marszałka Mazowsza list dotyczący inwestycji na linii kolejowej Radom - Łódź. Do wiadomości otrzymał go również prezydent Radomia. List podpisali prezes zarządu stowarzyszenia Radomir Jasiński, sekretarz Damian Maciąg. Jego treść publikujemy w całości.

"Z najnowszych ustaleń wynika, że w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 (w skrócie RPO WM 2014-2020) dla województwa mazowieckiego kwota 135 mln euro przeznaczona będzie na inwestycje kolejowe (78 mln na infrastrukturę, 57 mln na tabor).

Stale pogarszający się stan infrastruktury kolejowej na linii nr 22 sprawia, że sukcesywnie pogarsza się standard obsługi podróżnych korzystających z kursujących po niej pociągów. Mając powyższe na uwadze zwracamy się z wnioskiem o podjęcie w ramach RPO WM 2014-2020 pilnych i niezbędnych w naszej opinii prac remontowych. W szczególności dotyczy to likwidacji miejscowych ograniczeń prędkości. Najbardziej newralgicznymi miejscami są:

1. Stacja Radom-Krychnowice – obowiązuje ograniczenie prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni;

2. Przejazd kolejowy pomiędzy stacjami Radom-Krychnowice i Wolanów – obowiązuje ograniczenie prędkości do 20km/h spowodowane brakiem obsługi przejazdu kolejowego;

3. Odcinek między stacjami Wolanów i Przysucha – obowiązują cztery miejscowe ograniczenia prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni.

Likwidacja przywołanych ograniczeń w istotny sposób poprawiłaby efektywność pracy przewozowej na linii nr 22 przy minimalnych (w skali możliwości budżetowych województwa) nakładach finansowych. Projekt ten (który określamy roboczo jako KOL-22-01) można by zrealizować już w najbliższym roku.

W dalszej kolejności należałoby podjąć prace zmierzające do całościowej wymiany szyn i podbicia torowiska oraz remontu newralgicznych rozjazdów na przedmiotowej trasie (projekt roboczo określamy jako KOL-22-02).

Całość prac na linii 22 można stosunkowo niewielkimi kosztami zrealizować w najbliższej pespektywie finansowej UE odnosząc poważne korzyści w zakresie równoważenia rozwoju regionu. Linia nr 22 (wraz z magistralą nr 26) jest bowiem niemal idealnie równoleżnikowym łącznikiem spinającym region lubelski, przez Pionki, Radom, Przysuchę z regionem łódzkim a tym samym stymulatorem pasa równoważenia rozwoju."

Źródło: Radom24.pl
_________________
Kolej na Radom !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10