.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
KOLEJ NA RADOM (!)       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
DDR | obwodnica południowa
Autor Wiadomość
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 806
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 10:54 pm   DDR | obwodnica południowa

Dostaliśmy jako Bractwo Rowerowe do zaopiniowania projekt IV etapu OP, poniżej uwagi.

Wnioski ogólne:
1. Na odcinkach, na których droga rowerowa prowadzona jest przy jezdni, prosimy przewidzieć rezerwę miejsca na ustawienie znaków i latarni wzdłuż ulicy, by te nie znajdowały się w skrajni drogi rowerowej (zalecana odległość 0,5 m)

2. Prosimy zastosować wyłukowania zakrętów dróg rowerowych o promieniu minimalnym 20 m lub minimalnym 5 m liczone do wewnętrznej krawędzi łuku w przypadku łuków przed skrzyżowaniami z ulicami

3. Przejazd przez wjazdy na stacje benzynowe i ulice lokalne w miarę możliwości technicznych prosimy poprowadzić grzbietem płytowych progów spowalniających

4. Przejazdy przez wjazdy do posesji, na stacje benzynowe i ulice serwisowe prosimy prowadzić bez przerywania ciągłości nawierzchni drogi rowerowej (krawężniki wzdłuż, a nie w poprzek drogi rowerowej)

Wnioski szczegółowe:
1. Rejon wjazdu na teren Elektrociepłowni. Odgięcie przebiegu drogi rowerowej – rowerzysta nie jest w stanie zakręcić pod kątem 90º. Przykład rozwiązania w raz z minimalnym promieniem łuku poniżej

2. Skrzyżowanie Żelazna/Stalowa. Rowerzysta jadący ul. Żelazną na wprost w kierunku odcinka gdzie nie ma drogi dla rowerów musi mieć możliwość zgodnego z prawem opuszczenia ścieżki. Podobna sytuacja dotyczy kierunku przeciwnego

3. Skrzyżowania obwodnicy z obecną ul. Żelazną (docelową droga lokalną): Uproszczenie – wyprostowanie - przebiegu drogi rowerowej

4. Wiaty przystanków autobusowych prosimy odsunąć co najmniej o 0,5 m od granicy drogi rowerowej. Z boków wiaty należy zastosować wygrodzenia uniemożliwiające wchodzenie pieszym bezpośrednio zza wiaty pod koła rowerów
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
Ostatnio zmieniony przez pitagor Pon Kwi 16, 2012 8:38 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 800
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Wto Lip 05, 2011 8:04 pm   

Zamieszczam fragmenty dokumentacji dotyczące części rowerowej. Plany całości można znaleźć w tym wątku.

ul. Grzecznarowskiego/Radomskiego:



Skrzyżowanie Grzecznarowskiego/Obwodnica:





Skrzyżowanie z ul. Wyścigową:







Osiedle Prędocinek, Armi Ludowej/Grzebieniowa:



Pętla autobusowa:



Kładka pieszo rowerowa w ciągu ul. Witkacego - Staroopatowska:



Skrzyżowanie Wiejska/Godowska:



Zbiornik wodny Godów:





Przejazd pod linią kolejową:



Trasa NS:



Połączenie z os. Południe:





Obwodnica/Potkanowska:





Obwodnica/Żelazna:









Obwodnica/Tokarska:



Obwodnica/Stalowa:

_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
Miro 

Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 1580
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lip 05, 2011 8:15 pm   

W zasadzie to nie "Przejazd pod linią kolejową", tylko pierwszy w Radomiu tunel "Tylko dla rowerów". :grin:
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2178
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Wto Lip 05, 2011 10:46 pm   

Miro napisał/a:
W zasadzie to nie "Przejazd pod linią kolejową", tylko pierwszy w Radomiu tunel "Tylko dla rowerów". :grin:

Czyli wybudują tunel na północ od bramy godowskiej tylko dla rowerów? Szkoda, że nikt nie pomyślał o pieszych - wielu z nich przemierza tą drogę.

Szkoda, że brakuje połączenia pomiędzy NS a obecną DDR na Czarnoleskiej.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następnym, ani każdym innym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyn ;) :D
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 806
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Sob Lip 09, 2011 1:54 pm   

Skrzyżowanie obwodnicy z al. Grzecznarowskiego
Jest już gotowy projekt remontu al. Grzecznarowskiego od ronda do tego skrzyżowania. Projekt uwzględnia obustrone DDR - po co więc zjazdy w jezdnię?


Skrzyżowanie obwodnicy z ul. Wyścigową
Rysowane od ekierki wjazdy i zjazdy w jezdnię. Dziwią tym bardziej, że jeden (prawy górny róg) wykonany jest poprawnie.


Os. Prędocinek
Brak nadrzędności drogi dla rowerów nad wjazdami. W tym przypadku wjazdami głąb osiedla. W tym miejscu aż się prosi - przykładem os. Południe - budowa wyniesionych przejazdów rowerowych.



Pętla autobusowa na Prędocinku
Starczyło miejsca na wyznaczenie 8 pasów jezdni wraz z pasem zieleni a zabrakło na kawałek DDR (2, 3)?. Brak nadrzędności drogi dla rowerów nad wjazdami (1) - w tym przypadku wjazdami w głąb osiedla. W tym miejscu aż się prosi - przykładem os. Południe - budowa wyniesionych przejazdów rowerowych. Znak ustawiony na środku DDR (4).


Skrzyżowanie obwodnicy z ul. Witkacego
Brak możliwości dostania się na kładkę w celu kontynuowania jazdy ulicą Witkacego. Rozwiązanie: czwarty wlot skrzyżowania jako DDR łącząca z kładką (1). Brak przejazdu rowerowego (2) umożliwiającego dostanie się na kładkę przez jadących od strony ul. Witkacego. Brak przejścia dla pieszych (2).


Skrzyżowanie obwodnicy z ul. Wiejską i Godowską
Jak rowerzysta mający obowiązek poruszać się po DDR jadąc od ul. Wiejskiej i chcący skręcić w ulicę Godowską ma zjechać z DDR? - brak przejazdu rowerowego.


Skrzyżowanie obwodnicy z ul. Młodzianowską
Brak odpowiednich wyłukowań. Rowerzysta nie porusza się jak pieszy! Minimalny łuk to 20 m licząc wewnętrzną krawędź. Przy skrzyżowaniach dopuszcza się 5 m.


Skrzyżowanie obwodnicy z ul. Wierzbicką
Brak nadrzędności drogi dla rowerów nad wjazdem bramowym.


Skrzyżowanie obwodnicy z ul. Potkanowską
Brak DDR (1) i przejazdu rowerowego (2). W jaki sposób rowerzysta jadący od ul. Potkanowskiej ma wjechać na drogę dla rowerów, żeby dostać się na os. Południe? Jak jadący po DDR od os. Południe ma dostać się na ul. Potkanowską? Brak nadrzędności drogi dla rowerów nad wjazdem bramowym.


Potkanowska 2
Droga dla rowerów kończy się na wjeździe bramowym (1) pomimo jej kontynuacji w opracowaniu dotyczącym kolejnego etapu. Brak nadrzędności drogi dla rowerów nad wjazdami bramowymi


ul. Stalowa
Brak nadrzędności drogi dla rowerów nad wjazdami bramowymi.




ul. Stalowa
Brak nadrzędności drogi dla rowerów nad wjazdami bramowymi. Brak przejazdu rowerowego z jednej na drugą stronę jezdni.


ul. Stalowa
Brak przejazdu rowerowego. Rowerzysta nie może zgodnie z prawem włączyć się do ruchu.


ul. Stalowa
Brak przejazdów rowerowych na końcach DDR na ul. Stalowej, postawiono za to znak "zakaz ruchu rowerów" i wymalowano podwójną linię ciągłą. Jak rowerzysta zgodnie z przepisami ma wjechać na drogę dla rowerów? Brak przejścia dla pieszych (3).


Zbiornik przy Moście Godowskim
Rowerzysta podobnie jak pieszy, ale również kierowca chce jak najszybciej dostać się z punktu A do punktu B. Po co wydłużać mu niepotrzebnie trasę i zmuszać do zwalniania na niepotrzebnych wyłukowaniach?
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
Ostatnio zmieniony przez pitagor Pon Kwi 16, 2012 8:39 pm, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 800
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Pią Lip 15, 2011 4:39 pm   

Wiele wyjaśnia osoba opiniująca ten projekt, niejaki Piotr Kostkiewicz.
_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
w1m 
Kolarz podmiejski


Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 64
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Sob Lip 16, 2011 1:09 am   

firebwoy napisał/a:
Wiele wyjaśnia osoba opiniująca ten projekt, niejaki Piotr Kostkiewicz.

Wychodzi na to, że ludzie myślą, że policja jest w stanie zaopiniować projekt pod kątem użyteczności.
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 800
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Sob Lip 16, 2011 10:27 am   

Nie tylko użyteczności a nawet niezgodny z prawem. Na przykład projektuje krawężniki 2 cm przy przejściach dla pieszych oraz nie stosuje urządzeń uspokojenia ruchu przy nich co jest niezgodne z Uchwałą rady Miasta nr 340/2008.
_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3694
Skąd: Warszawa (Mokotów)
Wysłany: Sob Lip 16, 2011 1:30 pm   

pitagor napisał/a:
Starczyło miejsca na wyznaczenie 8 pasów jezdni wraz z pasem zieleni
Inaczej się nie dało. Musiałbyś zrobić wiadukt w ciągu ulicy Witkacego i zaślepić Grzebieniową (względnie doprowadzić ją do owego wiaduktu). Jak widać, wybrano rozwiązanie najtańsze, choć zajmujące najwięcej miejsca.
pitagor napisał/a:
Starczyło miejsca na wyznaczenie 8 pasów jezdni wraz z pasem zieleni a zabrakło na kawałek DDR (2, 3)?.
Chyba się rozchodzi o skrzynkę elektryczną - ale przesunąć o parę metrów to nie jest problem przy takiej inwestycji.
_________________
"To Wasze malowanie autobusów wygląda jak jakaś reklama supermarketu."
 
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 800
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Wto Lip 19, 2011 3:53 pm   

Psycho_Mantis napisał/a:

Czyli wybudują tunel na północ od bramy godowskiej tylko dla rowerów?


Razem z nowym ciekiem wodnym przesuniętym spod obecnego mostu.

Psycho_Mantis napisał/a:

Szkoda, że brakuje połączenia pomiędzy NS a obecną DDR na Czarnoleskiej.


Połączenie jest tyle, że na zasadach ogólnych.
_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2178
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Wto Lip 19, 2011 4:16 pm   

firebwoy napisał/a:
Psycho_Mantis napisał/a:

Czyli wybudują tunel na północ od bramy godowskiej tylko dla rowerów?


Razem z nowym ciekiem wodnym przesuniętym spod obecnego mostu.

A pieszy to co, pies? Moim zdaniem powinien być to ciąg pieszo-rowerowy.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następnym, ani każdym innym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyn ;) :D
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 800
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 12:17 pm   

Wolfchen napisał/a:
Chyba się rozchodzi o skrzynkę elektryczną - ale przesunąć o parę metrów to nie jest problem przy takiej inwestycji.


Nie bądźmy śmieszni, że przesunięcie takiej skrzynki to problem. Prawdopodobnie chodzi o wykup gruntu od spółdzielni.

_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
w1m 
Kolarz podmiejski


Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 64
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Pon Sie 08, 2011 11:38 am   

W prawą stronę na zdjęciu jest mnóstwo miejsca. Metr czy dwa nie powinny być problemem. Problemem będzie bezwładność...
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 800
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Sro Sie 01, 2012 9:40 am   

Obwodnica południowa

Postanowiłem przyjrzeć się uważniej rozwiązaniom proponowanym przez projektanta na obwodnicy południowej dotyczących rowerzystów i pieszych. Ze względu na dużą długość drogi jak i wielość błędów, analizowane będą po kolei wszystkie fragmenty. Wszystkie uwagi przekazane były przeszło rok temu do MZDiK po ukazaniu się dokumentacji lecz odpowiedź była lakoniczna i stwierdzająca, że zmiany mogą być uwzględnione na etapie wykonawstwa po uprzedniej zmianie w projekcie przez jednostkę projektową.

Dzisiaj zajmiemy się skrzyżowaniem z ul. Grzecznarowskiego i jego okolicą.

Połączenie w kierunku centrum nie przewiduje ciągłości obustronnej drogi rowerowej, która jest już zaprojektowana od ronda Dmowskiego do granicy opracowania. Poprowadzenie jej po stronie południowej będzie dodatkowo utrudnione poprzez ekrany akustyczne. Mimo, że klasa techniczna tego odcinka ul. Grzecznarowskiego ma być obniżona z G do Z, co oznacza jednocześnie zmniejszenie natężenia ruchu, to projektant wciska szpetne ekrany. Czemu policja nie zareagowała w kwestii zmniejszonego poczucia bezpieczeństwa pieszych schowanych za ekranami?



W kierunku ulicy Białej natomiast bardzo prawdopodobne jest, że powstaną kolejne punkty teleportacyjne. Niedawno przebudowany odcinek Grzecznarowskiego po stronie południowej nie posiada drogi rowerowej a po stronie północnej nie wyznaczono przejazdu przez wjazd do CH M1.



Skrzyżowanie z obwodnicą będzie wyposażone w sygnalizację świetlną z wideodetekcją. Niestety na DDR żadnych pętli indukcyjnych ani wideodetektorów nie ma - czyżby pojawiły się tam nielegalne przyciski zgłoszeniowe, które z resztą będą zastosowane dla pieszych? Ponadto rowerzyści jadący na wprost ul. Grzecznarowskiego po stronie południowej zmuszeni będą do pokonania skrzyżowania w co najmniej 2 cyklach, a jadące jezdnią auta w jednym.

Dla pieszych z okolic ulicy Radomskiego droga do przystanku w kierunku centrum wiedzie natomiast aż przez 5 przejść dla pieszych, na każdym wciskając przycisk i czekając na zielone światło.



Zastanawia również stosowane w każdym możliwym miejscu wygrodzenie wzdłuż chodnika i drogi dla rowerów - szwagier ma firmę je produkującą?

Zastosowany sygnalizator S-2 na prawoskręcie z Grzecznarowskiego w obwodnicę również może być niebezpieczny dla pieszych i rowerzystów, gdyż ponad 90% kierowców nie zatrzymuje się na zielonej strzałce warunkowego skrętu.

Na dalszym odcinku ekrany akustyczne po stronie zachodniej prawdopodobnie znajdą się w skrajni drogi rowerowej co jest niezgodne z prawem. Podobnie rzecz się ma do wygrodzeń po obu stronach drogi wzdłuż skarpy.



Całość projektu budowlanego można zobaczyć tu, a organizację ruchu tutaj.

Źródło: blog Bractwa rowerowego
_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
w1m 
Kolarz podmiejski


Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 64
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 2:07 pm   



List: droga rowerowa dla rowerzystów czy statystyk?

Droga rowerowa wzdłuż obwodnicy południowej jeszcze nie powstała, a już budzi zastrzeżenia rowerzystów. W wielu miejscach nie będzie miała ciągłości - pisze w liście do redakcji czytelnik i rowerzysta

Miasto chwali się najdroższą inwestycją w dziejach miejskiego drogownictwa - budową obwodnicy południowej Radomia. Zwołuje się konferencje prasowe, stworzona została filmowa wizualizacja, pokazująca, jaka będzie nowoczesna i jak gładko się będzie po niej jeździć. Tylko czy wszyscy skorzystają z niej po równo? Na filmie widać skrzyżowania wielopoziomowe, kładki, wiadukty, ekrany i kilkupasmową jezdnię. Podaje się liczby, nie tylko co do kosztów budowy: około 150 mln zł, ale również co do długości: 13 512 m. Gdzieś przy okazji pojawia się informacja, że powstanie również 8 500 m ścieżki rowerowej. Jako aktywny rowerzysta myślę - wspaniała nowina! Zaglądam do projektu, a tam... rozczarowanie.

Ciągłości brak

Chyba w nawiązaniu do tradycji, podobnie jak na ulicy 1905 Roku, ścieżka rowerowa nie ma w kilku miejscach ciągłości! Projekt nie zakłada jej budowy na kilku odcinkach: na Młodzianowie, w Krychnowicach czy Kosowie. Razi też kilkunastometrowa przerwa przy pętli autobusowej na Prędocinku. Na przeszkodzie ciągłości ścieżki rowerowej stanęła... niewielka skrzynka energetyczna. Ciekawe, że w tym samym miejscu nie zabrakło miejsca na osiem pasów jezdni dla aut, a miejsca na kawałek ścieżki już nie było (rys. 1).



Nie będzie bezpiecznie

Przesyłam rysunek (rys. 2) z zaznaczonym przebiegiem ścieżki rowerowej na podstawie ogólnodostępnych materiałów MZDiK. Z racji skali nie widać na nim innych błędów: niebezpiecznych barierek za blisko ścieżki, ciasnych łuków na zakrętach czy braku odwodnienia przy poprowadzeniu drogi dla rowerów w dołku (gdzie będzie spływać woda po deszczu?).



Po co ta ścieżka?

Stawiam więc pytanie do MZDiK i urzędu miejskiego: po co powstają ścieżki rowerowe w takiej postaci - dla rowerzystów czy dla statystyk? Nie ukrywam, że liczę (jak pewnie i mnóstwo potencjalnych użytkowników) na merytoryczną odpowiedź! Tak jak w przypadku remontu ulicy 1905 Roku rozumiem tłumaczenie, że w niektórych miejscach nie było miejsca na wydzieloną ścieżkę rowerową, tak dla tej inwestycji nielogicznym i niezrozumiałym jest brak fragmentów drogi dla rowerów, budowanej tak naprawdę w szczerym polu!

Czekamy na opinie


Czy droga rowerowa w formie, o której pisze czytelnik, zapewni komfort jazdy i bezpieczeństwo rowerzystom? Piszcie na listy@radom.agora.pl

Źródło: Gazeta w Radomiu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 24