.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
KOLEJ NA RADOM (!)       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ronda w Radomiu - organizacja, uwagi, propozycje
Autor Wiadomość
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3636
Skąd: Warszawa/Radom
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 7:34 pm   

Ostatnio zjeżdżałem na warszawskim z lewego pasa, to jakiś miszcz WRAku prawie mi przydzwonił w drzwi... Mam dziwne wrażenie, że to efekt mizernego szkolenia kandydatów na kierowców - za dużo placu, za mało jazdy w mieście.
_________________
"To Wasze malowanie autobusów wygląda jak jakaś reklama supermarketu."
 
 
 
norek 


Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 743
Skąd: radom
Wysłany: Nie Mar 27, 2011 11:26 am   

Rondo Warszawskie i to na Limanowskiego, to świetne ronda na podstawki do stłuczek.Na tych rondach to pod strzałkami powinny być wymalowane kierunki jazdy z danego pasa,bo niektórzy to na znaki strzałki nie zwracają uwagi.Gdzieś tak widziałem,chyba w Rzeszowie albo Poznaniu już nie pamiętam.
 
 
ddiieesseell 
eksplorator miasta


Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 334
Skąd: 52°10' N, 18°51' E
Wysłany: Nie Mar 27, 2011 12:18 pm   

Są wymalowane.
_________________
Nie wszystko co tanie jest złe, ale nie wszystko co droższe jest lepsze.
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2488
Skąd: Radom
Wysłany: Nie Mar 27, 2011 5:02 pm   

norek napisał/a:
Rondo Warszawskie i to na Limanowskiego, to świetne ronda na podstawki do stłuczek.


I to jest najlepsze - kiedy ktoś "fachowym głosem" kwituje jakieś rozwiązania. Otóż nie - są bezpieczniejsze niż przed wymalowaniem.

Swoją drogą ciekawi mnie jedno - jak ma niby funkcjonować Mariacka, jeśli nie ograniczy się ruchu na Limanowskiego (wjazdu z południa na rondo)? Przecież tam się wyjechać praktycznie nie da z uwagi na bliskość wyjazdu właśnie z Limanowskiego...
 
 
adam89p 

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 166
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: Nie Mar 27, 2011 6:55 pm   

redoxygene napisał/a:
Otóż nie - są bezpieczniejsze niż przed wymalowaniem.
Oczywiście, że tak - jeśli ludzie umieją na nich jeździć... Często widują na rondzie na Limanowskiego jak kierowcy trąbią na L-ki (lub innych kierowców), które jadąc prosto z prawego pasa, przepuszczają tych zjeżdżających z ronda z lewego pasa... Swoją drogą - jakieś półtora miesiąca temu widziałem na tym rondzie fajną stłuczkę, gdzie zderzyło się chyba z 7 samochodów, do których przyjechały 3 radiowozy.
 
 
norek 


Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 743
Skąd: radom
Wysłany: Nie Mar 27, 2011 8:06 pm   

Chyba nie tak opisałem-chodziło mi o nazwy miast pod strzałkami na znakach i jezdni,jeśli chodzi o rondo Warszawskie.Po prostu na tych rondach jest odwrotna sytuacja jak na pozostałych, pierwszeństwo zjazdu ma pas wewnętrzny, wymalowane linie dokładnie to przedstawiają.
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2488
Skąd: Radom
Wysłany: Nie Mar 27, 2011 9:39 pm   

adam89p napisał/a:
Oczywiście, że tak - jeśli ludzie umieją na nich jeździć...


Statystyki jednoznacznie to potwierdzają - niezależnie od tego czy umieją, czy nie...
 
 
adam89p 

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 166
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: Nie Mar 27, 2011 10:16 pm   

Przecież napisałem, że jest tak jak piszesz - sam uważam, że takie ronda są lepsze i wolę jeździć po takich.
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2170
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Pon Mar 28, 2011 12:25 am   

firebwoy napisał/a:
Taka mała uwaga do miszczów kierownicy: Nie zjeżdżamy z lewego pasa ze zwykłego ronda(bez wyznaczonych pasów ruchu). Praktycznie codziennie spotykam się z tą sytuacją na JPII/Grzecznarowskiego.

Ciekawy materiał wideo:
http://www.tvp.pl/krakow/...do-cz-i/4100750
http://www.tvp.pl/krakow/...ii-2011/4137249
http://www.tvp.pl/krakow/...ii-2011/4185398


LOL, ten Pan z filmiku twierdzi, że zajęcie "lewego pasa do jazdy w prawo byłoby bez sensu", a mnie się wydaje, że byłoby to niezgodne z KDR, który mówi (pomimo co ten Pan bredzi), że pas który zajmujemy przed skrzyżowaniem powinien wynikać z kierunku gdzie się na tym skrzyżowaniu udajemy. A już w szczególności to widać na naszych dwóch ww rondach gdzie na wszelki wypadek jest to namalowane.
Argument, że auto wielkogabarytowe i tak nie może zacząć z lewego jest z dupy - wszyscy wiedza że na podstawie KDR takie auto może - zachowując bezpieczeństwo innnych uczestników skręcić w lewo ze środkowego pasa etc.

A tak w ogóle, nie da się ustalić "ogólnych" pzepisów dotyczących ronda bo to zależy przede wszystkim od malowania poziomego.

W drugim odcinku pan bredzi, że przyjmowanie że jest to normalne skrzyżowanie tyle że o ruchu okrężnym jest błędne bo - LOL - jeśli to jest normalne skrzyżowanie to po co wyspa. Ano po to żeby wyeliminować np. trzy miejsca kolizyjne na jedno.

Dalej w drugim odcinku gada, że zjazd w prawo z pasa lewego jest błędny. Przecież sam mówił, że z lewego pasa można jechać PROSTO więc wtedy włąsnie dochodzi do taiej sytuacji jak na obrazku z filmiku. Poza tym z chęcią bym go spytał PO CO są dwa pasy do zjeżdżania z ronda skoro on twierdzi, że można tylko z zewnętrznego w prawo zjechać :mlott Ahahaha, a dalej mówi, że przed zjazdem powinien zmienić pas na prawy i wjechać jak mniemam za czerwonego. Hahaha :D Pytam, po co więc na rondach mamy dwa pasy na rondzie i dwa pasy do zjazdu. Poza tym zjeżdżanie z wewnętrznego pasa na zewnętrzny jest bardzo niebezpieczne przez ograniczoną widoczność. Znowu o wszystkim decyduje malowanie poziome. Jeśli jest takie jak na rysunku (przerywana dookoła ronda) pierwszeństwo ma czerwony. Jeśli malowanie jest takie jak na rondzie NZS pierwszeństwo ma niebieski - proste.

Sytuacja z filmiku nr 2 minuta 8. Jeśli żółty pojazd za wylotem zmienia pas na zewnętrzny to... jest ryzyko, że czerwony tego nie zauważy i mu wyjedzie. Zwnou problem wynika z braku wyznaczonych pasów do zjazdu. A co kochany panie jeśli obok żółtego pojazdu na prawym pasie znajduje się trzeci niebieski pojazd ktory takze jedzie prosto. Aby zolty mogl zmienic pas na prawy musi sie zatrzymac i go przepuscic. Kuriozum. Blokowanie pasów ruchu.

Najgorsze jest to, że według tego pana nie ma nic złego w okupantach prawego pasa ktorzy jezdza po rondzie dookola.

TZN konkludujac jesli nie ma wyznaczonych pasow do zjazdu oczywiscie trzeba robic jak on mowi - na prawy pas by nie doprowadzic do kolizji. GENERALNIE główny problem polega na tym, że jeśli mamy do czynienia z rondem z minimum dwoma pasami wlotowymi i dwoma wylotowymi (nie jest to rondo turbinowe czy jednopasmowe) na WSZYSTKICH tego typu rondach powinny być wyznaczone pasy DO ZJAZDU (jak rondo NSZ). AMEN.


Jeszcze jedna sprawa. Pan mowi ze jesli nie ma wyznaczonych kierunkow ruchu z kazdego pasa mozna jechac prosto. A co jesli pasu sa trzy? Staje na lewym pasie (przeciez wedlug niego dojezdzajac do ronda jest ono dla czarna dziura, nie widzimy jak duze jest, ile ma zjazdow etc). Wiec staje na lewym pasie i jade prosto. Wg niego aby zjechac musze zmienic DWA raz pas w prawo by z niego zjechac. Wiec po jasna cholere mowi ze z kazdego pasa mozna zawsze jechac prosto? No i dalej - po co sa trzy pasy zjazdowe z takiego ronda skoro wg niego mozna zjechac tylko prawym?

A, filmik 3. Rondo Hipokratesa nie jest "klasycznym" skrzyzowanie poniewaz ma wyznaczone pasy na rondzie - nie mozna z niego zjechac z lewego pasa (znaki poziomie). Jest to wiec sytuacja inna niz przedstawial wczesniej przy dworcu. W zasadzie to rondo turbinowe. Tyle że BŁĄD w konstrukcji tego ronda polega na tym, że przy wjeździe nie ma rozrysowanych pasów (lewo do jazdy w lewo, prawy do jazdy w prawo i na wprost). Gdyby były nie byłoby problemu.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następnym, ani każdym innym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyn ;) :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 24