.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
KOLEJ NA RADOM (!)       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zapowiedzi drogowych inwestycji w Radomiu
Autor Wiadomość
darek_radom 
os. Nad Potokiem


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 205
Skąd: RADOM / IŁŻA
Wysłany: Wto Paź 30, 2012 7:35 pm   

firebwoy napisał/a:
A od kiedy to nazwanie czegoś obwodnicą zależy od ilości świateł?

Nie zależy, ale za to codziennie widzę rano i popołudniami całkowicie zakorkowaną, prawie na całej długości ul. Zbrowskiego. Moim zdaniem, kierowanie w godzinach szczytu jakiegokolwiek dodatkowego ruchu w te okolice całkowicie mija się z celem. Chyba, że liczymy na to, iż użytkownicy planowanej N-Ski będą starać się korzystać z niej poza godzinami największego ruchu...
_________________
Walczymy wspólnie w Radomiu o BEZPIECZNE przejścia dla pieszych oraz BEZPIECZNE drogi dla rowerów i samochodów.
W Radomiu, w godz. 5-23, obowiązuje prędkość max. 50km/h!!!

PISZĘ POPRAWNIE PO POLSKU! - http://bykom-stop.avx.pl
 
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3705
Skąd: Warszawa (Mokotów)
Wysłany: Wto Paź 30, 2012 8:05 pm   

firebwoy napisał/a:
A od kiedy to nazwanie czegoś obwodnicą zależy od ilości świateł?
Nie chodzi o liczbę świateł, tylko o płynność ruchu. Obwodnica ma wyprowadzać ruch z określonych obszarów, a więc być trasą co prawda dłuższą, ale umożliwiać jednocześnie w miarę płynny i szybki przejazd. Proste.
_________________
"To Wasze malowanie autobusów wygląda jak jakaś reklama supermarketu."
 
 
 
czarusek 


Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 537
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Paź 30, 2012 9:09 pm   

Wydaje mi sie, ze ta mapka z artykulu nie obrazuje docelowego ukladu drog a jedynie ten priorytetowy. Po jego wykonaniu zapewne pomysla o przedluzeniu NS na polnoc wzdluz torow. Do tego czasu poprowadzenie NS przez Zbrowskiego i Szklana bedzie prawdziwym utrapieniem i dla kierowcow i dla mieszkancow tamtych okolic.

Z drugiej strony Obwodnica Wewnetrzna i NS to tak na prawde dwie rozne drogi (choc w czesci maja wspolny przebieg). Wtedy Obwodnica Wewnetrzna spokojnie moglaby isc takim sladem jak na mapce, a NS poszloby wzdluz torow dalej na polnoc, bez polaczenia ze Struga i z polaczeniem z Zolkiewskiego.
 
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3705
Skąd: Warszawa (Mokotów)
Wysłany: Wto Paź 30, 2012 9:34 pm   

czarusek napisał/a:
Po jego wykonaniu zapewne pomysla o przedluzeniu NS na polnoc wzdluz torow.
Obawiam się, że jednak tak nie będzie... Wystarczy spojrzeć, ile kasy pójdzie na zaprezentowany układ drogowy, zeby zrozumieć, że wyczerpie to potrzebę budowy nowych dróg na lata (z dyskusyjnym fragmentem tzw. NS między Żeromskiego a Struga).
czarusek napisał/a:
Z drugiej strony Obwodnica Wewnetrzna i NS to tak na prawde dwie rozne drogi (choc w czesci maja wspolny przebieg).
Właśnie o ten wspólny przebieg chodzi. Nie wydaje mi się, aby ktokolwiek ryzykował zarzut niegospodarności.
_________________
"To Wasze malowanie autobusów wygląda jak jakaś reklama supermarketu."
 
 
 
czarusek 


Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 537
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Paź 30, 2012 9:42 pm   

No tak, z tymże jesli kiedykolwiek NS mialaby byc przedluzana na polnoc, to nie ma takiej mozliwosci by w ten sposob wydluzyc Szklana, a Zbrowskiego sie do tego nie nadaje... Wiec albo bedzie straszny "lamianiec" i to bez pierwszenstwa albo kiedystam wybuduja odcinek wzdluz torow.
 
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3705
Skąd: Warszawa (Mokotów)
Wysłany: Pon Sty 21, 2013 5:06 pm   



Wiosną ruszy budowa drogi

Radomscy radni zdecydowali w poniedziałek o przeznaczeniu 1,5 miliona złotych na budowę drogi dojazdowej do portu lotniczego. Jak informuje Dariusz Dębski rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, fundusze zostaną przesunięte z puli zarezerwowanej wcześniej na przebudowę ulicy Mieszka I.

Dokumentacja projektowa, którą dysponuje MZDiK, przewiduje pełną obsługę komunikacyjną portu. Od strony ulicy Lubelskiej powstanie 700-metrowa droga dojazdowa do terminala. Przed terminalem są natomiast zaplanowane miejsca postojowe, zatoki autobusowe dla wysiadających i wsiadających oraz zatoki dla taksówek. Obecnie trwają jeszcze ostatnie uzgodnienia dokumentacji.

Całkowity koszt tej inwestycji szacowany jest na 6-7 milionów złotych, ale w tym roku zrealizowane zostaną prace do wysokości posiadanych funduszy. MZDiK przewiduje roboty drogowe, wykonanie odwodnienia, usunięcie kolizji oraz budowę oświetlenia. Wkrótce ogłoszony zostanie przetarg, który wyłoni wykonawcę. Prace przy budowie drogi rozpoczną się na wiosnę i potrwają kilka miesięcy.

Port Lotniczy RADOM
_________________
"To Wasze malowanie autobusów wygląda jak jakaś reklama supermarketu."
 
 
 
ambre

Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 63
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 5:14 pm   Przyspieszyła budowa terminalu Portu Lotniczego Radom

Przyspieszyła budowa terminalu Portu Lotniczego Radom

wątek "port lotniczy jest zamknięty:, więc daję tutaj:

Długa zima dała się we znaki ekipom budowlanym, które pracują nad montażem terminalu Portu Lotniczego Radom. Opóźnienia sięgają dwóch miesięcy. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, nie będzie to miało wpływu na otwarcie portu w terminie. Już teraz wiadomo, że cywilne lotnisko na Sadkowie będzie jednym z najbezpieczniejszych w Polsce.
Siarczyste mrozy, obfite opady śniegu nawet na początku kwietnia sprawiły, że prace nad montażem terminalu na terenie Portu Lotniczego Radom zostały wstrzymane. Od kilku dni na terenie lotniska wszelkie prace nad infrastrukturą portu znacznie jednak przyspieszyły.
- W tej chwili wylewane są pierwsze warstwy betonu na podsypkę z piasku, pod którą zostały już zamontowane wszelkie instalacje niezbędne do funkcjonowania terminalu. Na wylewkę zostanie położony styropian, a następnie zostanie wylana docelowa warstwa betonu. Po tym nastąpi układanie posadzek oraz montowanie zadaszenia i płyt elewacyjnych. Jesteśmy dobrej myśli. W sumie opóźnienia przy budowie terminalu sięgają kilku tygodni, ale termin oddania portu do użytku, czyli wrzesień 2013 roku, nie jest zagrożony - zapewnia Kajetan Orzeł, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Radom.
Przypomnijmy, że oprócz prac przy budowie terminalu, wciąż trwają działania związane z montażem odpowiednich systemów nawigacyjnych. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej została zobowiązana m.in. do budowy na lotnisku urządzeń nawigacyjnych typu DVOR/DME.
- Kolejna dobra informacja jest taka, że nasz cywilny port będzie tzw. lotniskiem kontrolowanym. Oznacza to, że Radom dołączy trzynastu lotnisk w Polsce, które będą wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, a nad bezpieczeństwem pasażerów będzie czuwała wykwalifikowana kadra zatrudniona przez PAŻP. Chodzi tu przede wszystkim o zapewnienie odpowiedniej separacji statków powietrznych w tzw. lotach bez widzialności. Dzięki temu poziom bezpieczeństwa będzie u nas na najwyższym światowym poziomie - dodaje Kajetan Orzeł.
Cały czas trwają także rozmowy z potencjalnymi przewoźnikami, którzy oferowaliby loty z naszego miasta. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, zainteresowanie wśród potencjalnych linii lotniczych radomskim portem jest bardzo duże.

http://www.cozadzien.pl/
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 801
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Śro Maj 29, 2013 10:53 am   

Ukazał się przetarg na budowę dalszej części ulicy Hodowlanej.
_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
KY 
Moderator

Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1708
Skąd: Borki
Wysłany: Pon Lip 15, 2013 6:42 pm   


Radom będzie miał nowe, energooszczędne oświetlenie uliczne

MZDiK chce w Radomiu wymienić 4 tysiące starych opraw oświetleniowych na nowe. Będą one LED-owe i energooszczędne. Będzie to możliwe dzięki dofinansowaniu uzyskanemu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w ramach programu „SOWA – energooszczędne oświetlenie uliczne”.

O dofinansowanie mogły starać się tylko te jednostki samorządowe, które są właścicielami infrastruktury oświetleniowej. Radomski wniosek, który został złożony w kwietniu, jest już po ocenie formalnej i merytorycznej. Koszt inwestycji to 8,5 mln złotych. Wartość dofinansowania stanowić będzie 45%, resztę dołoży MZDiK. W ramach programu ''Sowa'' MZDiK przeprowadzi również audyt oświetlenia ulicznego w całym Radomiu.

Podpisanie umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska planowane jest jeszcze w tym roku.

Źródło: Radom24

Bardzo dobra wiadomość, w białym świetle ulice wyglądają zupełnie inaczej niż podczas działania lamp sodowych :)
 
 
PiotrSekula 
Fahrplanmaster

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 645
Skąd: Piętnastolecie
Wysłany: Sob Lip 20, 2013 4:23 pm   



Ulice Tochtermana i Lekarska czeka przebudowa - mamy już gotowy projekt

Dwie ulice w sąsiedztwie radomskiego szpitala zostaną zmodernizowane. Dysponujemy dokumentacją projektową na rozbudowę ulic Tochtermana i Lekarskiej. Obecnie staramy się o pozwolenie na rozpoczęcie tego zadania. Może ono ruszyć najwcześniej w przyszłym roku. W bieżącym nie ma na ten cel przeznaczonych pieniędzy w budżecie miasta.

W ostatnich latach zostały przebudowane niemal wszystkie okoliczne ulice - Żeromskiego, Wałowa, Traugutta, Mała, Grodzka i Podwalna. Chcemy kontynuować przebudowę układu komunikacyjnego w tym rejonie, więc zaplanowaliśmy również modernizację ulic Tochtermana i Lekarskiej. Na obydwu panuje dosyć spory ruch - między innymi ze względu na sąsiedztwo Radomskiego Szpitala Specjalistycznego, Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego, uczelni wyższej oraz wielu różnych firm. W jednym kierunku jeżdżą tamtędy również autobusy komunikacji miejskiej linii 1, 7, 8, 9 i 15.

Mamy już gotową dokumentację projektową. Obejmuje ona cały zakres prac drogowych, to znaczy budowę nowych nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów oraz montaż oświetlenia. Przy okazji zostaną skorygowane łuki u zbiegu obu ulic. Obecny układ krawężników pochodzi bowiem jeszcze z okresu, kiedy ulica Lekarska była drogą jednokierunkową.

Oczywiście ze względu na sąsiedztwo szpitala, pogotowia ratunkowego oraz straży pożarnej prace będą musiały być prowadzone w taki sposób, aby służby ratunkowe mogły cały czas tamtędy przejeżdżać. Będziemy również chcieli do minimum ograniczyć utrudnienia dla autobusów miejskich, chociaż w tym przypadku bez objazdów może się nie obyć.

Roboty nie obejmą parkingu przy ulicy Bernardyńskiej ze względu na nieuregulowane sprawy własnościowe gruntów.

Za MZDiK.

Zdecydowanie wolę te artykuły - żadnego pogrubiania numerów linii, ani podkreślania ulic... :devil
:arrow: Można by rzec - nareszcie :) Jakkolwiek jezdnia prezentuje jeszcze w miarę ludzki stan (aczkolwiek z podkreśleniem na "w miarę", nie "ludzki"), tak chodniki są zdecydowanie do wymiany.
Ciekawi mnie jedynie objazd dla 1, 7-9 i 15. Puszczenie wahadłowo ruchu przez Żeromkę i Traugutta odpada z powodu zarówno wąskiego gardła na Traugutta jak i braku sensownego wjazdu w Żeromkę od Malczewskiego. Wałową, Podwalną, Narutowicza? A potem nakładanie drogi na 7 na PKP... Ale to temat na czas faktycznego objazdu.
_________________
W toku: nowa sieć komunikacji miejskiej - przedyskutuj już teraz! Mapa ogólna nowej sieci!
 
 
 
Miro 

Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 1582
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lip 20, 2013 9:12 pm   

Do kompletu mapka:

Zielony - działki na których będzie wykonywana inwestycja;
Żółty - działki które zostaną podzielone i ich części zostaną przeznaczone na inwestycję.
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2528
Skąd: Radom
Wysłany: Nie Lip 21, 2013 2:00 am   

PiotrSekula napisał/a:

Ciekawi mnie jedynie objazd dla 1, 7-9 i 15. Puszczenie wahadłowo ruchu przez Żeromkę i Traugutta odpada z powodu zarówno wąskiego gardła na Traugutta jak i braku sensownego wjazdu w Żeromkę od Malczewskiego. Wałową, Podwalną, Narutowicza? A potem nakładanie drogi na 7 na PKP... Ale to temat na czas faktycznego objazdu.


Swobodnie by się dało wprowadzić objazd przez Podwalną i wtedy robić Lekarską, a Tochtermana do Lekarskiej od Traugutta robić po jednym pasie.
Powinna również zostać wybudowana zatoka autobusowa na Lekarskiej w kierunku Wałowej.
A docelowo z Lekarskiej w ogóle powinny zniknąć samochody osobowe, co dodatkowo by spowodowało zmniejszenie konkurencyjności trasy przez śródmieście w celu skracania sobie drogi i znacząco poprawiło warunki środowiskowe w tej części śródmieścia.
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3705
Skąd: Warszawa (Mokotów)
Wysłany: Nie Lip 21, 2013 7:29 pm   

redoxygene napisał/a:
A docelowo z Lekarskiej w ogóle powinny zniknąć samochody osobowe, co dodatkowo by spowodowało zmniejszenie konkurencyjności trasy przez śródmieście w celu skracania sobie drogi i znacząco poprawiło warunki środowiskowe w tej części śródmieścia.
Wałowa - Podwalna - Narutowicza też są atrakcyjne czasowo, szczególnie dla jadących na Ustronie.
_________________
"To Wasze malowanie autobusów wygląda jak jakaś reklama supermarketu."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 9