.:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

Transport - infrastruktura drogowa, kolejowa i lotnicza - PKP 8 | Warszawa - Radom - Kielce - Kraków

manolo - Sob Sty 26, 2008 12:45 pm
Temat postu: PKP 8 | Warszawa - Radom - Kielce - Kraków
Opis całej linii nr 8 na wikipedii tutaj

Proponuję wpisywać w tym wątku wszystko na temat modernizacji linii kolejowej nr 8 [Warszawa-Radom-Kielce-Kraków]

Dane:




Linia kolejowa nr 8 stanowi istotne połączenie transportowe największej aglomeracji kraju z tzw. aglomeracją staropolską liczącą ponad 0,5mln mieszkańców.

Linia obsługuje ruch pasażersko-towarowy. Średnia prędkość handlowa wynosi ok. 60km/h. Pogarszający się stan techniczny i równoczesne ograniczenie robót związanych z utrzymaniem obecnego stanu powodują, że linia wymaga kompleksowej naprawy głównej.
DŁUGOŚĆ MODERNIZOWANYCH ODCINKÓW:

Warszawa Okęcie-Radom-Kielce 176,9 km

Pododcinki:

* Warszawa Okęcie – Czachówek Płd. 27 km
* Czachówek Płd. – Radom 65,5 km
* Radom – Skarżysko Kamienna 64,5 km
* Skarżysko Kamienna – Kielce 19,6 km

Efekty modernizacji:

* poprawa parametrów linii
* zniesienie większości ograniczeń prędkości
* poprawa przepustowości linii
Linki:
http://www.plk-sa.pl/index.php?id=190
http://www.plk-sa.pl/inwe...linia-nr-8.html

Anonymous - Sob Sty 26, 2008 1:32 pm
Temat postu: Re: Remont linii kolejowej nr 8 [Warszawa-Radom-Kielce-Krakó
manolo napisał/a:
Proponuję wpisywać w tym wątku wszystko na temat modernizacji linii kolejowej nr 8 [Warszawa-Radom-Kielce-Kraków]

Dane:


Linia kolejowa nr 8 stanowi istotne połączenie transportowe największej aglomeracji kraju z tzw. aglomeracją staropolską liczącą ponad 0,5mln mieszkańców.

Linia obsługuje ruch pasażersko-towarowy. Średnia prędkość handlowa wynosi ok. 60km/h. Pogarszający się stan techniczny i równoczesne ograniczenie robót związanych z utrzymaniem obecnego stanu powodują, że linia wymaga kompleksowej naprawy głównej.
DŁUGOŚĆ MODERNIZOWANYCH ODCINKÓW:

Warszawa Okęcie-Radom-Kielce 176,9 km

Pododcinki:

* Warszawa Okęcie – Czachówek Płd. 27 km
* Czachówek Płd. – Radom 65,5 km
* Radom – Skarżysko Kamienna 64,5 km
* Skarżysko Kamienna – Kielce 19,6 km

Efekty modernizacji:

* poprawa parametrów linii
* zniesienie większości ograniczeń prędkości
* poprawa przepustowości linii
Linki:
http://www.plk-sa.pl/index.php?id=190
http://www.plk-sa.pl/inwe...linia-nr-8.html


Dodam jeszcze że rozpoczęcie modernizacji odcinka Warszawa Okęcie - Radom - Kielce trasy kolejowej nr 8 przewidziane jest na III kwartał 2009 roku. Biorąc pod uwagę że inwestor podzielił modernizację na pododcinki, pierwszych prac w okolicach Radomia możemy się spodziewać w 2010 roku.

manolo - Sob Sty 26, 2008 2:09 pm

z niecierpliwością oczekuję rozpisania przetargu na roboty budowlane :D choć jak wiadomo, jeszcze poczekamy na to :?
kapitan_sowa - Nie Sty 27, 2008 6:27 pm

tu są szczegółowe informacje o linii:
http://www.kolej.one.pl/i...bieg&od=0&do=99

lexis.nexis - Sob Lut 23, 2008 6:03 pm
Temat postu: ZNI Radom robi "ósemkę"
Chłopaki z Radomia ostro pracują przy modernizacji odcinka Warszawa Zachodnia-Okęcie. Z boku prace wyglądają dosyć chaotycznie, ale powoli układają się w jedną sensowną całość. Obecnie możemy podziwiać już połowicznie wybudowane nowe przystanki przy Żwirki i Wigury, oraz Al. Jerozolimskich.
Remont tego odcinka ma zakończyć się w czerwcu br. Najwięcej problemów sprawiła budowa łącznicy z Okęcia do lotniska. Teren był bardzo nieprzystępny i grząski, a przecież budowa łącznicy to nie tylko tory, ale też cała infrastruktura związana ze sterowaniem ruchem, kilometry kabli i dziesiątki specjalistycznych urządzeń.

Anonymous - Sob Mar 15, 2008 11:45 am
Temat postu: Pierwszy w Radomiu Parking Ride&Park
PKP zbuduje parking dla podróżnych

Koleje Mazowieckie zbudują w Radomiu duży parking dla osób, które będą kontynuować podróż pociągiem.Aż 200 miejsc parkingowych powstanie prawdopodobnie jeszcze w tym roku w pobliżu budynku PKS w Radomiu dla pasażerów PKP. Spółka Koleje Mazowieckie planuje zbudować też podobny parking w Szydłowcu.

Idea łączonej komunikacji "Park & Ride” ("parkuj i jedź”) od lat stosowana jest powszechnie w krajach Europy Zachodniej. Kierowca samochodu zostawia auto w wyznaczonym miejscu w pobliżu stacji kolejowej, metra albo węzła komunikacji autobusowej i kontynuuje dalej podróż komunikacją publiczną

[img]http://echodnia.eu/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=ED&Date=20080315&Category=POWIAT0206&[/img]

ZOSTAWIĆ SAMOCHÓD

Koleje Mazowieckie, które od niedawna są spółką Samorządu Województwa Mazowieckiego, rozpoczęły realizację programu budowy kilkudziesięciu parkingów na terenie Mazowsza. Radom znalazł się na liście miejscowości, gdzie specjalne parkingi powstaną w pierwszej kolejności.

Parking powstanie pomiędzy torami kolejowymi, a stanowiskami dla autobusów i dworcem PKS przy ulicy Beliny Prażmowskiego. - Już w kwietniu będzie rozpisany przetarg na zaprojektowanie i zbudowanie parkingu. Jeśli nie będzie problemów z rozstrzygnięciem przetargu, to parking powstanie jeszcze w tym roku - powiedział Piotr Szprendałowicz, członek Zarządu Województwa Mazowieckiego.Dodał, że parking będzie przeznaczony głównie dla osób posiadających bilety okresowe Kolei Mazowieckich, a opłata będzie zapewne symboliczna - kilka lub najwyżej kilkanaście złotych miesięcznie. Na parkingu ma być też wiata dla rowerów oraz być może myjnia samochodowa.

Niewykluczone, że w trzecim etapie realizacji projektu "Park & Ride” zbudowany będzie też parking na kilkadziesiąt samochodów w Szydłowcu.

ZAJEZDNIA DLA POCIĄGÓW?

W piątek przedstawiciele Kolei Mazowieckich oglądali też tereny sąsiadujące z dworcem PKP, pod kątem zbudowania w Radomiu serwisowni dla składów elektrycznych.

Przed kilkoma miesiącami pojawił się pomysł ulokowania w Radomiu serwisowni dla pociągów firmy kanadyjskiej Bombardier, która ma dostarczać pociągi dla Kolei Mazowieckich.
Kanadyjczycy doszli jednak do wniosku, że łatwiej i taniej będzie im zorganizować stację obsługi na warszawskim Grochowie. W tej sytuacji Koleje Mazowieckie postanowiły rozważyć pomysł budowy własnej serwisowni w Radomiu.

- Mamy na Mazowszu cztery stacje do obsługi taboru, ale ani jednej na południu województwa. Za kilka lat będzie więcej pociągów, będą szybciej przemierzały trasę z Radomia do Warszawy. Gdzieś te składy trzeba umyć, sprawdzić ich stan techniczny i najlepszym miejscem do tego jest Radom - powiedział Czesław Sulima, dyrektor do spraw technicznych Kolei Mazowieckich. Dodał jednak, że żadna decyzja w sprawie tej inwestycji jeszcze nie zapadła.


ECHO DNIA

Anonymous - Sob Mar 15, 2008 11:50 am

200 miejsc parkingowych?To raczej parking ten będzie piętrowy no na tym terenie tyle miejsca nie ma żeby 200 aut upchnąć :roll:
Anonymous - Sob Mar 15, 2008 7:20 pm
Temat postu: Parking PKS
Spokojnie na tym terenie wejdzie 200 aut, no moze prawie 200. Po 100 (prawie 100) z kazdej strony.
lexis.nexis - Sob Mar 15, 2008 8:40 pm

ECHO pisze, że Bombardier będzie na Grochowie, a tak naprawdę nikt jeszcze decyzji takiej nie podjął.
Anonymous - Nie Mar 16, 2008 12:59 am

Bombardier podjal w tym zakresie podobno, ze nie chca budowac nic swojego, tylko podzlecic. Ja slyszalem, ze jesli KM wybuduja w Radomiu swoja serwisownie, wtedy Bombardier to podzleci serwisowni KM w Radomiu.
rj - Nie Mar 16, 2008 5:27 pm

a na "ósemce" między Sędziszowem a Krakowem roboty trwają na całego ...
Anonymous - Czw Kwi 17, 2008 8:06 pm

Raport o przygotowaniach do Euro 2012

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 8

Modernizacja linii kolejowej Nr 8, Etap I: odcinek Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie i budowa łącznicy Warszawa Służewiec - Lotnisko Okęcie.

Projekt SPOT/1.1.1/160/05 obejmujący modernizacje linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Okęcie realizowany jest w ramach programu SPOT na lata 2004 – 2006. Szacunkowa wartość projektu - 210 497 230 PLN

Zadania obejmować będą:

Zadanie 1 – modernizacje istniejącego odcinka od Warszawy Zachodniej (w km 3,7) do Warszawy Okęcie (w km 11,85) oraz remont układu torowego stacji Warszawa Wschodnia

Zadanie 2 – budowę połączenia kolejowego (w tunelu) na odcinku od Warszawy Służewiec do stacji końcowej usytuowanej w nowo budowanym terminalu Portu Lotniczego im Fryderyka Chopina.

W 2007 r. zrealizowano roboty o wartości 64.440,0 tys. zł związane m.in. z wykonaniem 8 rozjazdów.

Modernizacja linii kolejowej Nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Radom – Kielce

W 2007 r. zrealizowano:
• dokumentacje przedprojektowa na odcinek Warszawa Okęcie – Radom - Kielce – zakończona;
• wnioski o decyzje środowiskowe – złożono w województwach Świętokrzyskimi Mazowieckim.
•dokumentacja przetargowa na wyłonienie Wykonawcy badań geotechnicznych oraz Wykonawcy map do celów projektowych – w przygotowaniu.

Obecnie są przygotowywane dokumentacje przetargowe na wyłonienie Wykonawcy badan geotechnicznym oraz Wykonawcy map do celów projektowych. Zakończenie badań geotechnicznych przewiduje się na koniec 2008 r. Wyłonienie Wykonawcy map do celów projektowych przewiduje się na III kwartał 2008 r., natomiast wykonanie map do końca II kwartału 2009 r.

Zgodnie z harmonogramem rozpoczęcie realizacji projektu przypada:
• LCS Radom i LCS Skarżysko Kamienna - II kwartał 2010r;
• LCS warszawa Okęcie i LCS Kielce – III kwartał 2010r.
Prace modernizacyjne prowadzone będą jednocześnie na 4 odcinkach realizacyjnych z uwzględnieniem pozostawienia wolnych szlaków i stacji w celu możliwości prowadzenia ruchu pociągów. Zakończenie realizacji całej inwestycji we wszystkich branżach przewiduje się na koniec 2013 lub początek 2014 r.

wieczor - Pią Kwi 18, 2008 9:53 am

Do 2014??? Aż 6 lat mamy czekać na nową linie kolejową? Przecież to jakiś obłęd.

W tym czasie chyba upadną przewozy osobowe Radom - WWA, bo pociągi będą dłużej jeździć, a do dyspozycji będzie ekspresówka Radom - Grójec już w 2010. Już teraz viki jeździ czasem po dwa busy na kurs, a co będzie jak wprowadzą autobusy... Pomyłka :|

KY - Sob Kwi 19, 2008 1:18 pm

Pociąg jest jednak jak na razie zarówno tańszy jak i szybszy od busa, więc nie martwił bym się zbytnio. S7 do centrum Warszawy skończą też dopiero ok 2012 roku.
Anonymous - Sob Kwi 19, 2008 3:45 pm

KY napisał/a:
Pociąg jest jednak jak na razie zarówno tańszy jak i szybszy od busa, więc nie martwił bym się zbytnio. S7 do centrum Warszawy skończą też dopiero ok 2012 roku.


S7 nie zostanie wybudowana do centrum Warszawy, tylko ma powstac obwodnica w/w to raz, a dwa-dopoki nie zostanie wybudowana obwodnica , korki beda sie tylko powiekszac na wjezdzie, zatem autobysu nijak nie przyspiesza, bo co z tego, ze dotra w godzine, skoro na wjazd beda druga godzine czekac?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group